Najciekawsze materiały do: Hearts of Iron IV
Hearts of Iron IV - Old World Blues (Fallout total conversion) v.5.0.10a
modrozmiar pliku: 1595,6 MB
- Hearts of Iron IV - mod The Great War v.0.24 "Kazakh Steppe" - 342,9 MB
- Hearts of Iron IV - mod Equestria at War v.2.2.2.7 - 1153 MB
- Hearts of Iron IV - mod The New Order: Old World Blues v.4.2.1.3a - 1338,7 MB
- Hearts of Iron IV - mod Tiberian Conquest for TripleA v.3.0 - 5,1 MB
- Hearts of Iron IV - mod Advanced Buildings and Industry v.1.1.2.1 - 2,9 MB
Hearts of Iron IV - poradnik do gry
poradnik do gry6 lipca 2016
Poradnik do gry Hearts of Iron IV opisuje dostępne w grze scenariusze, a także udziela licznych porad. W poradniku przybliżono zagadnienia takie jak: polityka i dyplomacja, gospodarka, dostępne jednostki i prowadzenie wojen.
Recenzja gry Hearts of Iron IV - powrót w wielkim stylu
recenzja gry7 czerwca 2016
Światowa premiera 6 czerwca 2016. Po latach Hearts of Iron – ukochana seria koneserów skomplikowanych strategii – powraca, i to w wielkim stylu. Sezon nieprzespanych nocy, spędzonych na dowodzeniu, knuciu intryg i nieustannym smakowaniu goryczy porażki, uznać należy za otwarty.
Absurdalna superbroń ZSRR z Hearts of Iron 4: Gotterdammerung zmieszała graczy, mimo że to bynajmniej nie czysta fikcja
wiadomość21 listopada 2024
II wojna światowa zna wiele absurdalnych pomysłów projektantów. Nawet tak oderwanych od rzeczywistości, jak radziecki megakrążownik czołgowy z Hearts of Iron 4: Gotterdammerung.
Fallout w Hearts of Iron 4 - fanowski projekt z nową wersją [Aktualizacja - wersja 5.0.10]
wiadomość25 lutego 2023
Doczekaliśmy się aktualizacji Hearts of Iron 4: Old World Blues, czyli moda przenoszącego strategiczny przebój studia Paradox w realia cyklu Fallout.
Zachwyty nad nowym dodatkiem do HoI 4. Gotterdammerung zbiera wysokie oceny i może wywindować popularność gry na rekordowy poziom
wiadomość15 listopada 2024
Hearts of Iron 4: Götterdämmerung jest już dostępne. Premiera nie obyła się bez problemów, ale mimo wszystko DLC przyjęto znacznie lepiej niż wiele z nowszych debiutów Paradoxu.
- Co zmieni Hearts of Iron 4: Gotterdammerung? Paradox nie szczędzi informacji 2024.10.29
- Wyczekiwany „niemiecki” dodatek do popularnej „wielkiej strategii” pozwoli mocno namieszać w historii II wojny światorej. HoI4: Götterdämmerung ma datę premiery 2024.10.03
- Po „zmarnowaniu” 10 tysięcy godzin w HoI4 zespół graczy postanowił opublikować mod AI, który totalnie odmienia doświadczenie 2024.06.13
- Twórca HoI4 skwitował klasyczną negatywną opinię o grze na Steam po tysiącach rozegranych godzin 2024.04.08
- Paradox rozdaje za darmo na Steam 3 DLC do strategii Hearts of Iron 4. „Podstawka” jest dostępna na dużej promocji 2024.03.16
- HoI4 i Dune: Spice Wars dostaną dzisiaj duże dodatki 2024.03.07
- W popularnej strategii Paradoxu obronimy Amerykę Południową przed faszystami. Nadchodzi HoI4: Trial of Allegiance 2024.01.28
Hearts of Iron IV - TripleA v.2.5.22294.
grarozmiar pliku: 58,5 MB
TripleA to darmowa turowa gra strategiczna z trybem sieciowym. Bazuje na pomysłach z planszówek typu Axis & Allies czy Risk. TripleA posiada wiele screnariuszy, a ponad 100 kolejnych można pobrać od społeczności użytkowników. Obsługuje tryb single
16 gier strategicznych, które podbiły serca Polaków
artykuł4 września 2021
List gier strategicznych na naszej stronie nie brakuje. Tym razem przypomnimy Wam 16 produkcji, które zdobyły serca czytelników GRYOnline.pl i cieszą się największą popularnością na naszej stronie.
Widzę tu powtarzające się komentarze, że gra została uproszczona, że interfejs jest bardziej przejrzysty... A ja mam zupełnie inne odczucia, w HoI 3 wszystko było klarowne, nad wszystkim miałem dokładną kontrolę. Tutaj mam wrażenie, że gra próbuje zbyt wiele robić automatycznie za mnie, przez co nie kontroluję w 100% sytuacji na mapie.
Po kupnie HoI IV... mam ochotę wrócić do wcześniejszych części. Mam nadzieję, że to minie i to poprostu ja jestem tak tępy i nie ogarniam tych zmian.
Takie pytanie :D Udało się komuś być na koniec gry na pozycji 1 na tablicy wyników :D?? Mój rekord to miejsce 2. Kuźwa sam podbijam 3/4 świata, najwięcej dywizji, najwięcej lotnictwa, największa marynarka i kuźwa Wielka Brytania jest na pozycji 1 :D albo USA zależy od tego jak pójdzie rozgrywka. Nigdy mi to nie przeszkadzało ale po prostu nie rozumiem liczenia. Przy czym tabela w ogóle nie ogarnia jakie dywizje masz :D Mogę mieć 2 dywizje pancerne takie, które walcem przejadą cały świat, a komputer uzna, że 10 gównodywizji kawalerskich jest lepiej punktowana w sumie :D. Tak samo dziwnie liczy przy lotnictwie tą dominacje powietrzną. Czy komputer wystawia wszystko co ma na każdym lotnisku czy jak?
Można było się spodziewać, że pójdą w kierunku zautomatyzowania i uproszczenia rozgrywki, oraz poprawieniu grafiki i uproszczeniu interfejsu. Nie wiem czy to wina graczy, że nie dają sobie rady z bardziej złożonymi strategiami, czy chcą ściągnąć fanów prostszych gier. W każdym razie HoI III jest lepszy, bardziej złożony, po prostu strategia na poziomie. Jeszcze da się grać w IV ale V części powaznie się obawiam.
Zna ktoś może jakiś mod, który by proporcjonalnie zmniejszył ilość budowanych dywizji? A przede wszystkim floty? Mam bardzo dobry komputer ale i tak gra mocno zwalnia gdy tych dywizji jest dużo. Z tego co zauważyłem najwięcej problemów robi duża flota.
Witam ostatnio grałem sobie Chinami będąc w chińskim froncie zjednoczonym. Oczywiście w Europie Niemcy dominują, ale powoli przegrywają z Aliantami wschodnimi (tj. ZSRR).
Podobnie jest z zachodnimi, jednak występuje pewien problem.
Ponownie debilne AI atakuje swoją debilną walką ze słabszym wrogiem.
Generalnie chodzi o to, że Alianci wylądowali od północy we Francji i odbili jej połowę, jednak w którymś momencie mimo przewagi liczebnej i sprzętowej stanęli w miejscu (patrzyłem po przełączeniu się na poszczególne państwa i stan sprzętu w Rzeszy był średni, a prawie wszyscy Alianci mieli sprzęt na plusie, organizacja tak samo była dosyć dobra).
I gdy ZSRR już prawie był w Berlinie to oni dalej stali w miejscu mimo k*rwa przewagi liczebnej i sprzętowej.
Chyba powodem tego jest to, że Niemcy, jako państwo mają dajmy na przykład 150 dywizji na froncie zaś Alianci są podzieleni na państwa i mają ich 200, ale poszczególne państwa np. UK ma 50 USA 100, Kanada 20, RPA 20, Australia 10.
I niestety każdy kraj ma taką blokadę, że nie zaatakuje dopóki nie będzie miał przewagi liczebnej tzn. USA mając 100 dywizji nie zaatakuje Niemiec mających 150 dopóki nie będą mieć ich 151 lub więcej.
Ciężko się w to gra skoro sojusze w praktyce nie działają.
(oczywiście to tylko moja teoria, ale taki wysnułem wniosek z swojej rozgrywki).
Grałem w każdą część gry, długo zastanawiałem się czy brać IV bo opinie były różne . Zainstalowałem ,próbowałem 3 podejść i totalna porażka wracam do 3 .Aż się boję czy instalować Civ 6 bo teraz wszystkie gry idą w kierunku zautomatyzowania i uproszczenia rozgrywki.
Lubię tą grę ale może mi ktoś wytłumaczyć jak to jest że atakując 15 dywizjami niemieckimi nie mogę pokonać 3 jugosłowiańskich ?
Gra posiada wady (w sumie jak każda) lecz po mimo tego w hearst of iron iv gra mi się bardzo dobrze
Ta gra po prostu bez modów nie istnieje.
"Norweska" flaga III Rzeszy czy nie wszystkie dobrze rozbudowane drzewka zmusiły mnie do ściągnięcia modów- to jest duży minus. A jak się prezentuje reszta?
Fajna ilość możliwych badań i polityka wewnętrzna państwa.
Ze zagraniczną polityką już jest gorzej- praktycznie graniczy się do popierania ideologii. Sojusze tu nie istnieją, dołączenie do frakcji graniczy z cudem.
Same prowadzenie wojny mi się niezbyt podoba:
- dowodzenie generałami i armią jest nie najgorsze, dopóki się atakuje. Gdy się prowadzi wojnę obronną, dowodzenie armią jest chaotyczne, a zachowania komputera dziwne
-traktaty pokojowe? Zapomnij! Pokój jest po podbiciu danego państwa, chyba że spełnisz absurdalne warunki, przez co wyrównane wojny się nie kończą.
Multiplayer mi i moim kolegom mocno szwankuje, nie wiem czy tylko nam takie coś się zdarza, ale nie pamiętam meczu, z którego kogoś nie wywaliło. Być może była to wina wspomnianych powyżej modów ale bez nich rozgrywką jest nużąca
Pamiętam jak 2 lata temu chciałem ją kupić na premierę. Chyba bym popełnił duży błąd.
mam problem, gdy wybieram jakis perk z drzewka marszalka polnego mam takie cos. Perk jest na czerwono
Własne zasady gry są rewelacyjne. Można np zablokować gwarancje, wysłanie ochotników, cele wojenne zawsze dowolne, dostęp wojskowy zablokowany i można grać :D już na starcie grając jakimkolwiek państwem można sobie na spokojnie podbić kilka państw bez tych głupich gwarancji i od razu nie wchodzą wojny światowe.
Brakuje mi tylko szerszego wyboru "wzmocnienia państw" np Polski.
Gra ok, przyjemnie się gra ze wszystkimi DLC i...krócej, ale jest to raczej pozytyw aniżeli jakiś minus tej części.National Focus upiększa grę o tyle że można dzięki krótszej w sumie rozrywce próbować różnych scenariuszy a nie tylko mozolnie rozdzielać jednostki jak w 3...zaraz ktoś pewnie powie że to Gra najmniej strategiczna...proszę was gram już w te Paradoxy od ok 12 lat więc jak ktoś pisze komentarze na forum że np Belgią na Hardzie i Ironmode podbija świat do 39 i to gdzieś miesiąc lub dwa po premierze to chce mi się śmiać, ponieważ do tego czasu National Unrest jest jeszcze zbyt niski i jedyne co można zrobić do tej pory to wykreować roszczenia na jakieś państwa lub przyłączyć do frakcji chyba że grał w wersję beta czy coś tam..ale sądząc po komentarzach to każdy jest tu wybitnym strategiem i rozkmnia skrypty niczym Neo z Matrixa..co do DLC to to że są płatne to oczywiście nie powinno nikomu przeszkadzać lubisz grę = kupujesz DLC po to developerzy wypuszczają gołą wersję żeby usłyszeć opinię graczy a nie z czystego pazerstwa, bo mogliby spokojnie poświęcić więcej czasu na nowsze produkcje w tego typu grach ciężko jest zrobić odrazu grę 100% która spełni wszystkie oczekiwania..panjali?Nie ma co jęczeć moim zdaniem Paradox odwalił kawał dobrej roboty
Silnik i jego algorytmy jest nie do przebicia jak do tej pory i w ciągłym ulepszeniu..jak dla mnie dobre 8 byłoby 9 ale niestety muszę przyznać że jest dużo łatwiejsza od wcześniejszych produkcji chodź czasem o niebo przyjemniejsza.
Tak więc mamy kwiecień 2020, bieżąca wersja to 1.9, 1.9.1 w drodze. Niech mi ktoś powie czy HoI IV (ze wszystkim i dodatkami) w końcu stała się w końcu jakąś sensowną i w wymagającą strategią na miarę poprzednich odsłon czy dalej jest najbardziej zdebiloną częścią cyklu z masą bugów, absurdalnych rozwiązań i poziomem trudności, w którym każdy patałach miażdży Niemcy grając Polską?
Nadal jest :D. Komputer nie potrafi projektować sensownych dywizji, a SI w sprawach politycznych postępuje losowo. Ale jest trudniej, dzięki dodaniu partyzantki.
Gra dla kogoś kto lubi Historyczną Drugą WŚ i chce zrobić z niej alternatywną wersję.
Hey mam probblem z La Resistance, mam tylko dwa sloty na szpiegow pomimo rozwijania nastepnych galezi wywiadu.
Opracowalem juz 15 usprawnien a liczba mozliwych do werbunkow szpiegu nie przybywa. Ktoś z was mial juz taki problem?
Jedna z lepszych gier strategicznych jakie miałem bardzo mi się podobała jeżeli chodzi o drzewka danego państwa tylko najgorsze było to że dlc były drogie a sama gra bez dodatków była drewniana
W najnowszym dodatku Polska będzie mocno zmieniona m.in. dzięki nowemu "drzewku" ale też i nowym decyzjom. Gdańsk będzie traktowany jako wolne miasto i trzeba będzie je odzyskać. I masa innych rzeczy. Chyba wróci się po długiej przerwie do gry.
HOI 4 jest zdecydowanie bardziej popularniejszy niż CKIII i EU4.
Statystyki na obecna chwile:
HOI4 - 20k graczy
CKIII - 7k
EU4 - 11k
Jako fan Europy Universalis i Paradoxu ogółem, postanowiłem kupić HOI4 i bardzo się zawiodłem. Gra po prostu nie oferuje niczego ciekawego. Państwa inne niż Niemcy, Francja, ZSRR, Anglia i USA nie są w stanie zrobić absolutnie niczego chyba że kupisz DLC to masz jeszcze jedno czy dwa państwa do wyboru. Klasyczny Paradox Interactive. A granie tymi dużymi państwami nawet nie jest ciekawe. Pierwsze pół godziny gry to po prostu czekanie i produkowanie jakiegoś gówna a potem twoje wojska ruszają do walki i albo kompletnie zniszczysz przeciwnika w 2 minuty i już będziesz tak silny że dalsza gra ma sensu albo umrzesz w takim samym czasie i będziesz mógł oglądać grę. Strata pieniędzy
Ciekawa strategia w której to możemy wpłynąć na losy kierowanego przez nas państwa. Zmieniając Ideologię na drzewku. Nie mniej gra wymaga DLC ponieważ jest bardziej grywalna. Można rozwijać technologię wojskowe przemysłowe itp.Jednak rdzeń rozgrywki opiera się o wojsko i politykę aniżeli o przemysł i populacje jak to było w Victorii 2 .Polecam
ktoś to pisał tą recenzje to chyba nie grał w tą grę a ni nie kupił żadnego Dlc-eka tej złodziejskiej firmy paradox.Paradox wypuścił na rynek heart of iron 3 w wersji beta i z upośleczonymi drzewkami: technologi,polityki i rozwoju wojska
(floty,samolotów i czołgów).Żeby uzupełnić brak tej zawartości
trzeba kupować dlc ,które kosztują dużo. A sama gra kosztuje na steamie bez przecen 142 i 99 grosików bez dlc a z dodatkami jakieś 400zł. paradox kradnie więcej niż Tusk xd
grałem w tą grę ponad 200 godzin i wiem co mówię. Oglądałem też dużo youtubera Kałach ,który ma podobne zdanie o tej grze
Ukończone ponownie kilka godzin temu. Gra się nie starzeje. Za pierwszym razem mocne 10/10 jak i teraz po kilku latach zasłużone 10 punktów.
Gra wciąga na długie godziny. Masa modów (Modern Day - Milenium Dawn). Za każdym razem wynik wojny jest inny.
Dla nowych graczy - Na początku ciężko jest ogarnąć rozgrywkę. Jednak po jednej dub drugiej "wojnie" uznasz ze gra prowadzi za "rączkę".
Jeśli ktoś dobrze ogarnia HoI'a IV ze wszystkimi DLC, proszę o kontakt, odwdzięczę się jakąś $ za pomoc. Szkoda mi tyle czasu poświęcać i szukać wszystkiego, dwa dni siedziałem nad tą grą i przy pierwszej bitwie zostałem zmiażdżony.
Zamierzam sobie ograć jakąś strategię ekonomiczną w czasach wojennych.
Na tapetę biorę Hearts of Iron 4, Europa Universalis 4 oraz Crusader Kings III. Jedyne co wiem to że HoI4 jest po polsku reszta nie, bo tyle się dowiedział z komentarzy.
Gry są od tego samego producenta więc podejrzewam w każdej produkcji jest kopiuj-wklej. Co polecacie na start dla laika w tej tematyce? W jakiej produkcji jest samouczek i niski próg wejścia, bo na tym mi zależy najbardziej zaczynając przygodę z takim gatunkiem.
paradox, you did it again.
gra sama w sobie meh, dopiero dlcki dodają jako tako smaczku, chociaż mechaniki są same w sobie dziecinnie uproszczone. dlcki które razem kosztują ponad 2x tyle co sama gra, bez których jest po prostu nudno? boże, w tym tempie jedna nerka nie starczy. sam Todd Howard może pozazdrościć kunsztu paradoxu który wciska nam płatne updaty.
samo w sobie obniżenie progu wejścia poprzez uproszczenie mechanik nie jest złe, chociaż według mnie hoi przypomina przez to grę bardziej casualową, porównując do trójki.
they don't make them like they used to. a szkoda.
Czy ktoś mógłby polecić jakieś poradniki wideo albo tekstowe żeby ogarnąć tę grę? Mogą być po angielsku. Wiem że jest tego dużo na youtubie, ale zależy mi na czymś sprawdzonym. W jaki sposób sami uczyliście się tej gry? Grałem dużo w EUIV i trochę mniej w CKII, ale od tej gry się odbijam, a wiem że gdy nauczę się grać, to ta gra zapewni mi sporo frajdy.
Pomocy kupiłem tą grę wczoraj i z niewyjaśnionych okoliczności dziś na steamie pokazuje mi że muszę kupić by grać miałem tam 13,5 godzin. Proszę o pomoc
Totalny zabójca czasu. Jeżeli człowiek już połapie się w całym systemie gry i wie co ma robić to ciężko mu się oderwać.
Grałem, grałem jak noob ale dobrze się bawiłem :D. Dla mnie tytuł zbytnio skomplikowany ale to już mój problem XD ogólnie gra 8/10. Warto pograć jak ktoś ma więcej czasu na ogarnięcie skomplikowanych mechanik.