ZeniMax Online Studios
Studio deweloperskie powołane przez firmę-matkę Bethesdy Softworks, czyli ZeniMax Media. Ów amerykański zespół, którego siedziba mieści się w Hunt Valley w stanie Maryland (poza tym posiada on oddziały w irlandzkim Galway i Austin w Teksasie), stworzył grę MMORPG zatytułowaną The Elder Scrolls Online oraz odpowiada za jej wsparcie.
Historia
Studio rozpoczęło działalność w 2007 roku, a jego szefem został Matt Firor, który wcześniej przez jedenaście lat pracował w firmie Mythic Entertainment. Przez następne lata dynamicznie rozrastający się zespół nawiązywał współpracę z kolejnymi firmami; mowa między innymi o Simutronics, której silnik graficzny HeroEngine zamierzał wykorzystać w swojej debiutanckiej grze. Na ujawnienie tej ostatniej trzeba było poczekać aż do 2012 roku.
The Elder Scrolls Online
Wówczas to firma zaprezentowała światu The Elder Scrolls Online, czyli MMORPG-a osadzonego w fantastycznym uniwersum stworzonym przez Bethesdę Softworks. Tytuł zadebiutował na komputerach osobistych w 2014 roku, a rok później trafił na PlayStation 4 oraz Xboksa One. Choć początkowo produkcja wymagała opłacania abonamentu, debiut na nowych platformach stanowił dla wydawcy okazję do wprowadzenia nowego modelu dystrybucji – od tej pory do rozpoczęcia przygody miał wystarczyć jednorazowy zakup gry.
Z czasem The Elder Scrolls Online doczekało się szeregu rozszerzeń, z których największe to: Imperial City, Orsinium, Thieves Guild, Dark Brotherhood, Morrowind, Clockwork City i Summerset. Poza tym gra została wzbogacona o mniejsze dodatki, jak choćby Shadows of the Hist, Horns of the Reach, Dragon Bones czy Wolfhunter.