Pixelated Milk
Firma polski producent wydawca
WWW: https://pixmilk.com/
Pixelated Milk jest niezależnym polskim studiem deweloperskim z siedzibą w Warszawie. Firma koncentruje się na tworzeniu oryginalnych produkcji opracowywanych z myślą o komputerach osobistych oraz konsolach stacjonarnych i przenośnych. Jej debiutanckie dzieło, czyli Regalia: Of Men and Monarchs, ma za sobą udaną kampanię crowdfundingową w serwisie Kickstarter.
Historia
Firma Pixelated Milk została oficjalnie założona w sierpniu 2015 roku. Nad swoim debiutanckim projektem pracowała jednak dużo wcześniej, o czym dowiedzieliśmy się w czerwcu, a zatem na dwa miesiące przed jego wpisem do rejestru przedsiębiorców.
Regalia: of Men and Monarchs
Wtedy to w serwisie Kickstarter rozpoczęła się zbiórka na grę Regalia: Of Men and Monarchs – warszawscy twórcy potrzebowali środków wyłącznie na doprowadzenie do końca procesu produkcji. Kampania crowdfundingowa okazała się wielkim sukcesem: pomimo że autorzy potrzebowali czterdziestu tysięcy dolarów, udało im się zebrać ponad dwukrotnie wyższą kwotę. Nie bez znaczenia pozostawał fakt, że ekipa legitymowała się wówczas jako „niewielkie, świeże studio, którego członków łączy pasja do tworzenia wideo i gotowość do ciężkiej pracy”.
Regalia: Of Men and Monarchs zadebiutowała na komputerach osobistych dwa lata później, bo w maju 2017 roku, a po jakimś czasie do sprzedaży trafiły jej wersje na PlayStation 4 i PlayStation Vitę. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, gracze otrzymali turowego RPG-a z silnie zarysowanymi elementami strategicznymi, inspirowanego japońskimi produkcjami. Jego wydaniem zajęła się firma Klabater – dywizja CDP.pl powołana w celu wejścia na globalny rynek wydawniczy.
Warsaw
W lutym 2019 roku zespół Pixelated Milk zapowiedział swoje drugie dzieło. Mowa o Warsaw, czyli grze strategicznej z elementami RPG, dla której źródłem inspiracji było bestsellerowe Darkest Dungeon. Akcja tej produkcji toczyła się latem 1944 roku, podczas Powstania Warszawskiego, a w trakcie rozgrywki gracze nie tylko brali udział w potyczkach z przeciwnikami (do których prowadzili oddziały składające się z unikalnych bohaterów), lecz także decydowali o przebiegu działań wojennych i losie poszczególnych dzielnic miasta. Tytuł zadebiutował na komputerach osobistych w październiku 2019 roku, z kolei w 2020 roku trafił na konsole. Pozycja doczekała się w najlepszym wypadku bardzo umiarkowanie ciepłego przyjęcia; według serwis Metacritic, średnia ocen przyznanych jej przez branżowe media mieściła się w przedziale 62-71/100 (w zależności od platformy).
SacriFire
Deweloperzy nie składali jednak broni i w 2021 roku zaprezentowali światu swoje trzecie dzieło. Mowa o SacriFire, czyli jRPG-u fantasy, wyposażonym w system walki łączący tryb turowy z elementami akcji oraz wzbogaconym o zręcznościowo-platformowe sekwencje. Pozycja zwracała uwagę za sprawą ładnej, pixelartowej grafiki, a także muzyki skomponowanej przez Motoiego Sakurabę, znanego między innymi z soundtracków do gier studia FromSoftware.
SacriFire zmierzał na komputery osobiste i konsole, jednak w momencie zapowiedzi jego premiera była pieśnią przyszłości. Dość powiedzieć, że dopiero w czerwcu 2024 roku ruszyły jego testy na platformie Steam, w których mogli wziąć udział wszyscy chętni.