SacriFire to polska gra wzorowana na jRPG-ach z PSX
Znane z Regalia: Of Men and Monarchs rodzime studio Pixelated Milk pracuje nad SacriFire, czyli grą wzorowaną na klasycznych jRPG-ach z lat 90. ubiegłego wieku.
- Deweloper: Pixelated Milk
- Wydawca: Pixelated Milk
- Gatunek: RPG
- Platforma: PC, XONE, PS4, XSX, PS5, Switch
- Data premiery: 2022 r.
W trakcie E3 2021 zapowiedziano SacriFire, czyli produkcję zainspirowaną klasycznymi jRPG-ami, nad którą pracuje znane z Regalia: Of Men and Monarchs oraz Warsaw polskie studio Pixelated Milk. Gra ukaże się w przyszłym roku na PC oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X/S, PS5 i Nintendo Switch. Wydanie pecetowe będzie sprzedawane w serwisach Steam, Epic Games Store oraz GOG.com.
Obecnie autorzy zbierają na Kickstarterze dodatkowe środki na produkcję. Cel minimalny ustalono na poziomie 99 tys. dolarów i raczej nie będzie problemu z jego osiągnięciem, gdyż w trzy pierwsze dni zbiórki zgromadzono 78 tys. dolarów, a akcja dobiegnie końca dopiero 14 lipca.
SacriFire opowie historię młodego żołnierza imieniem Ezekiel Ridan. Jego ambicją jest dołączenie do elitarnej sekty Kościoła Sheola, specjalizującej się w obronie mieszkańców podziemnego miasta Antioch przed demonami z powierzchni. W trakcie kampanii bohater wpadnie w sam środek trwającej tysiące lat rywalizacji między największymi potęgami świata.
Autorzy SacriFire wzorują się na japońskich RPG-ach z lat 90. ubiegłego wieku. Sercem zabawy będzie rozbudowany taktycznie system walki łączący elementy turówek i produkcji rozgrywanych w czasie rzeczywistym. Nie wytłumaczono, jak to ma wyglądać w akcji, ale twórcy jako źródło inspiracji podają Vagrant Story, więc spodziewamy się, że postacie będą poruszały się w czasie rzeczywistym, który ulegnie zapauzowaniu w momencie wydawania komend. Możliwe ma być celowanie w konkretne części ciał wrogów i łączenie ciosów w kombosy, a kluczową rolę odegra dobieranie uzbrojenia i ataków pod kątem słabości nieprzyjaciół.
W SacriFire będziemy eksplorowali zarówno podziemne miasto, jak i powierzchnię. Podczas kampanii otrzymamy możliwość werbowania wielu różnorodnych towarzyszy broni. Nie zabraknie także systemu craftingu.
Ciekawie zapowiada się oprawa audiowizualna. Grafika łączy dwuwymiarowe postacie z zachowującymi stylistykę retro tłami 3D i nowoczesnymi efektami wizualnymi. Takie podejście spopularyzowała gra Octopath Traveler i zobaczymy je także w Dragon Quest III HD-2D Remake oraz Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes. Natomiast muzykę w SacriFire skomponuje sam Motoi Sakuraba, czyli japoński artysta odpowiedzialny za soundtracki do tak klasycznych produkcji, jak Eternal Sonata czy serie Tales, Star Ocean, Golden Sun oraz Dark Souls.