autor: Michał Kułakowski
Warsaw – polska gra o Powstaniu Warszawskim w stylu Darkest Dungeon
Polskie studio Pixelated Milk (twórcy jRPG Regalia) przedstawiło grę Warsaw, w której dowodzić będziemy oddziałami biorącymi udział w Powstaniu Warszawskim. Produkcja, mocno inspirowana popularnym dungeon crawlerem Darkest Dungeon, ukaże się na pecetach oraz konsolach PlayStation 4 i Nintendo Switch.
Polskie studio deweloperskie Pixelated Milk, znane dzięki klasycznemu taktycznemu RPG Regalia: Of Men and Monarchs, które ukazało się w 2017 roku, przedstawiło na łamach serwisu GameSpot swój nowy projekt. Zespół porzucił kolorowy świat fantasy na rzecz realiów II wojny światowej. Warsaw to produkcja, której akcja rozgrywać będzie się podczas Powstania Warszawskiego. Gracze będą dowodzić oddziałami bojowników walczących o przetrwanie w zniszczonej przez Niemców stolicy. Tytuł trafi na komputery PC oraz konsole PlayStation 4 i Nintendo Switch. Grywalna wersja Warsaw zostanie pokazana po raz pierwszy podczas targów PAX East, w dniach 28-31 marca.
Według przedstawicieli dewelopera, Warsaw jest ich próbą unikalnego przedstawienia realiów słabo rozpoznawalnego poza Polską Powstania Warszawskiego, które dotychczas nie doczekało się zbyt wielu udanych gier opartych na jego historii. Największą inspiracją dla twórców Warsaw był popularny dungeon-crawler Darkest Dungeon, wydany w 2016 roku. Produkcja będzie posiadała zbliżony do niego styl zabawy, a także oprawę graficzną, korzystającą z lekko przerysowanego komiksowego stylu, przypominającego twórczość Mike'a Mignoli (seria Hellboy).
Rozgrywka podzielona zostanie na kilka segmentów. Gracze decydować będą o przebiegu powstania i losie poszczególnych dzielnic Warszawy, dostarczających niezbędnych zasobów do prowadzenia dalszych walk. Od podejmowanych decyzji zależy, na których z nich skupimy uwagę naszych sił, a które będziemy zmuszeni porzucić. Potyczki odbywać będą się w trybie turowym. W skład naszego oddziału wchodzi wielu unikalnych bohaterów, z których każdy dysponuje własnym tłem fabularnym, a także zestawem specjalnych zdolności i ataków. Śmierć każdego z nich będzie ciosem dla pozostałych powstańców oraz ma znacząco utrudnić dalszą zabawę.
Postacie korzystają ze zgodnych z historią modeli broni palnej, a także specjalnych narzędzi bojowych, takich jak miotacze ognia. System walki opiera się na aktywowaniu zdolności bohaterów, wyznaczaniu ich bojowych pozycji, kontrolowaniu punktów staminy, a także liczby dostępnej amunicji. Opanowanie tych aspektów rozgrywki, a także odpowiednie dobranie umiejętności, okaże się kluczem do wygranej. Fani alternatywnej historii nie mają jednak co liczyć na heroiczne zwycięstwo powstańców. Twórcy nie chcą odbiegać od rzeczywistych wydarzeń, a nasze wysiłki w kampanii ostatecznie muszą zakończyć się klęską. Gra ma bowiem na celu przedstawienie strachu i beznadziei towarzyszących codziennie uczestnikom walk, a także ich przywiązania do sprawy oraz lojalności wobec towarzyszy broni.