Failbetter Games
Niezależne studio deweloperskie z siedzibą w Londynie. Zespół jest znany przede wszystkim dzięki przeglądarkowej grze Fallen London oraz czerpiącej z niej garściami produkcji zatytułowanej Sunless Sea. Tytuły tworzone i wydawane przez Failbetter Games można znaleźć na komputerach osobistych, konsolach oraz urządzeniach mobilnych.
Historia
Firma Failbetter Games oficjalnie rozpoczęła działalność w styczniu 2010 roku. Studio zostało założone przez Alexisa Kennedy'ego oraz Paula Arendta. Debiutanckie dzieło zespołu zadebiutowało jednak wcześniej – mowa o przeglądarkowej grze przygodowej z elementami RPG, zatytułowanej Fallen London, która została oddana w ręce graczy w 2009 roku. Produkcja zdobyła na tyle dużą popularność, że autorzy postanowili wykorzystać sprawdzone w niej rozwiązania w pełnoprawnym, multiplatformowym projekcie. Nim jednak tak się stało, deweloperzy nawiązali współpracę z BioWare, dla którego stworzyli przeglądarkowy prequel gry Dragon Age: Inkwizycja, zatytułowany Dragon Age: The Last Court, którego premiera odbyła się w 2014 roku.
Sunless Sea, czyli strategię wzbogaconą o elementy RPG, której akcję osadzono w fantastycznej wersji epoki wiktoriańskiej (wykreowanej na potrzeby Fallen London), Failbetter Games ukończyło w 2015 roku. Wtedy też ze studia odszedł Kennedy, który postanowił skoncentrować się na mniejszych projektach. Po ponad dwóch latach tytuł trafił na urządzenia mobilne z systemem iOS, z kolei ponad trzy lata później pojawił się również na konsoli PlayStation 4. W międzyczasie gra doczekała się dodatku zatytułowanego Zubmariner.
Sunless Sea odniosło sukces artystyczny i komercyjny zwłaszcza na komputerach osobistych, więc studio zabrało się za stworzenie kontynuacji. Mowa o grze Sunless Skies, której premierę zaplanowano na 2019 rok. W międzyczasie jednak tytuł nie zdobył tak dużej popularności wśród użytkowników systemu iOS, jak planowano – poza tym Sunless Skies, które pojawiło się w steamowym Wczesnym dostępie w sierpniu 2017 roku, również nie odnotowało szczególnie dobrych wyników sprzedażowych. W 2018 roku studio zostało zmuszone do zwolnienia czterech pracowników.