Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 12 stycznia 2017, 11:14

autor: Adrian Werner

Sunless Sea zmierza na iPada

Zespół Failbetter Games obchodzi swoje siódme urodziny. Z tej okazji autorzy poinformowali, że trwają prace nad mobilną wersją Sunless Sea, czyli pecetowej steampunkowej strategii sprzed dwóch lat.

W zeszłym roku doczekaliśmy się wreszcie premiery Fallen London na systemach iOS i Android. Teraz studio Failbetter Games poinformowało, że powstanie mobilna wersja drugiej gry z tego samego uniwersum, czyli Sunless Sea.

SUNLESS SEA W SKRÓCIE:

  1. Deweloper gry: Failbetter Games
  2. Deweloper konwersji mobilnej: BlitWorks
  3. Gatunek: strategia z elementami RPG
  4. Platformy: PC, iPad
  5. Premiera na PC: luty 2015 r.
  6. Premiera na iOS: wiosna 2017 r.

Mobilne Sunless Sea zapowiedziane zostało wyłącznie na iPada. Premiera ma nastąpić wiosną tego roku. Na razie nie wiemy, czy twórcy mają w dalszych planach wersję na Androida i smartfony. Warto jednak pamiętać, że Fallen London trafiło na system firmy Google w jakiś czas po debiucie na iOS, więc mamy nadzieję, że tym razem będzie podobnie.

Przypomnijmy, że Sunless Sea przenosi nas do steampunkowej wersji epoki wiktoriańskiej. Wcielamy się w kapitana statku parowego, którego zadaniem jest eksplorowanie wód podziemnego oceanu. Gra pełnymi garściami czerpie z gatunku roguelike i większość świata generowana jest losowo, ale jednocześnie autorzy bardzo dużo uwagi poświęcili warstwie fabularnej, a przebieg historii kształtowany jest głównie przez decyzje samego gracza.

Gra jest hybrydą gatunkową, która łączy elementy strategii, RPG i przygodówki. Podczas zabawy eksplorujemy nowe terytoria, gromadzimy zapasy, nawiązujemy stosunki dyplomatyczne oraz toczymy bitwy. Konieczne jest także zarządzanie surowcami oraz załogą. Uniwersum gry jest w dużym stopniu dynamiczne i sytuacja w nim ulega ciągłym zmianom w reakcji na nasze działania.

Sunless Sea na iPadzie ma zawierać wszystkie elementy pecetowego pierwowzoru. Zmianie ulegnie wyłącznie interfejs, który zostanie przystosowany do potrzeb ekranów dotykowych. Warto wspomnieć, że wydanie mobilne obejmie jedynie podstawową wersję gry, bez dodatku Zubmariner, choć spodziewamy się, że jeśli produkcja odniesie sukces, to rozszerzenie również może zostać w przyszłości skonwertowane.

Warto na koniec dodać, że zadanie przeniesienia Sunless Sea na iPada powierzono studiu BlitWorks, czyli temu samemu zespołowi, który opracował bardzo udane mobilne edycje Don’t Starve, Broken Age, Bastion oraz Invisible Inc.

  1. Oficjalna strona gry
  2. Recenzja gry Sunless Sea - upiorny rogalik dla fanów Lovecrafta (wersja PC)

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej