Sunless Sea zmierza na iPada
Zespół Failbetter Games obchodzi swoje siódme urodziny. Z tej okazji autorzy poinformowali, że trwają prace nad mobilną wersją Sunless Sea, czyli pecetowej steampunkowej strategii sprzed dwóch lat.
W zeszłym roku doczekaliśmy się wreszcie premiery Fallen London na systemach iOS i Android. Teraz studio Failbetter Games poinformowało, że powstanie mobilna wersja drugiej gry z tego samego uniwersum, czyli Sunless Sea.
SUNLESS SEA W SKRÓCIE:
- Deweloper gry: Failbetter Games
- Deweloper konwersji mobilnej: BlitWorks
- Gatunek: strategia z elementami RPG
- Platformy: PC, iPad
- Premiera na PC: luty 2015 r.
- Premiera na iOS: wiosna 2017 r.
Mobilne Sunless Sea zapowiedziane zostało wyłącznie na iPada. Premiera ma nastąpić wiosną tego roku. Na razie nie wiemy, czy twórcy mają w dalszych planach wersję na Androida i smartfony. Warto jednak pamiętać, że Fallen London trafiło na system firmy Google w jakiś czas po debiucie na iOS, więc mamy nadzieję, że tym razem będzie podobnie.
Przypomnijmy, że Sunless Sea przenosi nas do steampunkowej wersji epoki wiktoriańskiej. Wcielamy się w kapitana statku parowego, którego zadaniem jest eksplorowanie wód podziemnego oceanu. Gra pełnymi garściami czerpie z gatunku roguelike i większość świata generowana jest losowo, ale jednocześnie autorzy bardzo dużo uwagi poświęcili warstwie fabularnej, a przebieg historii kształtowany jest głównie przez decyzje samego gracza.
Gra jest hybrydą gatunkową, która łączy elementy strategii, RPG i przygodówki. Podczas zabawy eksplorujemy nowe terytoria, gromadzimy zapasy, nawiązujemy stosunki dyplomatyczne oraz toczymy bitwy. Konieczne jest także zarządzanie surowcami oraz załogą. Uniwersum gry jest w dużym stopniu dynamiczne i sytuacja w nim ulega ciągłym zmianom w reakcji na nasze działania.
Sunless Sea na iPadzie ma zawierać wszystkie elementy pecetowego pierwowzoru. Zmianie ulegnie wyłącznie interfejs, który zostanie przystosowany do potrzeb ekranów dotykowych. Warto wspomnieć, że wydanie mobilne obejmie jedynie podstawową wersję gry, bez dodatku Zubmariner, choć spodziewamy się, że jeśli produkcja odniesie sukces, to rozszerzenie również może zostać w przyszłości skonwertowane.
Warto na koniec dodać, że zadanie przeniesienia Sunless Sea na iPada powierzono studiu BlitWorks, czyli temu samemu zespołowi, który opracował bardzo udane mobilne edycje Don’t Starve, Broken Age, Bastion oraz Invisible Inc.