Redakcja poleca gry 2008
Na poniższej liście znajdują się gry wydane w 2008 roku, którym redakcja przyznała znak rekomendacji.
Grand Theft Auto IV
Akcji 29 kwietnia 2008
Czwarta część bijącego rekordy popularności cyklu gier akcji. Tytuł wyprodukowany został przez ekipę deweloperską studia Rockstar North pod kierownictwem Chrisa Sawyera. Głównym bohaterem Grand Theft Auto IV jest Niko Bellica, imigrant z Europy Wschodniej, który za oceanem rozpoczyna karierę w przestępczym półświatku. Sandboksowy model rozgrywki pozwala graczowi na dużą swobodę w eksplorowaniu metropolii Liberty City, po której poruszać się można z wykorzystaniem różnych środków komunikacji (m.in. samochodów, motocykli oraz helikopterów). O biegu wydarzeń decyduje natomiast kolejność wykonywania poszczególnych misji. Poza trybem rozgrywki jednoosobowej Grand Theft Auto IV oferuje również możliwość zabawy multiplayer dla maksymalnie 32 graczy za pośrednictwem sieci LAN lub Internet.
Mass Effect
RPG 28 maja 2008
Osadzony w konwencji science fiction RPG akcji, opracowany przez ekipę studia BioWare – autorów tak kultowych tytułów, jak Baldur’s Gate czy Neverwinter Nights. Akcja gry toczy się pod koniec XXII wieku, a gracze wcielają się w rolę komandora Sheparda - pierwszego ludzkiego członka Widm, sił specjalnych strzegących porządku w galaktyce. Podczas jednej z misji, której celem jest powstrzymanie zbuntowanego agenta Sarena, nasz bohater odkrywa, iż przeciwnik sprzymierzył się ze znacznie silniejszym wrogiem – pradawną rasą inteligentnych maszyn zwanych Żniwiarzami. Rozgrywka w umiejętny sposób łączy elementy klasycznych produkcji RPG ze współczesnymi grami akcji, zaś prócz eksploracji, licznych dialogów, zróżnicowanych zadań i moralnych wyborów, czekają nas także strzelaniny, w których przejmujemy kontrolę nad 3-osobową drużyną. Podczas zabawy gromadzimy punkty doświadczenia, przeznaczając je na rozwijanie cech postaci oraz ulepszanie posiadanego ekwipunku futurystycznych broni i gadżetów.
Fallout 3
RPG 28 października 2008
Trzecia odsłona popularnego cyklu gier RPG w postapokaliptycznym klimacie. Produkcją gry Fallout 3 zajęła się ekipa deweloperska Bethesda Softworks, znana przede wszystkim z serii The Elder Scrolls. Osią fabuły gry są poszukiwania ojca. W trakcie wyprawy główny bohater, Samotny Wędrowiec, dowiaduje się o Projekcie Oczyszczenie, który mógłby zapewnić wodę mieszkańcom Pustkowi. Twórcy przygotowali kilka wariantów zakończenia kampanii głównej, zależnie od wyborów podejmowanych przez gracza. Deweloperzy pozostali wierni rozbudowanemu systemowi atrybutów postaci, S.P.E.C.I.A.L., znanemu z wcześniejszych gier z serii Fallout. Rozgrywka utrzymana jest jednak w stylu gier akcji, z dynamicznymi sekwencjami walki. Trójwymiarowa oprawa wizualna Fallout 3 generowana jest w oparciu o silnik Gamebryo.
Call of Duty: World at War
Akcji 11 listopada 2008
Zrealizowana z rozmachem pierwszoosobowa strzelanina (FPS) w realiach II wojny światowej. Gra wyprodukowana została przez należące do koncernu Activision studio Treyarch. Podzielona na trzy części kampania główna toczy się w latach 1942-1945, a areną działań stanowią wyspy południowego Pacyfiku oraz front wschodni. Wydarzenia prezentowane są z perspektywy trzech żołnierzy (dwóch Amerykanów i Rosjanina), uczestniczących w słynnych operacjach militarnych jak oblężenie Stalingradu czy bitwa o Okinawę. Zgodnie ze schematem serii Call of Duty, przebieg poszczególnych misji jest mocno oskryptowany, co jednak zapewnia dużą widowiskowość akcji. Rozgrywka opiera się głównie na sekwencjach strzeleckich z wykorzystaniem rozmaitych rodzajów historycznego uzbrojenia. Uzupełnieniem zabawy jednoosobowej jest sieciowy multiplayer z nowymi trybami – co-op oraz Nazi Zombie.
King's Bounty: Legenda
Strategiczne 25 kwietnia 2008
King’s Bounty: The Legend (wcześniej Battle Lord) to stosunkowo rozbudowany tytuł, który łączy w sobie wiele różnych gatunków gier, choć na pierwszy plan wysuwają się elementy strategiczne i cRPG. Produkcja ta pod wieloma względami przypomina kultową sagę Heroes of Might & Magic.
Far Cry 2
Akcji 21 października 2008
Pierwszoosobowa strzelanina (FPS), będąca sequelem hitu z 2004 roku. Dewelopingiem Far Cry 2 zajęło się studio Ubisoft Montreal, które przejęło pałeczkę po ekipie Crytek Studios. Osią fabuły gry jest wojna domowa w małym, ale zasobnym w diamenty afrykańskim państwie. Gracz wciela się w rolę najemnika wysłanego z misją zlikwidowania Szakala, groźnego handlarza broni, którego nielegalna działalność przyczynia się do eskalacji konfliktu. Zadaniem komplikuje fakt, że bohater zapada na malarię i potrzebuje lekarstw. Rozgrywka zachowała sandboksowy charakter, pozwalając na dużą swobodę w wykonywaniu zadań i przemieszczaniu się w terenie. W porównaniu z pierwszą częścią serii, Far Cry 2 oferuje bardziej dopracowaną AI przeciwników, a także oprawę wizualną wykorzystującą potencjał bibliotek DirectX 10.
Dead Space (2008)
Akcji 20 października 2008
Utrzymana w konwencji survival horroru gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), wyprodukowana przez studio EA Redwood Shores. Fabuła Dead Space osadzona została w odległej przyszłości. Główny bohater – Isaac Clark otrzymuje zadanie zbadania sytuacji na statku górniczym, z którego wysłano sygnał ratunkowy. Na miejscu okazuje się, że cała załoga nie żyje, a kontrolę nad ciałami zabitych górników przejęła pasożytnicza rasa nekromorfów. W przeciwieństwie do typowych TPS-ów, rozgrywka w Dead Space nastawiona jest w pierwszej kolejności na budowanie napięcia i atmosfery zagrożenia, a dopiero na drugim planie pojawiają się sekwencje strzeleckie toczone w warunkach zerowej grawitacji. Przerażający klimat gry potęguje mroczna oprawa audiowizualna.
Command & Conquer: Red Alert 3
Strategiczne 28 października 2008
Po sukcesie trzeciej odsłony cyklu Command & Conquer odpowiedzialne za markę studio EA Los Angeles zajęło się kontynuacją rozwijanej równolegle sub-serii Red Alert. Kolejna część gry rzuca graczy ponownie do alternatywnej rzeczywistości, w której przywódcy Związku Radzieckiego postanawiają przenieść się w przyszłość, aby przywrócić dawną świetność sowieckiego państwa. Przeszkodzić im w tym spróbują tym razem nie tylko Alianci, ale również powstałe na wschodzie nowe supermocarstwo - zwane Imperium Wschodzącego Słońca. Każda z trzech stron konfliktu otrzymała własną, złożoną z 9 misji kampanię fabularną, którą rozegrać możemy samotnie bądź w trybie kooperacji. W zależności od wybranej frakcji pod nasze dowództwo dostaną się zróżnicowane, a czasem dość nietypowe jednostki bojowe: lądowe, powietrzne i morskie. Wśród nich znajdziemy m.in. pływające wyspy, transformujące się czołgi, a nawet uzbrojone delfiny i niedźwiedzie. Za wysokiej jakości oprawę graficzną odpowiada ponownie silnik SaGE.
Sacred 2: Fallen Angel
RPG 2 października 2008
Kontynuacja bestsellerowej gry action/RPG, należącej do popularnego podgatunku hack’n’slash. Za jej powstanie odpowiadają twórcy oryginału – niemieckie studio Ascaron, znane z serii gier strategicznych Port Royale i Patrician. Akcja gry toczy się 2000 lat przed wydarzeniami, ukazanymi w części pierwszej, a gracze mogą wziąć udział w odwiecznym konflikcie dobra ze złem, opowiadając się po dowolnej stronie barykady. Wybierając jednego z sześciu dostępnych wojowników, przemierzymy rozległe i zróżnicowane krainy fantasy i stawimy czoła zastępom różnorakich przeciwników. W walce pomoże nam pokaźny arsenał broni i czarów, zaś umiejętności bohaterów ulepszymy dzięki zdobywanemu podczas poszczególnych questów doświadczeniu. W porównaniu z pierwszą odsłoną gry, rozwój wydarzeń oglądamy w znacznie lepszej, trójwymiarowej oprawie graficznej. W Sacred 2 dodano nowoczesny edytor i znacznie zwiększono poziom trudności rozgrywki. Amatorów zabawy wieloosobowej ucieszy zaś ulepszony tryb multiplayer.
Prince of Persia
Przygodowe 2 grudnia 2008
Kolejna odsłona bestsellerowej serii Prince of Persia, rozwijanej od 2003 roku pod egidą koncernu Ubisoft. Pod względem fabularnym gra nie łączy się z wydanymi wcześniej częściami cyklu, opowiadając całkiem nową historię, w której tytułowy bohater stawia czoła perskiemu bogu zła i ciemności, Arymanowi. Zadaniem księcia jest ocalenie mitycznego Drzewa Życia, poprzez stopniowe uzdrawianie kolejnych części krainy, zatrutych przez Arymana i jego popleczników. W podróży towarzyszy mu córka antagonisty – obdarzona magicznymi zdolnościami Elika, która służy pomocą podczas eksploracji, rozwiązywania zagadek oraz walki. Rozgrywka kładzie nacisk na typowe dla cyklu aspekty platformowe. Protagonista może skakać i wspinać się niemal wszędzie, a w walce ze znacznie silniejszymi przeciwnikami stosować ulepszony system walki, pozwalający na wykonywanie widowiskowych combosów. Całość odznacza się nietypowym dla serii stylem graficznym, uzyskanym dzięki technologii cel-shadingu.
Battlefield: Bad Company
Akcji 23 czerwca 2008
Pierwszoosobowa strzelanina (FPS), będąca spin-offem popularnej serii Battlefield. Gra wyprodukowana została przez szwedzkie studio DICE. Akcja Battlefield: Bad Company toczy się w roku 2014, a tło fabularne stanowi fikcyjny konflikt pomiędzy Stanami Zjednoczonymi oraz Federacją Rosyjską. W kampanii głównej gracz kieruje poczynaniami szeregowca Prestona Marlowe'a, który przydzielony zostaje do kompanii B 222 batalionu amerykańskiej armii. Oddział złożony z żołnierzy sprawiających problemy, kierowany jest do zadań, których nikt inny nie chce się podejmować. Poza trybem rozgrywki jednoosobowej gra oferuje również w pełni funkcjonalny, sieciowy multiplayer pozwalający na wspólne potyczki dla maksymalnie 24 uczestników.
Left 4 Dead
Akcji 18 listopada 2008
Ukierunkowana na zabawę w trybie kooperacji pierwszoosobowa gra akcji, stanowiąca oryginalne połączenie koncepcji sieciowych strzelanek pokroju Counter Strike’a z elementami popularnych survival horrorów. Akcja Left 4 Dead roztacza przed nami wizję stojących na krawędzi zagłady Stanów Zjednoczonych, opanowanych przez złośliwy wirus, który wymknął się spod kontroli naukowców i zamienia kolejne rzesze ludzi w krwiożercze monstra. W grze wcielamy się w jednego z nielicznych odpornych na wirusa ocalałych, a naszym zadaniem jest wydostanie się z kolejnych opanowanych przez mutanty lokacji. Podczas zabawy w sieci możemy jednak stanąć zarówno po stronie ocalałych (gdzie do dyspozycji graczy oddano 4 różnych bohaterów), jak i mutantów – gdzie wcielamy się w jeden z czterech typów potworów o różnych umiejętnościach. Podczas gdy siłą mutantów jest przede wszystkim przewaga liczebna, rozgrywka po stronie ocalałych wymaga ścisłej kooperacji wszystkich czterech uczestników zabawy.
Drakensang: The Dark Eye
RPG 1 sierpnia 2008
Klasyczna gra RPG, opracowana przez studio Radon Labs w oparciu o system narracyjnych RPG-ów Das Schwarze Auge (ang. The Dark Eye). Trafiamy do fantastycznej krainy Aventuria, gdzie czeka nas epicka przygoda – w trakcie zabawy mamy okazję odwiedzić nie tylko centrum kontynentu, nazywane Middenrealm, lecz także jego bardziej egzotyczne zakątki. Przed rozpoczęciem gry samodzielnie tworzymy postać opisaną szeregiem cech i współczynników, jakie znajdują później odzwierciedlenie w naszych opcjach interakcji z otoczeniem. Możliwości bohatera uzupełniają umiejętności sojuszników, których możemy werbować podczas rozgrywki – ich obecność okazuje się nieodzowna przede wszystkim na polu bitwy; starcia toczą się w czasie rzeczywistym z opcją aktywnej pauzy, a o naszym powodzeniu decydują cechy, zdolności i uzbrojenie poszczególnych członków drużyny. Motorem Drakensang: The Dark Eye są oczywiście rozmowy z napotkanymi postaciami niezależnymi oraz wykonywanie zlecanych przez nie zadań. Wszystko to zaprezentowano przy pomocy przyjemnej dla oka, kolorowej oprawy graficznej, dopełnionej przez klimatyczny soundtrack.
Race Driver: GRID
Wyścigi 30 maja 2008
Opracowana przez studio Codemasters gra wyścigowa, stanowiąca bezpośrednią kontynuację serii zapoczątkowanej przez TOCA Touring Cars i TOCA Race Driver. W odróżnieniu od innej flagowej serii producenta, DiRT, tytuł koncentruje się na wyścigach torowych i szosowych, w których zasiadamy za kierownicą najpopularniejszych licencjonowanych wozów. Zabawa toczy się w 3 różnych lokacjach, oferujących nieco inne rodzaje zmagań, a w miarę postępów odblokowujemy kolejne turnieje i samochody. Stany Zjednoczone to przede wszystkim wyścigi na asfaltowych drogach amerykańskich metropolii. W Europie przeważają wyścigi torowe, rozgrywane w takich miejscach, jak Donington, Silverstone czy Nurburgring. W Japonii dominują za to zmagania typu drift, toczone w miastach i na krętych górskich drogach. Atutem tytułu jest znany z poprzednich odsłon serii realistyczny model jazdy. W grze wykorzystano też znany z cyklu DiRT system powtórek, pozwalający przewinąć i powtórzyć nieudany fragment wyścigu.
Resistance 2
Akcji 4 listopada 2008
Resistance 2 to kontynuacja popularnej strzelaniny FPP, która trafiła wyłącznie na PS3. Pierwsza część była tytułem startowym tej konsoli i spotkał się z ciepłym przyjęciem. Połączenie klimatów II wojny światowej z najazdem na Ziemię kosmicznej rasy Chimer przypadło do gustu graczom, dlatego też powstał sequel oferujący znaczne rozwinięcie rozwiązań znanych z poprzedniczki.
LittleBigPlanet
Zręcznościowe 27 października 2008
LittleBigPlanet to dynamiczna platformówka, przygotowana z myślą o posiadaczach PlayStation 3. Niniejsza pozycja jako pierwsza w przypadku owej konsoli pozwala na niemalże bezgraniczną ingerencję w przebieg rozgrywki. Użytkownik trafia na niewielką planetę, której granice nieustannie poszerzają się podczas zabawy.
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Akcji 12 czerwca 2008
Czwarta pełnoprawna odsłona popularnej serii skradanek Hideo Kojimy, rozwijanej nieprzerwanie przez firmę Konami, głównie z myślą o użytkownikach konsol z rodziny PlayStation. W Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots powraca jeden z głównych bohaterów cyklu, Snake, który w wyniku eksperymentów genetycznych mocno się zestarzał i dość szybko traci siły. Akcja gry osadzona została 5 lat po wydarzeniach z Metal Gear Solid 2 i ukazuje świat niedalekiej przyszłości, w którym prywatne korporacje militarne prowadzą wojny w imieniu swych mocodawców. Nasz protagonista wysłany zostaje na Środkowy Wschód, by powstrzymać zakusy niejakiego Liquida, który gromadząc potężną armię, przygotowuje zagrażające światu zbrojne powstanie. Pod względem mechaniki, gra korzysta z najlepszych rozwiązań swoich poprzedniczek, choć nie obyło się bez kilku nowości, takich jak odświeżony system walki w przestrzeniach zamkniętych, nowy sposób kamuflażu czy specjalny gadżet na oko o nazwie Solid Eye.
Gears of War 2
Akcji 7 listopada 2008
Kontynuacja trzecioosobowej strzelaniny studia Epic Games z 2006 roku, w której jako skazany za dezercję Marcus Fenix stawialiśmy czoła wrogiej rasie Szarańczy. Akcja gry rozpoczyna się 6 miesięcy po wydarzeniach znanych z pierwowzoru. Mimo że większość obcych została unicestwiona, niedobitki kosmitów ukrywają się w podziemnych tunelach, a ludzkość zapada na tajemniczą zarazę, zwaną „rdzewieniem płuc”. Wkrótce Szarańcza wprowadza w życie całkiem nową technologię, dzięki której jest w stanie doprowadzać do zapadania się całych miast. Do akcji wkracza ponownie ekipa Fenixa z zamiarem ostatecznego rozprawienia się z wrogiem. Pod względem mechaniki druga odsłona Gears of War nie odbiega znacząco od swojego pierwowzoru, kładąc nacisk na dynamiczną rozgrywkę z wykorzystaniem systemu osłon. W grze pojawił się jednak nowy (najłatwiejszy) poziom trudności, niedostępna wcześniej broń, znacznie więcej rodzajów przeciwników oraz postaci niezależne, wokół których osnuta jest fabuła.
God of War: Chains of Olympus
Akcji 4 marca 2008
Kolejna odsłona legendarnej serii slasherów God of War, która w została przygotowana z myślą o konsoli PlayStation Portable. Autorzy wykorzystują moc urządzenia, by zapewnić widowiskową akcję oraz oprawę graficzną, niemożliwą do osiągnięcia w owym czasie na konkurencyjnych urządzaniach mobilnych.
FIFA 09
Sportowe 3 października 2008
FIFA 09 to kolejna odsłona serii piłkarskich symulacji, stawianych obok Pro Evolution Soccera w czołówce gier sportowych. Za stworzeniem produktu stoi kanadyjskie studio EA Sports, zaś sam tytuł obecny jest aż na siedmiu platformach.
Crysis: Warhead
Akcji 16 września 2008
Samodzielny dodatek do bestsellerowej pierwszoosobowej strzelaniny studia Crytek z 2007 roku. Jego fabuła osnuta jest na kanwie tych samych wydarzeń co pierwowzór, ale przedstawia całą historię z nieco innego punktu widzenia, stanowiąc swoiste uzupełnienie pierwszej części gry. W grze wcielamy się w postać byłego żołnierza SAS, który zostaje wysłany z misją odzyskania tytułowej głowicy, na którą zęby ostrzą sobie także siły północnokoreańskie. Podczas gry stawia on czoła nie tylko żołnierzom przeciwnika, ale także bezwzględnym obcym, którzy, nie zważając na działania ludzi, rozpoczynają proces terraformacji i przekształcania tropikalnej wyspy w skutą lodem skałę. Pod względem mechaniki rozgrywka nie odbiega od pierwowzoru, kładąc jednak znacznie większy nacisk na sekwencje walki z bossami i wrogimi maszynami. Do dyspozycji graczy oddano dwie nowe bronie oraz niedostępne wcześniej środki transportu. Tryb wieloosobowy wzbogacił się zaś o nowe mapy oraz multiplayer drużynowy.
Sid Meier's Civilization IV: Colonization
Strategiczne 22 września 2008
Colonization jest samodzielnym dodatkiem do czwartej odsłony Civilization, utytułowanej wieloma nagrodami serii autorstwa jednego z najbardziej rozpoznawalnych ludzi w branży gier – Sida Meiera.
Pure
Wyścigi 16 września 2008
Wyścigi quadów, czyli czterokołowych motocykli. Duży nacisk położono na wykonywanie efektownych powietrznych akrobacji. Model odpowiedzialny za symulowanie tych ryzykownych akcji jest bardzo złożony, oferując możliwość wykonywania wielu ciekawych trików. Gra cechuje się też szczegółowo oprawą audiowizualną.
World of Goo
Zręcznościowe 13 października 2008
World of Goo to gra logiczno-zręcznościowa wyprodukowana i wydana przez Kyle'a Gablera i Rona Carmela, czyli dwuosobową ekipę deweloperską studia 2D Boy. Zabawa, przeznaczona wyłącznie dla jednego gracza, polega na budowaniu rozmaitych konstrukcji z kulek galaretowatej mazi, czyli tytułowych Goo, w czym permanentnie przeszkadza grawitacja i inne prawa fizyki. Tytuł, odznaczający się specyficzną oprawą wizualną oraz oryginalnym humorem sytuacyjnym, uznany został za jedną z najoryginalniejszych gier 2008 roku.
World of Warcraft: Wrath of the Lich King
RPG 13 listopada 2008
World of Warcraft: Wrath of the Lich King to drugi dodatek do bestsellerowego MMO firmy Blizzard Entertainment, który został zapowiedziany w trakcie organizowanej w Stanach Zjednoczonych imprezy BlizzCon 2007. Dzięki niemu gracze zyskują możliwość dalszego rozwoju bohaterów, otrzymują nowe tereny do zwiedzania, dodatkowe przedmioty, zdolności i misje, a także możliwość grania jako potężny wojownik-nekromanta.
Sid Meier's Civilization Revolution
Strategiczne 13 czerwca 2008
Konsolowa odsłona jednej z najpopularniejszych pecetowych serii gier strategicznych, zapoczątkowanej we wczesnych latach 90-tych przez firmę MicroProse, a kontynuowanej przez nowe studio Sida Meiera – Firaxis Games. Podobnie jak w dotychczasowe odsłony cyklu, Sid Meier's Civilization Revolution jest turową strategią, w której kierujemy rozwojem wybranej cywilizacji na przestrzeni całych tysiącleci. Do każdej z szesnastu grywalnych nacji przyporządkowano słynnego przywódcę (np. Napoleona czy Kleopatrę). Do zadań gracza należy nie tylko eksploracja i ekspansja, lecz także dbanie o stały rozwój miast i technologii, ustanawianie szlaków handlowych, nawiązywanie stosunków dyplomatycznych, nadzorowanie polityki wewnętrznej oraz prowadzenie wojen. Sid Meier's Civilization Revolution oferuje kilka warunków zwycięstwa: podbój militarny, dominacja ekonomiczna i kulturalna lub wyścig kosmiczny. Oprócz rozgrywki solowej gra umożliwia rywalizację z innymi graczami. Wersja konsolowa może poszczycić się kolorową, trójwymiarową grafiką.
Warhammer Online: Age of Reckoning
RPG 18 września 2008
Warhammer Online: Age of Reckoning to pierwsza próba stworzenia gry MMO osadzonej w świecie wzorowanym na uniwersum fantasy Warhammer, rozwijanym już od 1983 roku przez firmę Games Workshop.
Burnout Paradise
Wyścigi 22 stycznia 2008
Pełnoprawna kontynuacja zapoczątkowanej w 2001 roku serii wyścigowej autorstwa studia Criterion Games. Akcja gry osadzona została na terenie fikcyjnego miasta Paradise City, obejmującego m.in. wyspę z lotniskiem, zatokę z drapaczami chmur oraz wolne od zabudowań wzgórza, zaś rozgrywka w typowy dla serii sposób polega na dynamicznej jeździe, połączonej z widowiskowymi kraksami i obowiązkowym łamaniem przepisów drogowych. Burnout Paradise odświeża jednak nieco klasyczną formułę serii, a jedną z głównych nowości jest osadzenie akcji w otwartym świecie, po którym możemy swobodnie się poruszać, podejmując kolejne wyzwania. W odróżnieniu od poprzedniczek, rozgrywka koncentruje się też nieco bardziej na typowych wyścigach, zaś znany z wcześniejszych odsłon tryb Crash (zwany tutaj mianem Showtime) stanowi jedynie dodatek, który możemy aktywować w dowolnym momencie zabawy. Całość uzupełniona została zupełnie nowym modelem jazdy oraz silnikiem fizycznym, odpowiedzialnym za uszkodzenia pojazdów.
Guitar Hero: World Tour
Towarzyskie 26 października 2008
Gra muzyczna należąca do popularnej serii Guitar Hero. Pozwala na wcielenie się w gitarzystę, perkusistę lub wokalistę zespołu. Dla każdej z tych ról przygotowano oddzielny kontroler. Nowością jest także możliwość tworzenia własnych utworów i modyfikowania cudzych.
Football Manager 2009
Sportowe 14 listopada 2008
Football Manager 2009 to kontynuacja dobrze znanej i cenionej serii menedżerów piłkarskich, produkowanych przez firmę Sports Interactive specjalizującą się w tym gatunku. Wydawcą tego tytułu jest koncern SEGA.
Crisis Core: Final Fantasy VII
Akcji 25 marca 2008
Crisis Core: Final Fantasy VII jest częścią sporego przedsięwzięcia o nazwie Compilation of Final Fantasy VII, skupiającego gry wirtualne (m.in. Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII dla PS2), filmy (np. Final Fantasy VII: Advent Children) i powieści, związane z siódmą odsłoną kultowej sagi Final Fantasy, wydaną oryginalnie w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych XX wieku z myślą o pierwszej generacji konsol z rodziny PlayStation.
Sins of a Solar Empire: Grzechy Imperium Słońca
Strategiczne 4 lutego 2008
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego autorstwa studia Ironclad Games, założonego przez byłych pracowników Rockstar Vancouver. Fabuła gry opowiada o wojnie, jaka toczy się pomiędzy Koalicją Kupiecką a dwoma agresywnymi nacjami, znanymi jako Wygnani oraz Imperium Vasari. Gracze mogą opowiedzieć się po dowolnej ze stron, charakteryzujących się odmiennymi technologiami, rodzajami broni oraz strategiami działania. Sedno rozgrywki stanowi eksploracja ogromnej przestrzeni kosmicznej, kolonizowanie planet oraz pozyskiwanie surowców, celem doprowadzenia swojej frakcji do dominacji w galaktyce. Gra oferuje rozbudowane opcje handlu i dyplomacji, pozwalające na nawiązywanie sojuszy oraz umów handlowych z innymi graczami. Nie zapomniano również o zaawansowanym drzewku rozwoju technologii i możliwości ulepszania jednostek. Oprócz głównego trybu kampanii, twórcy przewidzieli także rozbudowany tryb wieloosobowy, pozwalający na toczenie epickich potyczek nawet 10 graczom równocześnie.
MotorStorm: Pacific Rift
Wyścigi 28 października 2008
Kontynuacja popularnej gry wyścigowej. Zawody rozgrywane są w trudnym terenie, a kierowcy wykorzystują między innymi motocykle, quady, auta terenowe, czy ciężarówki. Gra wyróżnia się szczegółową grafiką.
LocoRoco 2
Zręcznościowe 21 listopada 2008
LocoRoco 2 to kontynuacja wydanej w 2006 roku zabawnej zręcznościówki 2D, za której powstanie odpowiada japoński oddział deweloperski firmy Sony Computer Entertainment. Podobnie jak w pierwowzorze, gracz kieruje poczynaniami sympatycznych, żelowych stworków. Tym razem muszą one uratować swoją planetę przed kosmitami.
Ninja Gaiden II
Akcji 3 czerwca 2008
Ninja Gaiden 2 to kolejna odsłona popularnego cyklu gier akcji, który został zapoczątkowany pod koniec lat osiemdziesiątych przez firmę Tecmo. Omawiany produkt jest bezpośrednią kontynuacją programu wydanego w 2004 roku na konsolę Xbox. Podobnie jak to miało miejsce wcześniej, za jego powstanie odpowiada studio Team Ninja.
Advance Wars: Dark Conflict
Strategiczne 1 stycznia 2008
Kolejna odsłona popularnej serii strategicznych gier turowych. Dowodzimy armiami składającymi się z różnych typów jednostek, próbując przejąć kontrolę nad wyniszczonym w wyniku kataklizmu światem.