Redakcja poleca gry 2007
Na poniższej liście znajdują się gry wydane w 2007 roku, którym redakcja przyznała znak rekomendacji.
Wiedźmin
RPG 26 października 2007
Oparta na motywach cyklu opowiadań i powieści Andrzeja Sapkowskiego gra RPG akcji autorstwa studia CD Projekt RED. Fabuła kampanii głównej osadzona została w roku 1270, pięć lat po zakończeniu wojny Królestw Północnych. Geralt, który utracił pamięć powraca do wiedźmińskiej twierdzy Kaer Morhen. Wkrótce zostaje ona zaatakowana przez bandę zwaną Salamandrą... Ruszając tropem napastników bohater wikła się w zawiłą intrygę związaną z działaniami Zakonu Płonącej Róży. Wykonując kolejne zadania gracz ma okazję odwiedzić szereg miejsc i napotkać postaci znane z kart powieści. Deweloperzy postarali się o sporych rozmiarów świat gry, który dynamicznie reaguje na poczynania głównego bohatera. Od strony technicznej Wiedźmin korzysta z gruntownie przebudowanego silnika Aurora Engine.
Mass Effect
RPG 20 listopada 2007
Osadzony w konwencji science fiction RPG akcji, opracowany przez ekipę studia BioWare – autorów tak kultowych tytułów, jak Baldur’s Gate czy Neverwinter Nights. Akcja gry toczy się pod koniec XXII wieku, a gracze wcielają się w rolę komandora Sheparda - pierwszego ludzkiego członka Widm, sił specjalnych strzegących porządku w galaktyce. Podczas jednej z misji, której celem jest powstrzymanie zbuntowanego agenta Sarena, nasz bohater odkrywa, iż przeciwnik sprzymierzył się ze znacznie silniejszym wrogiem – pradawną rasą inteligentnych maszyn zwanych Żniwiarzami. Rozgrywka w umiejętny sposób łączy elementy klasycznych produkcji RPG ze współczesnymi grami akcji, zaś prócz eksploracji, licznych dialogów, zróżnicowanych zadań i moralnych wyborów, czekają nas także strzelaniny, w których przejmujemy kontrolę nad 3-osobową drużyną. Podczas zabawy gromadzimy punkty doświadczenia, przeznaczając je na rozwijanie cech postaci oraz ulepszanie posiadanego ekwipunku futurystycznych broni i gadżetów.
Call of Duty 4: Modern Warfare
Akcji 6 listopada 2007
Czwarta odsłona przebojowego cyklu pierwszoosobowych strzelanin (FPS) autorstwa studia Infinity Ward. Tym razem deweloperzy z kalifornijskiego Encino zdecydowali się zerwać z tradycją i przenieść akcję w czasy współczesne. Zagmatwana, wielowątkowa fabuła Call of Duty 4: Modern Warfare przedstawia zmagania z rosyjskimi ultranacjonalistami pod wodzą nieobliczalnego Imrana Zachajewa. Gracze obserwują wydarzenia oczami kilku żołnierzy m.in. z brytyjskiego SAS i korpusu amerykańskiej piechoty morskiej. Kampania główna składa się z szeregu misji ulokowanych w różnych zakątkach świata. Rozgrywka bazuje na sekwencjach strzeleckich, często o mocno oskryptowanym przebiegu. Poza trybem dla jednego gracza twórcy przygotowali także rozbudowany, sieciowy multiplayer. Od strony technicznej Call of Duty 4: Modern Warfare bazuje na możliwościach silnika IW Engine.
BioShock
Akcji 21 sierpnia 2007
BioShock to wyprodukowana przez studio Irrational Games (System Shock 2, SWAT 4 i inne) gra akcji z elementami pierwszoosobowej strzelaniny, cRPG oraz survival horroru. Fabuła kampanii głównej przenosi graczy do podwodnego miasta Rapture, dokąd główny bohater – Jack trafia na skutek katastrofy lotniczej. Zrujnowana metropolia kryje wiele mrocznych i śmiertelnie niebezpiecznych sekretów... Rozgrywka w BioShock stanowi połączenie dynamicznego FPS-a oraz rozwiązań rodem z cRPG. W zmaganiach z przeciwnikami gracz może sięgnąć po kilka rodzajów broni konwencjonalnej oraz tzw. plazmidy, pozwalające zyskać nadnaturalne moce. Na bieg wydarzeń duże znaczenie mają podejmowane w trakcie zabawy wybory moralne. Wyjątkowo klimatyczna oprawa audiowizualna gry generowana jest przez popularny silnik Unreal Engine 2.5.
Crysis
Akcji 14 listopada 2007
Opracowana przez niemieckie studio Crytek futurystyczna strzelanina FPS, która w pierwotnych założeniach miała stanowić kontynuację bestsellerowego Far Cry. Akcja gry toczy się na niewielkiej wyspie, na której uczeni dokonują przełomowego odkrycia. Wkrótce wyspa zostaje opanowana przez armię północnokoreańską i całkowicie odcięta od świata, a na ratunek uwięzionych tam naukowcom rząd USA wysyła specjalną misję ratunkową. Walka z żołnierzami wroga wkrótce przeradza się w prawdziwą walkę o życie z udziałem przedstawicieli wrogiej cywilizacji z kosmosu. Gra cechuje się rozległym obszarem o dużej interaktywności oraz pewną dowolnością w realizacji powierzanych nam zadań. Typowe cechy strzelanin FPS uzupełniono tu elementami science-fiction, oddając do dyspozycji graczy specjalny nanokombinezon, pozwalający na zwiększenie siły postaci, zastosowanie kamuflażu czy specjalnej tarczy ochronnej. Twórcy przygotowali też pełnoprawny multiplayer, w którym rywalizują ze sobą dwie drużyny komandosów.
Assassin's Creed: Wersja Reżyserska
Akcji 13 listopada 2007
Przygodowa gra akcji z elementami skradanki, wyprodukowana przez studio Ubisoft Montreal. Osią fabuły Assassin's Creed są trwające od stuleci zmagania pomiędzy Bractwem Asasynów, a Zakonem Templariuszy. Gracz wciela się w rolę żyjącego w czasach współczesnych Desmonda Milesa, jednak za sprawą maszyny zwanej Animusem może również kontrolować poczynania jego przodka – XII-wiecznego syryjskiego zabójcy, Altaira ibn La-Ahada. Sandboksowy model rozgrywki pozwala na dużą swobodę w eksplorowaniu otoczenia oraz wykonywaniu zlecanych zadań. Sednem zabawy jest pokonywanie przeszkód w parkourowym stylu oraz widowiskowa walka z przeciwnikami. Assassin's Creed oferuje wyłącznie tryb zabawy jednoosobowej. Wersja reżyserska gry wzbogacona została m.in. o kilka dodatkowych rodzajów misji do wykonania.
Uncharted: Fortuna Drake'a Remastered
Akcji 19 listopada 2007
Trzecioosobowa przygodówka akcji, stanowiąca swoistą odpowiedź firmy Sony na niesłabnącą popularność serii Tomb Raider. Za powstanie gry odpowiada doświadczone studio Naughty Dog, znane za sprawą tak kultowych serii, jak Crash Bandicoot czy Jak and Daxter. W Uncharted wcielamy się w postać Nathana Drake'a, potomka jednego z największych żeglarzy i podróżników w historii – sir Francisa Drake’a. Wyprawa bohatera rozpoczyna się w chwili wydobycia z morza trumny sir Francisa, w której zamiast zwłok znajduje się pamiętnik, opisujący miejsce ukrycia skarbu. Rozgrywka łączy w sobie elementy przygodowe ze zręcznościowymi, opierając się zarówno na eksploracji kolejnych, niezwykle zróżnicowanych lokacji, jak i sekwencjach bezpośredniej wymiany ognia z wykorzystaniem systemu osłon, przypominającego kultowe Gears of War. Całość odznacza się wysokiej jakości oprawą graficzną, kładącą szczególny nacisk na detale oraz animację postaci. Na uwagę zasługuje również znakomita praca aktorów głosowych.
Test Drive Unlimited
Wyścigi 16 marca 2007
Nowe wcielenie popularnej serii samochodowej, zapoczątkowanej jeszcze w 1987 roku przez studio Distinctive Software i firmę Accolade. Test Drive Unlimited powstał pod egidą firmy Atari, a za jego powstanie odpowiada studio Eden Games, znane dotąd głównie za sprawą zręcznościowego cyklu rajdowego V-Rally. Główną zmianą w stosunku do poprzednich odsłon serii jest oddanie do dyspozycji graczy rozległego, otwartego świata, jakim jest wiernie odwzorowana, hawajska wyspa Oahu. Jej teren możemy swobodnie eksplorować, podejmując szereg zróżnicowanych wyzwań wyścigowych i zarabiając gotówkę, pozwalającą na stopniową rozbudowę garażu o nowe modele pojazdów – łącznie ponad 90 licencjonowanych samochodów oraz motocykli. Podczas zabawy możemy modyfikować swojego awatara, ubierając go w ciuchy znanych projektantów, a także zakupić nowy dom z bardziej pojemnym garażem. Całość uzupełnia nowatorski tryb multiplayer, pozwalający – niczym w grach MMO – na rywalizację tysięcy graczy w tym samym momencie.
Half-Life 2: Episode Two
Akcji 10 października 2007
Drugie oficjalne rozszerzenie do gry Half-Life 2, w którym śledzimy dalsze losy dwójki znanych z poprzednich odsłon postaci – Gordona Freemana oraz Alyx Vance. Tym razem akcja gry koncentruje się na tajnych danych, które nasi bohaterowie zdobyli podczas ucieczki z cytadeli obcych. W kolejnym epizodzie zwiedzamy znacznie bardziej zróżnicowane lokacje (jak lasy, baza wojskowa czy opuszczona kopalnia). Twórcy oddali też do dyspozycji graczy nowy 2-osobowy pojazd i zupełnie nową broń, a unikalny Gravity Gun zyskał niedostępne wcześniej możliwości. Możemy je wykorzystać np. w konfrontacji z nowym rodzajem przeciwników, reprezentowanym przez niewielkich, ale dość kłopotliwych Łowców. Zarówno pod względem technicznym, jak i w kwestii mechaniki rozgrywki, Episode Two nie wnosi żadnych istotnych zmian, wykorzystując sprawdzone rozwiązania z poprzednich odsłon cyklu. Warto jednak odnotować zauważalne zwiększenie poziomu trudności zagadek, z którymi musimy uporać się w trakcie zabawy.
The Lord of the Rings Online
RPG 24 kwietnia 2007
Gra MMORPG, której akcję osadzono w fantastycznym uniwersum stworzonym przez J.R.R. Tolkiena między innymi na potrzeby trylogii Władca Pierścieni. Gracze trafiają w sam środek konfliktu pomiędzy siłami zła (w osobie Saurona stojącego na czele niezliczonych orków i innych niebezpiecznych bestii z Mordoru) i dobra (czyli rasami zamieszkującymi pozostałe obszary Śródziemia). Dzieło studia Turbine Entertainment pozwala wcielić się w samodzielnie wykreowanego Elfa, Człowieka, Hobbita lub Krasnoluda i przemierzając rozległy świat, walczyć ze wspomnianymi wcześniej potworami, wykonywać rozmaite zadania, a także kolekcjonować przydatny ekwipunek i uzbrojenie. W miarę postępów w przygodzie rozwijamy również swój potencjał bojowy, dobierając poszczególne umiejętności według własnego uznania. Od 2010 roku The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar jest dostępne w modelu free-to-play. Oznacza to, że sama rozgrywka jest darmowa, aczkolwiek dostęp do specjalnych bonusów należy wykupić, wydając realną gotówkę w ramach wbudowanego systemu mikrotransakcji.
God of War II
Akcji 13 marca 2007
Kontynuacja bestsellerowego slashera firmy Sony z 2005 roku, którego fabuła luźno nawiązuje do postaci i wydarzeń znanych z mitologii greckiej. W God of War II wcielamy się ponownie w postać szukającego zemsty spartańskiego wojownika Kratosa, który po zabiciu Aresa stał się nowym bogiem wojny. Dręczony koszmarami z przeszłości heros, mimo ostrzeżeń bogini Ateny, zstępuje ponownie na Ziemię, aby pomóc Spartanom opanować Rodos. Fakt ten budzi wzburzenie Zeusa, który osłabia i zabija naszego bohatera. Trafiając do Hadesu, Kratos dowiaduje się, że aby móc cofnąć się w czasie i odmienić swoje przeznaczenie, musi odnaleźć i zabić trzy mityczne Siostry Przeznaczenia. Pod względem mechaniki druga odsłona od of War nie odbiega znacząco od swojego pierwowzoru. Twórcy oddali jednak do dyspozycji graczy szereg zupełnie nowych ataków i zaserwowali Kratosowi masę zagadek natury logicznej, wymagających oprócz zręcznych palców także wysilenia szarych komórek.
Portal
Logiczne 10 października 2007
Zrealizowana w formie pierwszoosobowej gry akcji innowacyjna produkcja logiczna studia Valve, powstała przy okazji prac nad drugim dodatkiem do kultowego Half-Life 2. W grze wcielamy się w postać kobiety imieniem Chell, która budzi się wewnątrz kompleksu naukowo-badawczego Aperture, gdzie musi przebyć serię testów. Zadaniem naszej bohaterki jest przebrnięcie przez labirynt pomieszczeń i korytarzy placówki przy wykorzystaniu prototypowej broni o właściwościach przypominających znany z Half-Life’a Gravity Gun. Daje ona możliwość tworzenia tytułowych portali, łączących dwa dowolne punkty w przestrzeni. W każdym z kolejnych etapów gry musimy dobrnąć do wyjścia, rozwiązując szereg zagadek logicznych i stawiając czoła śledzącym nas wieżyczkom strzelniczym. Pod względem technicznym Portal wykorzystuje potencjał autorskiego silnika Source, dzięki któremu w kolejnych zagadkach wykorzystamy wiernie odwzorowane prawa fizyki oraz możliwość manipulowania rozmaitymi obiektami.
Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium
Strategiczne 28 marca 2007
Pełnoprawna kontynuacja bestsellerowej serii gier strategicznych Command & Conquer zapoczątkowanej przez studio Westwood, a następnie kontynuowanej przez zatrudniające twórców oryginału EA Los Angeles. Trzecia odsłona cyklu stanowi swoisty powrót do korzeni, zarówno pod względem mechaniki, jak i fabuły. W grze przyjdzie nam śledzić dalsze losy konfliktu pomiędzy globalną organizacją militarną GDI a terrorystami znanymi jako Brotherhood of Nod. Tym razem ich bezwzględny przywódca Kane spróbuje podbić świat, wykorzystując do tego celu rozprzestrzeniające się zasoby pochodzącej z kosmosu substancji zwanej tyberium. Rozgrywka toczy się w starym, dobrym stylu i skupia na wydobyciu surowca, rozbudowie bazy oraz toczonych w czasie rzeczywistym dynamicznych potyczkach. W grze zobaczymy w akcji jednostki znane z pierwszych odsłon serii, takie jak czołgi Mamut czy samoloty Orka. Jednocześnie znacznej poprawie uległa oprawa graficzna gry korzystająca z ulepszonej wersji silnika SaGE.
Ratchet & Clank: Size Matters
Zręcznościowe 13 lutego 2007
Ratchet & Clank: Size Matters to tytuł, będący połączeniem strzelaniny z platformówką. Wcielić się możemy w każdą z dwójki głównych postaci: zarówno uwielbiającego wyzwania i walkę Ratcheta, jak i robota Clanka.
World in Conflict
Strategiczne 18 września 2007
Osadzona w alternatywnej rzeczywistości XX wieku strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez twórców serii Ground Control, szwedzkie studio Massive Entertainment. W grze bierzemy udział w globalnym konflikcie zbrojnym, w którym naprzeciw siebie stają siły kapitalistycznego Zachodu oraz ZSRR, który zgodnie z wizją twórców wcale nie uległ rozpadowi. Główny cel rozgrywki stanowi przejmowanie kontroli nad kluczowymi punktami na polu bitwy, pozwalającymi przeciwnikom na ściąganie posiłków. Dzięki temu w grze wyeliminowano konieczność żmudnego gromadzenia zasobów, a rozgrywka znacząco zyskała na dynamice. W World in Conflict oddano do dyspozycji graczy cały szereg zróżnicowanych jednostek lądowych, powietrznych i morskich, pasujących do realiów II połowy ubiegłego stulecia, zaś wszystkie obiekty, podobnie jak i otoczenie, wykonane zostały w szczegółowej grafice 3D. Rozbudowaną kampanię fabularną uzupełnia zaś opcja zabawy w trybie multiplayer w sieci lokalnej lub za pośrednictwem internetu.
Unreal Tournament III
Akcji 12 listopada 2007
Kolejna odsłona bestsellerowego cyklu pierwszoosobowych strzelanin, koncentrujących się na rozgrywce wieloosobowej. Opracowany przez firmę Epic Games Unreal Tournament III nie jest jednak tylko ulepszoną wersją poprzednich odsłon serii, ale zupełnie nową grą, wprowadzającą do rozgrywki szereg nieobecnych dotąd elementów i bazującą na kolejnej generacji potężnego silnika graficznego Unreal Engine 3. W grze zrezygnowano z kilku znanych wcześniej wariantów zabawy, wprowadzając jednocześnie całkiem nowe, np. Duel, Betrayal, Greed, Vehicle Capture the Flag czy stanowiący połączenie Onslaught i Assault tryb Warfare. W grze pojawiają się charakterystyczne elementy serii oraz znane z UT 2004 mapy, bronie i pojazdy, choć nie zabrakło tu oczywiście elementów całkiem nowych. Na wyróżnienie zasługuje też nowy system globalnej komunikacji pomiędzy graczami oraz ulepszony matchmaking, dzięki któremu także początkujący gracze mogą rywalizować z konkurentami o podobnych umiejętnościach.
Team Fortress 2
Akcji 10 października 2007
Kontynuacja popularnej sieciowej strzelaniny FPP z elementami strategii, będącej rozwinięciem freeware’owej modyfikacji legendarnego Quake’a z 1996 roku. Po wykupieniu przez Valve Corporation praw do tytułu, kolejne wersje gry pracowały na silniku Half-Life’a czy wreszcie na wykorzystanym w tej odsłonie nowoczesnym enginie Source. Mechanika rozgrywki w pewnym stopniu przypomina oryginalny Team Fortess i bazuje na wykonywaniu kolejnych zlecanych misji, w czym stara się nam przeszkodzić konkurencyjna drużyna. Swoją postać wybieramy spośród 9 zbalansowanych klas, cechujących się unikalnymi zdolnościami. Kluczem do sukcesu jest więc ścisła współpraca pomiędzy członkami drużyny, polegająca na wzajemnym wykorzystywaniu uzupełniających się umiejętności. Najbardziej charakterystycznym elementem gry są mocno przerysowane postacie bohaterów i sprzeczna z najnowszymi trendami, humorystyczna oprawa graficzna, wykorzystująca stylistykę filmu rysunkowego.
Colin McRae: DiRT
Wyścigi 15 czerwca 2007
Kontynuacja popularnej serii gier wyścigowych, firmowanych nazwiskiem słynnego kierowcy rajdowego Colina McRae. W przeciwieństwie do poprzednich produkcji cyklu, poświęconych klasycznym rajdom samochodowym, tym razem deweloperzy ze studia Codemasters zdecydowali się na zwrot w zupełnie inną stronę, koncentrując się w całości na wyścigach po bezdrożach, stanowiących równie ważny epizod w karierze legendarnego Szkota. Colin McRae DiRT zawiera rozbudowany tryb kariery, w którym możemy uczestniczyć w szeregu zróżnicowanych wyzwań, począwszy od terenowych odcinków specjalnych, aż po zawody rallycrossowe oraz wyścigi górskie na popularnej trasie Pikes Peak w Kolorado. W zależności od wyścigu, do naszej dyspozycji oddano różne typy licencjonowanych pojazdów, które w trakcie jazdy ulegają rozmaitym uszkodzeniom i stopniowo pokrywają się tytułowym brudem. Nie zapomniano także o opcji rozgrywki wieloosobowej, dzięki której możemy rywalizować z innymi kierowcami za pośrednictwem internetu.
Overlord
RPG 26 czerwca 2007
Gra akcji z elementami RPG, opracowana przez zespół Triumph Studios. Gracze trafiają do klasycznego świata fantasy, jednak w przeciwieństwie do kanonu gatunku, tym razem wcielają się w kandydata na lorda ciemności. Największym marzeniem protagonisty jest przejęcie władzy nad światem, a w uzyskaniu tytułu Mistera Despoty pomagają mu zastępy Minionów obdarzonych różnorodnymi zdolnościami. W trakcie zabawy w Overlord walczymy z zastępami oponentów, posyłając na pewną śmierć całe hordy naszych małych i odważnych, acz groteskowo głupich pomagierów. Ci doskonale radzą sobie na przykład z wysadzaniem ładunków wybuchowych, jednak w razie potrzeby potrafią skoczyć w przepaść lub w ogień. Choć wszystko to okraszono solidną dawką specyficznego humoru i niewiele rzeczy można tutaj brać na poważnie, w grze znalazł zastosowanie specjalny wskaźnik prezentujący poziom zepsucia naszego podopiecznego. Nic nie stoi na przeszkodzie, by poprowadzić do boju mrocznego władcę z prawdziwego zdarzenia – z drugiej jednak strony gracz może przekształcić go w lorda protektora, na przykład niosąc ratunek mieszkańcom obleganego miasta. Wszystko to okraszono przyjemną dla oka, barwną oprawą graficzną, zrealizowaną w lekko kreskówkowej stylistyce.
Enemy Territory: Quake Wars
Akcji 28 września 2007
Opracowana przez studio Splash Damage we współpracy z firmą id Software sieciowa strzelanina FPS, stanowiąca połączenie uniwersum kultowej serii Quake z mechaniką darmowej modyfikacji do gry Return to Castle Wolfenstein o nazwie Enemy Territory. Akcja gry osadzona została w roku 2065, kiedy to bezlitosna rasa Stroggów ląduje na Ziemi celem zniszczenia jej mieszkańców. W obronie niebieskiej planety staje elitarny oddział komandosów o nazwie Global Defense Force (GDF), zaś gracze mogą opowiedzieć się zarówno po jednej, jak i drugiej stronie konfliktu. Pomimo faktu, że Enemy Territory: Quake Wars koncentruje się wyłącznie na trybie wieloosobowym, gra oferuje kilkanaście misji, podczas których gracze wykonują z góry określone cele, polegające m.in. na obronie ważnych punktów strategicznych czy frontalnym ataku na bazę wroga. Rozgrywka nastawiona jest na współpracę w grupie, a każdy z uczestników zabawy reprezentuje jedną z pięciu odmiennych klas postaci i ma do wypełnienia inne role.
Halo 3
Akcji 25 września 2007
Trzecia odsłona bestsellerowego cyklu strzelanin FPS Halo, stanowiąca zarazem debiut serii na konsolach siódmej generacji. Pod względem fabularnym tytuł stanowi swoiste zwieńczenie trylogii, opowiadającej o toczonej w futurystycznym świecie walce ludzkiej rasy z obcą cywilizacją Covenantów. Akcja gry rozpoczyna się we wschodniej części kontynentu afrykańskiego, gdzie rozbija się statek naszego bohatera. Z pomocą starych znajomych Master Chief ponownie rusza do walki, aby ostatecznie powstrzymać inwazję obcych. Kolejna część serii niesie ze sobą oczywiście nowe rodzaje broni i pojazdów, a walki toczą się już nie tylko na ziemi, ale także w powietrzu. Zupełną nowością jest zaś możliwość używania przedmiotów, takich jak flary, tarcze, pola siłowe czy też czasowa niewidzialność. Kampanię solową możemy rozegrać samotnie lub w kooperacji z 3 innymi graczami.
The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
RPG 27 marca 2007
Shivering Isles to pierwszy z prawdziwego zdarzenia dodatek do gry The Elder Scrolls IV: Oblivion. Po serii oficjalnych i dyskusyjnych pod względem zawartości plug-inów, firma Bethesda Softworks zdecydowała się przygotować duże rozszerzenie, które udostępnia użytkownikom nieznaną z podstawowej wersji gry krainę.
Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific
Symulacje 20 marca 2007
Silent Hunter IV: Wolves of the Pacific studia Ubisoft to kolejna część serii symulatorów morskich, zbierającej bardzo wysokie oceny, zarówno wśród graczy jak i krytyków. Tym razem wilki morskie, wielbiciele podwodnych polowań na opancerzoną zwierzynę, przenoszą się na Pacyfik.
Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2
Akcji 6 marca 2007
Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 jest drugą częścią mini-serii, funkcjonującej w ramach popularnego cyklu taktycznych gier akcji, traktującego o dowodzeniu elitarnym oddziałem żołnierzy, zwanych "Duchami".
Ratchet & Clank: Tools of Destruction
Przygodowe 23 października 2007
Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction to gra zręcznościowa, łącząca w sobie cechy platformówki oraz strzelaniny i zarazem kolejna odsłona serii o przygodach szczuropodobnego sympatycznego stwora imieniem Ratchet i jego przyjaciela robota, znanego jako Clank.
Infernal
Akcji 23 lutego 2007
Infernal to rozbudowana gra akcji stworzona przez polskie studio Metropolis Software znane głównie z serii Gorky. Gracz wciela się w postać Ryana Lennoxa superagenta działającego w służbie jego diabelskiej mości, jest on piekielnym odpowiednikiem znanego wszystkim Jamesa Bonda.
Kompania Braci: Na linii frontu
Strategiczne 24 września 2007
Samodzielny dodatek do bestsellerowej strategii wojennej Company of Heroes autorstwa studia Relic Entertainment. Rozszerzenie wzbogaca podstawową wersję gry o dwie zupełnie nowe kampanie zrealizowane z podobnym, filmowym rozmachem co oryginał. W pierwszej z nich bierzemy udział w walkach na terenie Normandii oraz bitwie o Caen, przejmując dowodzenie nad siłami 2 Armii Brytyjskiej. Druga pozwala stanąć po przeciwnej stronie barykady i poprowadzić do zwycięstwa niemieckie jednostki pancerne w trakcie słynnej operacji Market Garden. W porównaniu do „podstawki” twórcy wprowadzili do silnika Essence całkiem sporą liczbę poprawek, w tym m.in. wsparcie dla DirectX 10, zmieniające się warunki pogodowe i ulepszoną sztuczną inteligencję kierującą zachowaniem żołnierzy naszych oraz nieprzyjaciela. Nowe opcje zyskał także tryb wieloosobowy stanowiący jedną z mocniejszych stron oryginału.
Super Mario Galaxy
Zręcznościowe 12 listopada 2007
Słynny wąsaty hydraulik pojawił się już w kilkudziesięciu grach, dostępnych na wszystkie możliwe konsole firmy Nintendo. W związku z premierą nowej stacjonarnej konsoli Wii, ojciec gier z serii Mario, czyli Shigeru Miyamoto, sprawił graczom niemałą niespodziankę: wysłał swojego bohatera w kosmos!
Syphon Filter: Logan's Shadow
Akcji 2 października 2007
Syphon Filter: Logan’s Shadow to przedstawiona z perspektywy trzeciej osoby gra akcji będąca kontynuacją Dark Mirror i szóstym tytułem z zapoczątkowanej jeszcze w czasach PSOne serii. Gra ukazała się na szeregu platform - od PSP po PS5.
World of Warcraft: The Burning Crusade
RPG 16 stycznia 2007
The Burning Crusade to podtytuł pierwszego, pełnoprawnego dodatku do World of Warcraft - wielokrotnie nagradzanej, popularnej na całym świecie gry MMOcRPG firmy Blizzard Entertainment.
Age of Empires III: The Asian Dynasties
Strategiczne 23 października 2007
Drugie rozszerzenie do trzeciej odsłony cyklu Age of Empires, opracowane przez zespół Big Huge Games – autorów serii Rise of Nations. Tym razem gracze trafiają na Daleki Wschód, otrzymując do dyspozycji trzy nowe cywilizacje: Indie, Chiny oraz Japonię. Trzon dodatku stanowi fabularna kampania, na którą składa się piętnaście scenariuszy (po pięć dla każdej z nowych nacji). Mapy, na jakich toczy się rozgrywka, są zróżnicowane, a niektóre z nich nawiązują do rzeczywistych lokacji lub wydarzeń. Wśród nowych jednostek i budynków pojawia się konsulat, a także cuda świata pozwalające na przejście na kolejny etap rozwoju. Ponadto, Age of Empires III: The Asian Dynasties zawiera przygotowany w oparciu o sugestie graczy tryb multiplayer – fanom udało się przekonać twórców między innymi do implementacji przydatnych skrótów klawiszowych.
Sid Meier's Civilization IV: Beyond the Sword
Strategiczne 20 lipca 2007
Drugi, po Warlords, oficjalny dodatek do znakomitej gry strategicznej, Sid Meier’s Civilization IV. Tym razem, jak sugeruje nazwa rozszerzenia, programiści i projektanci studia Firaxis Games postanowili skupić się nad okresami w historii ludzkości, które nastąpiły po wynalezieniu prochu i wprowadzeniu do użytku broni palnej.
Forza Motorsport 2
Wyścigi 29 maja 2007
Kontynuacja wysoko ocenianej gry wyścigowej studia Turn 10, która zadebiutowała w 2005 roku na pierwszej generacji konsoli Xbox. Podobnie jak jej poprzedniczka, Forza Motorsport 2 kładzie szczególny nacisk na aspekt symulacyjny oraz bogate opcje modyfikacji samochodów. Tym razem do dyspozycji graczy oddano ponad 300 licencjonowanych i szczegółowo odwzorowanych maszyn, które podczas jazdy mogą ulegać rozmaitym uszkodzeniom – zarówno wizualnym, jak i mechanicznym. Nie zapomniano oczywiście o bogatych opcjach tuningu (np. możliwości wymiany silnika, instalacji turbosprężarki, ustawienia hamulców etc). W kwestii tras, twórcy przygotowali ok. 60 lokacji w 18 różnych środowiskach, a w zestawie znalazły się ponownie zarówno odcinki całkowicie fikcyjne, jak i bazujące na autentycznych torach wyścigowych (np. Laguna Seca czy Silverstone). W związku ze znacznie większymi możliwościami Xboksa 360, wyraźnej poprawie uległa także oprawa graficzna, dostosowana do standardów HDTV.
Project Gotham Racing 4
Wyścigi 2 października 2007
Project Gotham Racing 4 to kontynuacja serii gier wyścigowych, której rodowód sięga 2001 roku. Czwarta część po raz pierwszy w cyklu wprowadza możliwość ścigania się na jednośladach, czyli motocyklach.
Pokemon Pearl
RPG 22 kwietnia 2007
Pokemon Pearl to kolejna odsłona bardzo popularnej na całym świecie gry RPG przeznaczonej na przenośne konsolki Nintendo. Po bardzo udanych wersjach Emerald, Fire Red/Leaf Green oraz Sapphire napisanych specjalnie dla GBA, przyszedł czas, by także posiadacze NDS otrzymali możność wcielenia się w trenera Pokemonów.
Rock Band
Towarzyskie 20 listopada 2007
Rock Band jest grą muzyczną, stworzoną przez autorów Guitar Hero. Pozwala nam zostać gwiazdami zespołu rockowego składającego się z gitarzystów: prowadzącego i basowego oraz perkusisty i wokalisty.
Guitar Hero II
Towarzyskie 3 kwietnia 2007
Druga część bestsellerowej serii gier muzycznych, w których za pomocą kontrolera przypominającego prawdziwą gitarę odgrywamy dziesiątki rockowych i metalowych hitów.
WarioWare: Smooth Moves
Towarzyskie 12 stycznia 2007
W WarioWare: Smooth Moves, nie jest ważna fabuła – cała rozgrywka sprowadza się bowiem do wykonywania krótkich (czasami trwających zaledwie kilka sekund) zadań zręcznościowych bądź logicznych. Dostępnych jest dwieście tego typu mini-gier.