Sterowanie | Xpand Rally poradnik Xpand Rally
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Aby odnosić większe sukcesy niezbędne jest posiadanie wygodnego kontrolera. Jeżeli nie mamy kierownicy, powinniśmy zaopatrzyć się, co najmniej w pada; klawiatura to ostateczność. Jeżeli mamy już, na czym grać, okazuje się, iż odpowiednie ustawienie klawiszy to bardzo ważny element rozgrywki. Wszystko zależy od naszych upodobań, oraz rozmiarów naszych dłoni, długości palców i oczywiście wymiarów kontrolera. Niemniej jednak jest kilka zasad, którymi należy się kierować przy konfiguracji klawiszy.
GamePad
Rysunek #1 przedstawia standardowy kontroler z 6 przyciskami, który tutaj skonfigurujemy.
Konfiguracja przy automatycznej skrzyni biegów: za przycisk gazu proponuję użyć dużego przycisku B, do hamulca ręcznego A, do hamulca nożnego (wsteczny) C (ewentualnie D, jeżeli mamy krótkie palce). Przycisk E najlepiej zarezerwować sobie na restart auta. F i D zostają do użytku dowolnego, np. do świateł i zmiany kamery.
Konfiguracja przy manualnej skrzyni biegów: Przycisk C - gaz, A - hamulec ręczny i B - hamulec nożny (wsteczny) pozostają bez zmian. Zmianę biegów najlepiej ustawić D - wyższy i E - niższy bieg.
Jeżeli to nam nie pasuje, przy manualnej skrzyni można eksperymentować z: B - wyższy bieg, A - niższy, C - gaz, E, F i D - pozostają na dwa hamulce i restart.
Klawiatura
Q -bieg wyżej, A - bieg niżej, ewentualnie A - wyżej, Z -niżej, gdy mamy krótkie palce.
Caps Lock - to klakson - przydatny w rozgrywkach sieciowych :), Enter - restart - duży przycisk, zawsze w niego trafimy, strzałki - sterowanie, spacja - ręczny hamulec, C - zmiana widoku i np. M - światła.