Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Xpand Rally - poradnik do gry

Xpand Rally - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Polska | Trasy | Xpand Rally poradnik Xpand Rally

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019

Polska - Polska | Trasy | Xpand Rally - Xpand Rally - poradnik do gry

Polska . W końcu gra samochodowa, w której możemy ścigać się po naszym pięknym kraju. Jak się okazuje rajdy na terenie Polski zapewnią nam najbardziej malownicze doznania w XR. Doznania te zostaną zaś uzupełnione o zróżnicowaną nawierzchnię, jaką tutaj spotkamy. Będzie to różnego rodzaju szuter i asfalt. Nie obejdzie się, więc bez zakupu specjalnych opon na asfalt, jak i na nawierzchnię mieszaną: kurz i asfalt. Jeżeli rajd składa się w 100% z asfaltu, nie ma się nad czym zastanawiać - nastawy auta powinny być ustawione następująco: zawieszenie niskie i twarde, siła hamulców - bardzo wysoka, a przełożenia pozwalające na szybkie przyspieszenie. Podstawowym stylem jazdy na asfalcie jest szybka jazda na prostych, poczym mocne przyhamowanie przed zakrętem, dość wolne pokonanie zakrętu i jak najszybsze przyspieszenie. Niestety nie sprawdza się tutaj wchodzenie z poślizgiem w zakręty. Nie dość, że strasznie zużywają się w ten sposób opony, to na dodatek łatwo wpaść w ten sposób w poślizg niekontrolowany. Jeżeli wiec mamy problemy ze osiągnięciem dobrych wyników na trasach asfaltowych, najprawdopodobniej jedziemy zbyt szybko. Kierowco, zwolnij na trasach w Polsce! :)

Większość odcinków w Polce to rajdy mieszane, w których ścigamy się nie tylko na asfalcie, ale i na drogach polnych. W takim przypadku musimy zaopatrzyć się w opony przystosowane do obu tych nawierzchni, zaś nastawy auta wyśrodkować. Oczywiście należy zwracać uwagę, w jakim stopniu występuje podział nawierzchni podczas danego odcinka. Jeżeli większość dróg to szuter, a asfalt występuje rzadko, warto ustawić parametry auta z myślą o odcinkach polnych. To właśnie na szutrze najłatwiej zdobyć przewagę nad komputerowym przeciwnikiem. Cięcie zakrętów #1 ponownie okazuje się świetnym sposobem do zdobycia przewagi. Zjechanie na pobocze opłaca się jednak wyłączenie na drogach polnych. Asfalt pozwala bowiem na bardzo szybkie przyspieszenie, do zakrętów na asfalcie podjeżdżamy wiec z dużą prędkością #2 , poczym mocno przyhamowujemy, aby bezpiecznie pokonać łuk. Im przełożenia biegów mamy krótsze tym, szybciej będziemy przyspieszać, a tym samym pokonywanie zakrętów będzie bezpieczne (bo będziemy to robić bardzo powoli) i szybkie (powolna jazda na łuku zostanie nadrobiono szybkim przyspieszeniem po wyjściu na prostą).

1 - Polska | Trasy | Xpand Rally - Xpand Rally - poradnik do gry
2 - Polska | Trasy | Xpand Rally - Xpand Rally - poradnik do gry
3 - Polska | Trasy | Xpand Rally - Xpand Rally - poradnik do gry
Przy jeździe na trasach z mieszaną nawierzchnią trzeba pamiętać o różnicach w przyczepności na każdej z nich - Polska | Trasy | Xpand Rally - Xpand Rally - poradnik do gry

Przy jeździe na trasach z mieszaną nawierzchnią trzeba pamiętać o różnicach w przyczepności na każdej z nich. Tak też, zjeżdżając z szutru na asfalt #3 musimy pamiętać o tym, aby koła były równolegle ustawione do kierunku jazdy. W przeciwnym wypadku stracimy kontrolę nad pojazdem. Dużą rolę w osiąganiu dobrych wyników jest znajomość trasy. Warto bowiem wiedzieć gdzie znajdują się punkty kontrolne, które można niechcący ominąć przy próbach cięcia zakrętów. Z drugiej zaś strony w Polsce znajdują się zakręty, które można bardzo mocno przyciąć #4 - warto je znać.