Finlandia | Trasy | Xpand Rally poradnik Xpand Rally
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Finlandia . Jeżeli ktoś myślał, iż trasy Irlandii to najtrudniejsze odcinki w grze, niestety był w błędzie. To właśnie zaśnieżony obszar Finlandii jest najbardziej zróżnicowany w nawierzchnię i najbardziej wymagający. Asfalt na tych trasach jest bardzo śliski #1 , a wszelkie manewry, takie jak zakręty na ręcznym, musimy tutaj wykonywać przy bardzo małej prędkości i ze zdwojoną uwagą. Niełatwo jest także na śniegu #2 . Koła wrzynają się w podłoże, a auto nie chce nas słuchać, jedynym sposobem na te dolegliwości jest oczywiście wolna jazda. Sposobem na ten niełatwy teren może być także pulsacyjne dodawanie gazu. Polega ono na tym, iż w czasie zakrętów lub jadąc po prostej, raz puszczamy, raz dodajemy gaz. Takie rytmiczne przyspieszanie pozwala nam na lepsze panowanie nad autem i jest nienajgorszym sposobem na wychodzenie z poślizgów (szczególnie tych na prostych drogach).
Finlandia wymaga od gracza jazdy środkiem wytyczonej drogi i nie ma tutaj mowy o jakimkolwiek większym cięciu zakrętów i jeździe po poboczu. Często, nawet niewielkie zboczenie z trasy #3 prowadzi do wpadnięcia w zaspę, z której wydostać się nie jest tak łatwo. Trochę inaczej musimy zaś zachować się na lodzie #4 . Na tej specyficznej nawierzchni musimy jechać bardzo wolno, na prostych podążać środkiem zamarzniętej wody, na zakrętach zaś pomagać sobie poboczem. Zakręcanie na czystym lodzie jest prawie niemożliwe, przy skręcie bardzo dobrze jest więc, co najmniej dwoma kołami jechać po ośnieżonym poboczu #4 .
Nastawy, jakie warto tutaj zastosować to oczywiście wysokie i miękkie zawieszenie, które często ratuje nas od wypadku (podbicia auta), w przypadku najechania na pobocze. Śnieg nie pozwala także na szybkie przyspieszanie, wydawać by się wiec mogło, ze idealnym rozwiązaniem będzie zastosowanie szybkich przełożeń. Nie jest to jednak do końca prawda. Wielkich prędkości w Finlandii nie osiągniemy, jednakże z dużym przyspieszeniem także trzeba być bardzo uważnym. Na ośnieżonych trasach należy bardzo ograniczać dodawanie gazu. Warto też pamiętać, że w sytuacjach, w których nasz samochód nie chce reagować na skręcanie kierownicy, najlepszym wyjściem jest puszczenie gazu i hamulca, skręcenie kół w stronę gdzie chcemy jechać, a następnie odczekanie chwili, aż auto zwolni i choć trochę ustawi się w kierunku, gdzie chcemy jechać. Całą akcję kończymy pulsacyjnym dodawaniem gazu.