Upper Blackrock Spire | Instancje (Dungeons) poradnik World of Warcraft: Warlords of Draenor
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Upper Blackrock Spire
Ostatnim w przedstawianych dungeonów jest Upper Blackrock Spire. Zaraz za Everbloom jest to najdłuższa instancja w jakiej będziemy mieli okazję gościć. Stoczymy walkę z sześcioma bossami, z czego jeden jest dla nas opcjonalny.
Przeniesieni zostajemy do fortecy wykutej w skałach Blackrock Mountain. Niezwykły kompleks wybudowany został przed wiekami prze członków klanu Dark Iron. Obecnie twierdza zajęta jest przez siły Żelaznej Hordy, które w samym serc góry planują stworzenie broni masowej zagłady. Naszym zadaniem jest powstrzymanie tych działań.
1. Orebender Gor'ashan
Naszym pierwszym zadaniem będzie zlikwidowanie kilku grup wrogów, którzy znajdują się w pokojach dookoła początkowego pomieszczenia. Pojedynki nie powinny sprawić żadnego problemu. Po pokonaniu ostatniej z grup otworzą się przed nami drzwi, którymi dojdziemy do naszego pierwszego poważniejszego przeciwnika - Gor'ashan'a.
Gor'ashan należy raczej do łatwiejszych przeciwników. Należy jedynie uważać aby nie otrzymywać zbyt wielu obrażeń. Sam przeciwnik przez całą walkę stoi na platformie pośrodku areny. Właśnie na tej platformie powinniśmy stać przez większą część bitwy, unikniemy w ten sposób większości obrażeń, które zadaje kula energii krążąca na dole. Od razu możemy zauważyć, że przy ścianach pomieszczenia znajdują się kuliste klatki. Gor'ashan będzie co jakiś czas używał umiejętności [Power Conduit], która sprawi, że kilka z tych klatek zacznie przekazywać energię Gor'ashan'owi. Każda klatka sprawia, że przeciwnik będzie otrzymywał 14% obrażeń mniej, a po jakimś czasie będzie w stanie użyć [Thunder Cacophony], które może zabrać każdego z członków drużyny po 30k punktów życia.
Aby mu to uniemożliwić należy zeskoczyć z platformy, podbiec do klatki oraz kliknąć na nią prawym przyciskiem myszy. Jednocześnie należy bardzo uważać, gdyż wokół platformy cały czas krąży [Electric Pulse], które zabiera nam około 25k punktów życia co sekundę. Przed zeskoczeniem z platformy należy wyczekać na odpowiedni moment, aby mieć jak najwięcej czasu na dezaktywację klatki. Raczej należy robić to pojedynczo, za każdym razem powracając na platformę, gdyż w przypadku spóźnienia możemy nie przeżyć spotkania z kulą czystej energii.
2. Kyrak
Bezpośrednio po walce z Gor'ashan'em spotkamy naszego kolejnego przeciwnika - Kyraka. Walka nie należy do zbyt skomplikowanych. W pierwszej kolejności należy zabić jego dwóch towarzyszy, którzy mogą komplikować nam walkę z samym bossem. Należy uważać także na umiejętność [Eruption] którą posiadają właśnie towarzysze Kyraka, a która jeśli będziemy nieostrożni może zadać nam nawet 60k obrażeń.
Kyrak używa zasadniczo trzech umiejętności. Najgroźniejszą z nich jest [Debilitating Fixation] podczas której Kyrak skupia się na jednej postaci i zadaje jej 12,5k obrażeń co sekundę. Umiejętność ta może być przez nas przerwana za pomocą odpowiedniego zaklęcia. Jeśli poziom życia Kyraka spadnie poniżej 50% zacznie on używać [Rejuvenating Serum], które w ciągu 12 sekund przywraca mu do 16% punktów życia. Również ta umiejętność może zostać przez nas przerwana. Sama jednak walka nie powinna być zbyt długa, najważniejsze jest zabić w pierwszej kolejności pomocników Kyraka a następnie jego samego.
3. Commander Tharbek
Kolejna walka z bossem poprzedzona jest walką z trzema falami przeciwników, które on przyzywa. Za każdym razem pojawiają się oni za zamkniętą kratą w jednej ze ścian. Dopiero po uporaniu się ze wszystkimi wrogami będziemy mogli stanąć naprzeciwko Tharbeka.
Ataki Tharbeka w dużym stopniu opierają się na AoE. Należy przede wszystkim unikać [Incinerating Breath], które zadaje nam co sekundę 25k obrażeń oraz [Noxious Spit], które tworzy pole kwasu zabierające nam 25k punktów życia za każde 1,5 sekundy jakie na nim spędzimy. Warto pamiętać, że sam Tharbek także zadaje spore obrażenia w walce wręcz, tak więc nasz healer powinien bacznie obserwować pasek życia tanka.
4. Son of the Beast (boss opcjonalny)
Przeciwnik ten jest opcjonalny. Znajduje się w jednym z bocznych pomieszczeń twierdzy. Nie dostaniemy za niego żadnej nagrody, a sam boss nawiązuje do wcześniejszego dungeonu, który miała miejsce w Blackrock Spire. Podczas walki należy uważać na [Fiery Charge], która polega na szarży w kierunku jednego, losowo wybranego członka drużyny oraz [Terrifying Roar], który sprawia że nasza postać będzie uciekała przez 5 sekund.
5. Ragewing the Untamed
Przed finałowym pojedynkiem czeka nas przeprawa przez most, który chroniony jest przez potężnego smoka. Pojedynek ten sprowadza się w dużej części do unikania ataków AoE oraz zadawania jak największej ilości obrażeń. Samą walkę możemy podzielić na trzy fazy.
Podczas fazy pierwszej Ragewing będzie przede wszystkim używał [Engulfing Fire] który polega po prostu zionięciu ogniem. Przeciwnik zaczyna w jednym miejscu a następnie zatacza chmurą ognia lekki łuk. O ile nie znajdujemy się w samym środku tej chmury jest ona prosta do uniknięcia.
Gdy poziom zdrowia przeciwnika spadnie poniżej 70% zaczyna on latać wysoko nad mostem i używa [Fire Storm], który składa się z serii ognistych kul przed którymi musimy uciekać.
Podczas ostatniej fazy Ragewind ląduje na moście i używa głównie [Magma spit]. Jest to ognisty pocisk, który poza zadaniem obrażeń bezpośrednich tworzy okrąg magmy, który zadaje nam obrażenia, gdy na nim stoimy.
6. Warlord Zaela
Ostatni pojedynek podczas tej instancji stoczymy z Warlordem Zaelą. Także w tym wypadku walka dzieli się na trzy części. Podczas pierwszej z nich będziemy mogli atakować bezpośrednio naszego przeciwnika. Należy jednak uważać na częste [Black Iron Cyclone], które rzucane są w losowego członka drużyny. Jeśli znajdziemy się w polu rażenia takiego cyklonu otrzymamy 45k obrażeń co 1,5 sekundy.
Gdy poziom zdrowia Zaeli spadnie poniżej 60% dosiada ona smoka i krąży nad nami przez 40 sekund. W tym czasie do walki z nami wysłani zostają jej pomocnicy, z którymi musimy się uporać w pierwszej kolejności. Co jakiś czas z góry będzie atakowała nas Zaela za pomocą [Burning Breath]. Należy w takim wypadku jak najszybciej zejść z płonącego obszaru.
Po 40 sekundach Zaela powraca na platformę, niezależnie od tego czy poradziliśmy sobie z pozostałymi przeciwnikami czy nie. Rodzaj ataków przez nią wykonywanych nie zmienia się, jednak wiwerna na której do tej pory latała nadal będzie kontynuowała wykonywanie ataków [Burning Breath]. Reszta pojedynku niczym nie powinna nas już zaskoczyć i jeśli będziemy sprawnie unikać pojawiającego się ognia pojedynek powinien zakończyć się po kilku minutach.