4. Kreacja Postaci w World of Warcraft Warlords of Draenor poradnik World of Warcraft: Warlords of Draenor
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Naszym pierwszym krokiem w grze będzie stworzenie odpowiadającej nam postaci. Spędzimy z nią setki godzin, więc warto się do tego przyłożyć, aby nie było konieczności tworzenia nowej postaci z powodu błędnych wyborów.
Rasa
Pierwszy krokiem jest wybór rasy naszej postaci. W grze występuje 13 ras postaci. Wszystkie te rasy podzielone są na dwie grupy, które reprezentują osobne sojusze - Przymierze oraz Hordę. Warto wspomnieć, że sojusze te nie mogą się ze sobą kontaktować. Tak więc grając członkiem Hordy nie będziesz mógł grać wspólnie z przyjaciółmi grającymi w ramach Przymierza. Każda z grup ma także oddzielnie tereny do eksploracji, przynajmniej w początkowej fazie gry, całkiem odmienne misje oraz inne miasta. Warto więc tak czy inaczej stworzyć przynajmniej dwóch bohaterów z różnych sojuszy, aby lepiej poznać grę i dłużej się nią cieszyć.
Co więcej, każda z ras ma osobną lokację startową, dostępną tylko dla niej i posiadającą unikalne questy. Także część późniejszych zadań różni się w zależności od rasy. Nie należy jednak przykładać zbyt wielkiej wagi do rasy. Przy wyborze powinniśmy kierować się przede wszystkim tym, która najbardziej podoba nam się wizualnie.
Pierwszą z dostępnych frakcji jest Przymierze. Do wyboru mamy takie rasy jak:
- Human
- Dwarf
- Night Elf
- Gnome
- Draenei
- Worgen
W Opozycji do Przymierza stoi Horda. Tutaj grać możemy rasami:
- Orc
- Forsaken
- Tauren
- Troll
- Blood Elf
- Goblin
Całkiem odmiennym typem rasy są Pandareni. Cechą charakterystyczną dla nich jest to, że są dostępni dla dwóch sojuszy. Podczas tworzenia postaci musimy jednak wybrać dla kogo będziemy walczyć - dla Przymierza czy dla Hordy. Pandareni z dwóch różnych frakcji nie mogą się ze sobą komunikować pomimo przebywania w jednym mieście.
Klasa postaci
Dużo ważniejszym wyborem jest klasa postaci. Obecnie jest ich jedenaście. To właśnie od klasy zależeć będzie styl gry oraz dostępne umiejętności i czary. Przy wyborze kieruj się przede wszystkim tym jaki typ rozgrywki najbardziej ci pasuje. Masz wybór między klasami nastawionymi na walkę w zwarciu, walkę na dystans za pomocą magii lub nawet skupioną na leczeniu towarzyszy. Każda klasa ma swoje zalety i wady, nie można powiedzieć, która jest najlepsza. Wszystkie są bardzo dobrze zbalansowane.
Przed wyborem możesz zapoznać się z krótką charakterystyką wszystkich klas.
Warrior - Jest to wojownik nastawiony na walkę w zwarciu. Jego cechami charakterystycznymi jest wysoki poziom obrony, obrażenia zadawane przy pomocy broni białej, umiejętność szału, która zwiększa zadawane obrażenia, a także zmiana postaw, które umożliwiają dostosowanie się do sytuacji na polu walki. | |
Paladin - Paladyn łączy w sobie cechy wojownika oraz kapłana. Może używać ciężkich pancerzy i czarów leczących, dzięki czemu stanowi idealnego obrońcę innych członków drużyny, który skupia na sobie uwagę podczas bitwy. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby zamienić go w postać typowo ofensywną. | |
Hunter - Klasa nastawiona na walkę dystansową. Bardzo dobry wybór dla graczy, którzy chcą grać samotnie. Podczas gry towarzyszy mu zwierzak, który okazuje się nie lada wsparciem w walce. | |
Rogue - Łotrzyk jest idealnym wyborem dla osoby, która ceni sobie skradanie i ataki z zaskoczenia. Może on ukrywać się przed przeciwnikami i atakować ich od tyłu, a także zbiera punkty combo za wyprowadzanie kolejnych ataków. | |
Mage - Postać nastawiona na zadawanie dużych obrażeń z dystansu. Minusem jest jednak niewielka ilość punktów życia i bardzo skromne możliwości leczenia w czasie walki. Przy odpowiednim poprowadzeniu postaci mało który przeciwnik zdąży się jednak do ciebie zbliżyć. | |
Priest - Rolą kapłana na polu bitwy jest leczenie oraz wspomaganie innych członków drużyny podczas walki. Posiada dużo czarów leczniczych oraz aur, ale także dosyć silne ataki dystansowe. Możliwe jest jednak poprowadzenie tej postaci, tak aby była nastawiona tylko na zadawanie obrażeń i wcale nie będzie się gorzej sprawdzała od maga czy warlocka. | |
Shaman - Szaman jest postacią bardzo uniwersalną. Może zająć się leczeniem innych członków drużyny, zadaje obrażenia zarówno dystansowe jak i w walce wręcz. Cechą charakterystyczną jest możliwość ustawiania totemów, które wspomagają nas na polu bitwy. | |
Warlock - Warlock jest mroczną wersją Maga. Podczas gry towarzyszy mu demon, który wspomaga go w walce. Nastawiony jest na zadawanie obrażeń z dystansu, ale także na rzucaniu na przeciwnika klątw i czarów osłabiających. | |
Druid - Klasa ta jest niezwykle wszechstronna. Zawdzięcza to możliwości przyjmowania postaci różnych zwierząt. W zależności od tego może skupić się przyjmowaniu lub zadawaniu obrażeń. Dzięki tej samej umiejętności druid może szybciej poruszać się na lądzie, w wodzie jak i w powietrzu. | |
Death Knight - Rycerz Śmierci jest mroczną wersją Wojownika. Cechami charakterystycznymi są możliwość noszenia grubego pancerza, zadawanie obrażeń w walce bezpośredniej, a także możliwość tworzenia run do wzmacniania swojego sprzętu. | |
Monk - Jest to najmłodsza klasa, jej wykorzystanie w głównej mierze zależy od gracza. Posiada możliwość warzenia potężnych mikstur, które ułatwią walkę. Może uzdrawiać innych członków drużyny, lub skupić się na zadawaniu obrażeń. |