Grimrail Depot | Instancje (Dungeons) w World of Warcraft Warlords of Draenor poradnik World of Warcraft: Warlords of Draenor
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Grimrail Depot
Grimrail Depot jest jedną z czterech instancji dostępnych po zdobyciu 100 poziomu. Aby uzyskać do niej dostęp należy dysponować ekwipunkiem, którego średni poziom wynosi co najmniej 595. Stoczymy tutaj walkę z trzema bossami, z których możemy pozyskać ekwipunek na poziomie 615.
Rozgrywkę rozpoczynamy na stacji przeładunkowej kolei Żelaznej Hordy, dzięki której transportowane jest zaopatrzenie oraz posiłki dla wszystkich oddziałów walczących w innych częściach Draenoru. Naszym zadaniem będzie kolejna akcja sabotażowa i zniszczenie całego składu, który właśnie wyrusza ze stacji. Warto zaznaczyć, że walczyć będziemy na pociągu, który jest w ruchu, tak więc nastawcie się na piękne krajobrazy.
1. Borka The Brute - Railmaster Rocketspark
Po przeniesieniu na teren instancji będziemy musieli rozprawić się z kilkoma grupkami przeciwników, którzy nie są jednak szczególnie silni. Jak zauważycie, po bokach znajdują się Iron Stary (duże, żelazne kule z kolcami). Należy uważać aby spotkani później przeciwnicy - Grimrail technicians - nie uruchomili ich. Może to spowodować spore zamieszanie oraz obrażenia dla naszej drużyny.
Przed samym pojedynkiem z dwójką pierwszych przeciwników należy pamiętać o jednej rzeczy. Musimy wejść na "arenę starcia" całą grupą. Jeśli ktoś zostanie z tyłu zostanie odgrodzony od reszty bramą i nie będzie miał okazji wziąć udziału w starciu. Jest to mniej dotkliwe w przypadku postaci zadających obrażenia dystansowe, ale w przypadku Tanka może to okazać się śmiertelne dla całej drużyny.
Boss składa się z dwóch postaci. Wielkiego orka - Borki oraz goblina z wyrzutnią rakiet. W pierwszej kolejności powinniśmy skupić się na orku, który zadaje spore obrażenia bezpośrednie naszemu tankowi, a także często szarżuje w naszym kierunku. W tym samym czasie należy unikać ataków jego mniejszego kolegi. Niestety nie zawsze jest to możliwe. Gdy Railmaster Rocketspark używa umiejętności [X21-01A Missile Barrage] wystrzelona zostaje taka ilość pocisków, że trudno od nich uciec. Jeśli jednak w naszej drużynie znajduje się chociaż średnio ogarnięty Healer nie powinniśmy mieć problemów ze zdrowiem.
2. Składy kolejowe
Po zabiciu Borki oraz Rocketsparka otworzy się krata w jednej ze ścian. Należy jednak uważać z przechodzeniem przez nią. Na każdym z poziomów stoi ork z wyrzutnią granatów. Należy tak się przemieszczać wzdłuż schodów aby w miarę możliwości unikać wybuchów. Po pokonaniu wszystkich przeciwników należy iść cały czas przed siebie. Gdy cała drużyna znajdzie się bezpośrednio nad pociągiem uruchomi się cutscenka, po czym znajdziemy się już w pociągu.
Przed nami ciągnie się kilka wagonów pociągu, w których będziemy musieli zmierzyć się z kilkoma grupami przeciwników. Należy podchodzić do nich jednak ostrożnie, zajmując się każdą z grup osobno. Gdy będziemy przechodzić między kolejnymi wagonami możemy zauważyć, że pociąg faktycznie jest w ruchu, a krajobraz dynamicznie się zmienia.
3. Nitrogg Thundertower
Na początku jednego z wagonów napotkamy naszego kolejnego przeciwnika - Nitrogg'a. Pierwsza faza walki wygląda jak w przypadku każdego innego przeciwnika. Po zabraniu mu jednak pewnej ilości zdrowia "przefrunie" on na drugi koniec wagonu i zasiądzie za sterami wielkiego działa. Wystrzeli z niego jedną salwę, która sprawi, że boki pojazdu opadną i stworzy się całkiem spora arena do walki.
Sama walka przebiega w dosyć specyficzny sposób. Otóż nie atakujemy Nitrogg'a bezpośrednio, a za pomocą działek umieszczonych po bokach wagonu. Jednak, aby móc użyć działka należy wcześniej podnieść z ziemi beczkę z amunicją. Amunicję tą przenoszą przyzywani przez Nitrogg'a orkowie. Gdy już zabijemy całą gromadę wrogów, jeden z członków drużyny musi podnieść beczkę, wsiąść do działa i wycelować je w Nitrogg'a. Wystrzał sprawi, że przeciwnik straci część życia oraz zejdzie na chwilę z działka. Mamy wtedy możliwość zadania jak największej ilości obrażeń. Całą procedurę należy powtórzyć kilka razy, aż pasek zdrowia bossa spadnie do zera. Oczywiście wszystko komplikuje notoryczny ostrzał dokonywany przez Nitrogg'a, jeśli to możliwe należy obserwować sytuację i unikać wystrzeliwanych pocisków. Priorytetem jednak pozostaje niszczenie kolejnych fal wrogów i przejmowanie beczek z amunicją.
4. Skylord Tovra
Przed finałową walką należy oczyścić ostatni wagon z przeciwników. Znajduje się ich tam naprawdę dużo, najlepiej więc sprawdzą się tutaj czary AoE oraz dobra współpraca tanka z healerem.
Po zabiciu wszystkich przeciwników nadleci Skylord Tovra dosiadająca dwugłowej wiwerny. Sama walka z tym bossem jest łatwiejsza od poprzedniej. Należy jedynie robić jak najwięcej obrażeń oraz unikać pojawiających się pól z wyładowaniami elektrycznymi. Warto dodać że wyładowania powoduje nie tylko sama Tovra, ale także wiwerna, która cały czas krąży nad naszym wagonem i co jakiś czas zieje niebieskim płomieniem, który pozostawia pola energii. Po wykończeniu przeciwnika zostanie uruchomiona krótka scenka przedstawiająca wysadzenie pociągu i znajdziemy się w nowej lokacji, z której będziemy mogli odebrać naszą nagrodę.