Bloodmaul Slag Mines | Instancje (Dungeons) poradnik World of Warcraft: Warlords of Draenor
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Bloodmaul Slag Mines
Bloodmaul Slag Mines jest pierwszym dungeonem dostępnym w Warlords of Draenor. Sugerowany poziom postaci wynosi 90-92, jednak możemy wykonać go nawet na poziomie 94. Warto zrobić to jak najszybciej, gdyż mniej więcej od 95 poziomu dungeon ten stanie się dla nas niedostępny i ponownie będziemy mogli go wykonać dopiero po zdobyciu 100 poziomu doświadczenia. Podczas wyprawy będziemy musieli pokonać czterech głównych bossów. Przedmioty, które mogą nam wypaść z zabitych przeciwników mają 530 poziom na normalnym poziomie trudności i 630, gdy przejdziemy dungeon na poziomie Heroic.
Na północy Frostfire Ridge, ogry z klanu Bloodmaul uruchomiły ogromną kopalnię, która znajduje się w sercu kompleksu jaskiń wulkanicznych. Do kopalni sprowadzani są niewolnicy z całego Draenoru, gdzie wykorzystywani są do granic możliwości. Kopalnia dostarcza ogromne ilości wszelakich rud oraz kamieni szlachetnych, ale podobno głównym celem działania tego kompleksu jest dokopanie się do potężnego artefaktu ukrytego we wnętrzu wulkanu.
1. Slave Watcher Crushto
Naszym pierwszym przeciwnikiem jest Slave Watcher Crushto. Nie jest to zbyt wymagający przeciwnik dla zgranej drużyny, jednak podczas walki należy uważać na kilka rzeczy. Przede wszystkim nasz tank powinien trzymać tego przeciwnika z dala od reszty drużyny. Większość ataków Crushto skupia się na pojedynczych celach. Podczas walki należy uważać m.in. na umiejętność [Earth Crush], w losowym miejscu na polu bitwy pojawia się ogromna, kamienna iglica, która poza zadaniem dużych obrażeń obszarowych unieruchamia nas na 2 sekundy. Na szczęście atak jest wcześniej sygnalizowany i należy po prostu przesunąć się z linii ataku na bok. Kolejną umiejętnością jest [Wild Slam]. Fala uderzeniowa odpycha wszystkich do tyłu i zadaje około 10k obrażeń. Często bezpośrednio po tej umiejętności używane jest [Crushing Leap], którego celem tego ataku jest losowy członek drużyny, który zostaje zmiażdżony i unieruchomiony na 8 sekund.
Największa odpowiedzialność podczas tego pojedynku spoczywa na tanku oraz healerze. Postaci odpowiadające za DPS powinny skupić się przede wszystkim na zadawaniu dużych obrażeń jednostkowych Crushto i okazjonalnie rzuceniem jakiegoś czaru AoE, aby zabić przyzywanych co jakiś czas górników. Postać lecząca powinna skupić się na leczeniu konkretnych członków drużyny, szczególnie tanka oraz postaci, na której użyty został [Crushing Leap]. Jeśli coś pojawia się na ziemi - powinniśmy się od tego jak najszybciej odsunąć.
2. Forgemaster Gog'duh - Magmolatus
Przed dostaniem się do naszego głównego przeciwnika - Magmolatusa musisz przebić się przez dziesiątki pomniejszych przeciwników oraz Gog'duh'a. Zanim dostaniesz się do samej kuźni przyjdzie ci zniszczyć kilka grup wrogów złożonych z żywiołaków ognia. Nie są to zbyt wymagający przeciwnicy pod warunkiem, że będziecie rozprawiać się z nimi małymi grupkami. Osoby ze słabym pancerzem powinny uważać, aby nie zapuścić się zbyt blisko przeciwników, gdyż mogą szybko zginąć.
Gdy już zbliżymy się do samej kuźni okaże się, że nasz główny przeciwnik jest uwieziony przez jednego z ogrów - Forgemaster'a Gog'duh'a. Jego będziemy musieli zabić w pierwszej kolejności. W walce z nami będzie on używał przede wszystkim czarów obszarowych oraz przyzywał dużą ilość żywiołaków ognia oraz ziemi. Atakujący powinni przede wszystkim używać czarów obszarowych, tank skupiać na sobie uwagę wszystkich przeciwników, a healer używać czarów leczących całą drużynę. Po krótkiej walce powinniśmy bez problemu pokonać Gog'duh'a.
W tym momencie uwolniony został nasz główny przeciwnik - Magmolatus. Przyzywa on mniejszą ilość żywiołaków, ale należy je niszczyć jak najszybciej, aby nie rozpraszały nas podczas unikania innych ataków przeciwnika. W trakcie tego pojedynku będzie działo się zdecydowanie więcej. Magmolatus co jakiś czas odpala [Magma Barrage], który jest ogromnym magmowym pociskiem. Na ziemi jest zaznaczony okrąg w którym spadnie pocisk, należy się jak najszybciej od niego odsunąć. Drugim atakiem obszarowym jest [Shatter Earth], który przybiera formę krzyża złożonego z kolców wystających z ziemi. Za każdym razem pojawia się on w innym miejscu, należy więc uważać. Nie zabiera nam zbyt dużych obrażeń, pod warunkiem jednak, że szybko zejdziemy z pola jego działania.
3. Roltall
Po pokonaniu Magmolatusa otworzy się most, którego strażnikiem będzie Roltall. Razem z nim do walki stanie kilka oddziałów ogrów, które jednak nie powinny być żadnym wyzwaniem dla naszej drużyny.
Sam Roltall jest przeciwnikiem bardzo podobnym do poprzedniego, spodziewać się możesz podobnych ataków. Jedyną z rzeczy, która może nas zaskoczyć jest atak [Fiery Boulder]. Polega on na przyzwaniu trzech ogromnych kul magmy, które toczą się w naszym kierunku. Jeśli będziemy nieostrożni możemy łatwo stracić nawet 80k życia. Jeśli jednak poznamy sposób działania tych kul z łatwością ich unikniemy. Przede wszystkim, zawsze jest ich tylko trzy, gdy już wszystkie miniemy możemy spokojnie podejść do Roltall'a. Kule mają ustaloną trajektorię toczenia się. Jedna kula zawsze toczy się po lewej stronie mostu, druga środkiem, a trzecia po prawej stronie. Losowana jest jedynie kolejność pojawiania się ich, tak więc może się np. zdarzyć kolejność środek-lewa-prawa. Najlepszym rozwiązaniem jest stanąć w maksymalnej odległości od przeciwnika mniej więcej na środku mostu, dzięki czemu będziemy mieli sporo czasu na ominięcie kul. Pozostała część pojedynku nie powinna sprawić nam większych problemów. Jeszcze jedna rada: nie spadnijcie z mostu, skończy się to natychmiastową śmiercią.
4. Gug'Rokk
Po przekroczeniu mostu i rozprawieniu się z kilkoma oddziałami ogrów staniemy przed dowódcą kopalni - Gug'Rokk'em. Przed samym pojedynkiem z nim powinniśmy rozprawić się z jego ochroniarzami, którzy tworzą pierścień ochronny. Podczas walki z nimi sam dowódca nie powinien włączyć się do bitwy, ale na wszelki wypadek należy trzymać się jak najdalej od niego.
Walka z Gug'rokk'em jest w wielu elementach bardzo podobna do walki z poprzednimi bossami, jednak jego ataki są dużo silniejsze. Przede wszystkim należy uważać gdzie stoimy, bardzo duża część pola bitwy pokryje się magmą i ogniem. Jednym z ataków przeciwnika jest [Magma Eruption], który tworzy pole magmy pod każdym z członków drużyny utrzymujące się przez 2 minuty. Należy jak najszybciej z niego zejść, gdyż każda sekunda będzie kosztowała nas 10k punktów zdrowia. Healer powinien uważać z kolei na atak [Molten Barrage], który zadaje wszystkim członkom drużyny około 12k punktów zdrowia. Ostatnią rzeczą, na którą należy uważać jest przyzywanie przez przeciwnika co jakiś czas żywiołaków - Unstable Slags, które kierują się do pieca hutniczego. Należy je zabić zanim się do niego dostaną, w przeciwnym wypadku drużyna będzie otrzymywała około 8k obrażeń co trzy sekundy. Podsumowując, klucz do zwycięstwa jest unikanie pól magmy i ognia oraz likwidacja żywiołaków zanim dotrą do pieca.