Auchindoun | Instancje (Dungeons) w World of Warcraft Warlords of Draenor poradnik World of Warcraft: Warlords of Draenor
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Auchindoun
Kolejnym celem naszej podróży będzie święte Sanktuarium Draenei. Lokacja ta przeznaczona jest dla postaci na poziomie 95-97. Czeka nas walka z 4 groźnymi przeciwnikami, po której zdobyć możemy przedmioty na poziomie 570 w przypadku normalnego dungeonu oraz 630 w przypadku poziomu Heroic.
Auchindoun znajduje się w samym środku Taladoru. Jest to święte miejsce dla wszystkich Draenei, sanktuarium w którym spoczywają dusze przodków. Właśnie te dusze są powodem pojawienia się Płonącego Legionu z Teron'gorem na czele.
1. Vigilant Kaathar
Po wejściu do tej instancji powinniśmy skierować się na skrzyżowaniu w lewo. Bezproblemowo dotrzemy aż do miejsca, gdzie spotkamy naszego pierwszego przeciwnika. Po obejrzeniu przerywnika filmowego będziemy musieli zniszczyć trzy grupy wrogów. Spowoduje to aktywowanie się naszego głównego przeciwnika - Kaathar'a. Jest to zarówno najtrudniejszy, jak i najłatwiejszy przeciwnik podczas tego dungeonu. Jeśli nie wiemy, jak reagować na jego ataki, możemy zginąć w ciągu kilkunastu sekund. Jeśli natomiast poznamy sposób działania jego umiejętności, walka nie powinna przysporzyć nam kłopotów.
Kaathar używa głównie trzech umiejętności. Pierwszą z nich jest [Hallowed Ground], która polega na wystrzeleniu w naszym kierunku kuli światła, która po chwili wybucha zabierając nam około 20k życia. Najlepszym sposobem, aby uniknąć obrażeń, jest po prostu się od niej odsunąć na około 10 metrów. Drugą umiejętnością jest [Sanctified Strike], która tworzy na ziemi serię pęknięć, które zadają nam obrażenia gdy tylko na nich staniemy. Oczywistą obroną przed tą umiejętnością jest unikanie tych pęknięć. Ostatnią, ale jednocześnie najbardziej zabójczą umiejętnością jest [Consecrated Light] która polega na wytworzeniu kilku fal światła zadających nam ogromne obrażenia. Na szczęście Kaathar rzuca wcześniej w naszym kierunku swoją tarczę. Aby uniknąć obrażeń należy ukryć się za nią. Jeśli nie zdążymy tego zrobić najprawdopodobniej zginiemy w ciągu 3-4 sekund.
2. Soulbinder Nyami
Droga powrotna do centrum kompleksu nie będzie już taka łatwa. Po drodze będziemy musieli rozprawić się z kilkoma grupami wrogów. W samym środku Auchindoun czekać na nas będzie Soulbinder Nyami. Walka z nią nie wymaga specjalnej taktyki, jednak na polu bitwy będzie się sporo działo. Możesz spodziewać się dużej ilości przyzywanych stworzeń, z którymi najlepiej się rozprawiać póki jest ich mało. Doskonale sprawdzą się tutaj ataki AoE. Z umiejętności specjalnych musisz uważać na [Arcane Bomb] oraz [Soul Vessel]. Podczas pierwszego z tych dwóch ataków Nyami tworzy kilka kul energii, które zadają nam spore obrażenia jeśli ich dotkniemy. [Soul Vessel] jest natomiast nietypowym atakiem obszarowym. Jego pole działania obejmuje bardzo duży obszar, jednak w tym przypadku najbezpieczniej jest w samym środku. Cała drużyna musi zebrać się w środku utworzonego okręgu, aby uniknąć obrażeń, po czym następnie ponownie się rozproszyć.
3. Azzakel
Po pokonaniu Nyami i przejściu na drugi koniec sanktuarium staniemy przed pojedynkiem z Azzakelem. Walka z nim przebiega w dwóch fazach. Pierwszą z nich jest bezpośrednia walka z Azzakelem, w której musimy zadać mu jak największe obrażenia. Najbardziej uważny musi być nasz Tank, gdyż to na nim używana jest umiejętność [Fel Lash], która odpycha go od przeciwnika. W tym czasie Azzakel może przenieść się na inny cel i użyć umiejętności [Curtain of Flame], która powoduje eksplozję ognia i zadaje nam oraz sojusznikom w pobliżu spore obrażenia.
Gdy zadamy określone obrażenia walka wejdzie w drugą fazę podczas której Azzakel przyzywa swoich sojuszników. Nie należy wtedy już atakować samego Azzakela, gdyż jest on wtedy odporny na nasze ataki. Musimy skupić się na wykończeniu jeden po drugim przyzwanych wrogów. Najtrudniejsze zadanie przypada tutaj Tankowi, który musi skupić na sobie uwagę wszystkich stworzeń. Priorytetem w tym wypadku jest zabicie Pyromaniaca, a następnie Trickstera. Felguarda można zostawić na koniec. Po pokonaniu wszystkich przeciwników ponownie staniemy do walki z Azzakelem. Cały cykl może powtórzyć się kilka razy, aż nie odbierzemy mu całego paska życia.
4. Teron'gor
Przed nami walka z finałowym przeciwnikiem. Przed tym jednak czeka nas krótki filmik oraz walka z trzema mini-bossami. Nie będę ich tutaj opisywał, gdyż nie są oni zbyt wymagający i walka z nimi powinna być jedynie formalnością. Gdy już sobie z nimi poradzimy staniemy przed samym Teron'gore'em.
Także w tym wypadku walkę możemy podzielić na dwie fazy. Pierwsza z nich jest zdecydowanie prostsza, póki Teron'gor ma ponad 75% punktów życia używa jedynie prostych zaklęć dostępnych dla Warlocka. Najgroźniejszą umiejętnością w tym wypadku jest [Rain of Fire], która przyzywa deszcz ognistych kul, których powinniśmy unikać.
Gdy pasek zdrowia spadnie poniżej 75% Teron'gor wchłonie jedną z trzech dusz Draenei, która zapewni mu unikalne zdolności. W przypadku każdej walki jest to losowane niezależnie. To jaką moc wchłonął możemy się dowiedzieć po tym co do nas powie. I tak może to być: Demonology, Destruction oraz Afflicton. Niezależnie od tego, którą moc wylosuje do jego dyspozycji oddane zostaną nowe, potężne umiejętności. Należy szczególnie uważać na ataki typu AoE, a także przerywać korzystanie z umiejętności tak często jak to możliwe, korzystając np. z zaklęcia Counterspell.