Misja 2 | Siły Zła | Władca Pierścieni Bitwa o Śródziemie II poradnik Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
Siły Zła 2 - Szara Przystań
Cele misji:
- Zdobądź stocznie.
- Zbuduj trzy czarne okręty.
- Zatop elfickie konwoje uciekające z Szarej Przystani.
- Zniszcz elfickie wieże bojowe broniące plaży.
- Ochraniaj swoje transportowce.
- Pokonaj elfy broniące plaży.
- Zniszcz trzy fortece.
- Zajmij posterunek.
Za pomocą korsarzy przejmij dwie widoczne stocznie. Aby to zrobić wystarczy najechać jednym z oddziałów na flagę stojącą przed budynkiem #1 . Następnie stwórz flotę trzech czarnych okrętów korsarzy #2 , które stanowią podstawową jednostkę do walki na morzu. Przy pomocy zbudowanych statków niszczymy nadpływające z północnego-wschodu statki elfów.
Naszym kolejnym zadaniem jest przygotowanie plaży (na północnym-zachodzie) do inwazji. Znajdują się tam wieże bojowe, które niszczymy przy użyciu okrętu artyleryjskiego zbudowanego w zdobytych na początku misji dokach. Statki z siłami zła zbliżają się do plaży, musimy chronić owe transportowce, aby bezpiecznie dotarły do celu. Będą je chciałby zniszczyć statki elfów, które przybędą z północnego wschodu. Wybudowane dotychczas cztery statki nie poradzą sobie z siłami wroga. Musimy stworzyć więcej takich jednostek, najlepiej kilka sztuk czarnych okrętów korsarzy (nie żałujemy pieniędzy na ich budowę, statki te przydadzą się w dalszej części misji).
Gdy zaczną kończyć nam się zapasy, otrzymamy dodatkowe zadanie - zdobyć posterunek wroga znajdujący się w południowo-wschodniej części mapy, ukryto tam sporo surowców. Korsarzy znajdujących się obok doków wysyłamy do przejęcia kontroli nad tym budynkiem #3 .
Gdy nasze okręty dotrą na plażę #4 przejmujemy kontrolę nad atakującymi oddziałami i niszczymy stacjonujące tam siła wroga. Warto wspomóc nasze oddziały magią, czyli dostępnymi mocami. Gdy uporamy się z pierwszą linią obrony elfów, trzeba jak najszybciej zniszczyć znajdującą się na wzgórzu wieże i broniące je Enty #5 .
Po przejęciu kontroli nad piaszczystym terenem, rozbudowujemy na nim bazę, budujemy ulepszenia w skarbcu i szkolimy armię (jakieś osiem oddziałów). Żołnierzami wyruszamy na północny-wschód, gdzie znajdują się nasze kolejne cele - trzy fortece wroga. Nim do nich dotrzemy, po drodze stoczymy kilka nietrudnych do wygrania potyczek. Poważniejsza bitwa będzie mieć miejsce w mieście elfów. Przed zaatakowaniem tego miejsca sugeruję, aby posiąść moc o nazwie - przywołanie czatownika #6 . Potwór z wielkimi mackami bardzo znacząco zmniejszy liczebność elfickich wojowników #7 . Przejęcie kontroli nad miasteczkiem nie powinno sprawić większego kłopotu.
Niestety, siłami lądowymi nie zniszczymy trzeciej fortecy - nie da się do niej dotrzeć pieszo. Musimy więc wybudować całkiem sporą flotę i zaatakować wroga od strony morza. Do walki przydadzą się zarówno czarne okręty korsarzy jak i okręty artyleryjskie. Przy pomocy pływającej artylerii należy zniszczyć pilnujące wjazdu do portu wieże. Następnie z dużej odległości, atakować na pałac #8 . Aby szybko obrócić budynek w gruzowisko, niezbędne jest posiadanie co najmniej trzech okrętów artyleryjskich - to one najszybciej zniszczą cel. Okręty korsarzy stanowią jedynie ochronę artylerii, przed wrogimi statkami. Misja zakończy się, gdy zniszczymy ostatni pałac.