Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

WildStar - przewodnik po grze

WildStar - przewodnik po grze

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Instancje PvP | Podstawowe Mechaniki | WildStar poradnik WildStar

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019

Battlegrounds

Battlegroundy to nic innego jak instancje PvP, w którym może walczyć ze sobą do dziesięciu graczy w jednej drużynie. Warunkiem zwycięstwa jest tutaj wykonanie pewnego zadania. Do pięćdziesiątego poziomu dostępne są tylko "Practice Ground" które pozwalają zyskać dużo doświadczenia w krótkim czasie (na początkowych poziomach) oraz przygotowują cię do profesjonalnych meczy które odblokują się w zakładce Rated Battlegrounds. W tych ostatnich masz swój rating który spada za porażkę i wzrasta za wygraną. Jeśli dojdziesz do 1500 raitingu to będziesz mógł wykupywać fioletowe przedmioty za prestiż.

Respawn w grze - Instancje PvP | Podstawowe Mechaniki | WildStar - WildStar - przewodnik po grze
Respawn w grze

Na mapie Walatki Temple musisz pięć razy zabrać maskę z miejsca jej spawnowania, i zanieść do swojej bazy. Widać tutaj nawiązanie do klasycznego "Capture the Flag", jednakże maska pojawia się co minutę w jednym z kilku możliwych miejsc. Podczas oczekiwania na spawn nowej maski przeciwnik może ukraść ci twoją z waszej bazy, więc trzeba ją chronić i zostawiać przynajmniej dwóch ludzi na straży skarbów. Pamiętaj, że jak złapiesz maskę to pojawi się ona nad twoją głową i wszyscy którzy są niedaleko to zobaczą. Oznacza to, że przeciwna drużyna rzuci się cała na ciebie, więc lepiej być miał obok siebie wielu sojuszników. Dodatkowym minusem jest to że niosąc maskę nie możesz szybko biegać, a używanie skilli skaczących spowoduje spadek trofeum z ciebie.

Ważne jest, zatem by ktoś pilnował masek przed kradzieżą. Należy pamiętać o Stalkerach, więc prowadząc ostrzał na swoje trofea cały czas masz pewność, że nikt ci ich nie gwizdnie. Dodatkowo kilka osób powinno właśnie starać się ukraść maski i wrócić do swojej bazy. W takim teamie na pewno musi być medyk, bo inaczej nikt nawet nie dobiegnie do siebie, gdy ma na plecach kilku wrogów. Preferowana klasa do noszenia maski to tank lub healer.

Triki i dodatki:

- Na tej mapie ulokowane są dwa rodzaje buffów, które zwiększają prędkość poruszania się oraz twoja siłę ataku na kilka sekund. Podczas niesienia maski warto przejść po tym pierwszym, bo wtedy twoja postać szybciej ucieknie przed pogonią.

- Do każdej bazy są trzy wejścia. Dwa główne i jedno boczne nazywane powszechnie tunelem. Tunel do bazy przeciwnika znajduje się zawsze po prawej od głównego wyjścia z twojej bazy i zazwyczaj nim przemykają postacie chcące ukraść maskę. Jest to o tyle dobra droga że mając już skradziony przedmiot i uciekając tą samą drogą będziesz przechodził przez miejsce spawnu buffu szybkości.

- Po wygranym meczu otrzymujesz skrzynkę i torbę z losowym lootem, a także dodatkowe punkty doświadczenia. Przegrana drużyna otrzymuje tylko torbę, oraz 75% expa, który dostała drużyna przeciwna. Dodatkowo za doniesienie maski oraz zabójstwa przeciwników są osobne punkty doświadczenia.

- Walka na mapie Walatiki trwa zazwyczaj 5-7 minut z tego powodu że zazwyczaj jest jednostronna. Oczywiście na mecz przewidziane jest około 25 minut jednakże mecz nigdy tyle nie trwa dlatego jeśli lubisz walki PvP i chcesz nabić dużo przedmiotów to warto grać te mapę.

Na mapie Hall of the Bloodsworm musisz utrzymać kontrolę nad punktami. Jedna strona broni punktów, a druga atakuje. Na wszystko narzucony jest limit czasowy, a atakujący muszą przejąć trzy pokoje w ciągu tego czasu. Pomieszczenie przejmuje się poprzez aktywację i utrzymanie terminali kontroli, a także stanie większą grupą na środkowym kole. Im więcej oponentów na środku tym szybciej pasek się zapełnia. Nie musisz mieć przejętego żadnego terminalu żeby nabijał się progres o ile na midzie stoi was więcej niż przeciwników. Przejęte terminale przyśpieszają jednak wszystko.

W tej grze ważny jest czas. Jeśli atakujesz to musicie przejąć punkty jak najszybciej. Jeśli przejmiecie je w ciągu pięciu minut to następuje zmiana ról, ale wtedy przeciwnicy mają tylko pięć minut na przejęcie wszystkiego. Gra im narzuca taki limit czasowy w jakim wy się wyrobiliście, a jeśli nie zdążą to przegrywają. A jeśli zaczynasz jako obrońca to im dłużej ich będziecie powstrzymywać to tym więcej czasu będziecie mieli w swojej turze atakowania.

Gdy pasek na górze ekranu zapełni się wtedy otworzy się kolejne pomieszczenie. Po upływie czasu lub przejściu wszystkich punktów następuje zmiana. By nie dopuścić do przejęcia terminalu warto strzelać tak by mieć na cel również terminal. Jeśli przeciwnik będzie obrywał podczas aktywacji to automatycznie mu się to przerwie.

Walka na midzie jak zawsze ostra - Instancje PvP | Podstawowe Mechaniki | WildStar - WildStar - przewodnik po grze
Walka na midzie jak zawsze ostra

Triki i dodatki:

- Przy ataku jest kilka metod na szybkie zwycięstwo, ale należy pamiętać że pojedyncze czy podwójne walki na punktach mało dają, szczególnie gdy nie widać przewagi. Dobrą strategią jest pójść w dziesięciu na jeden z punktów, przejąć go, zostawić tam z dwie osoby i od razu pobiec na mida. W ten sposób można przejąć wszystkie pokoje w 6-7 minut co jest bardzo dobrym wynikiem.

- W pierwszym pokoju broniąc się najlepiej na początek iść na środek, z tego powodu że na dole, po prawej i lewej stronie środka są ustawione skocznie(takie pomarańczowe) na boki, które prowadzą do terminali. Można wtedy zobaczyć gdzie biegnie więcej przeciwników i po prostu zeskoczyć prosto na skocznie która przeniesie cię w sekundę do danego terminalu. Oczywiście nie jest to zalecany by cały zespół tak robił, ponieważ czasem można nie zdążyć do terminala.

- W drugim pokoju broniąc się od razu skieruj się na prawą lub lewą platformę. Są one wysoko i jeśli będzie potrzeba pomocy na środkowej arenie to wystarczy tylko zeskoczyć. W drugim pokoju nie ma skoczni, ale używając skoku i dasha możesz bez problemów wylądować na drugiej platformie.

- W trzecim pokoju także ustaw się przy którymś terminalu. Stamtąd jest bardzo blisko na mida, a dodatkowo są skocznie które przenoszą cię w pobliże drugiego z terminali który jest normalnie dosyć daleko.

- Należy pamiętać że gdy bronisz, a przeciwnicy przejmą pokój to nad paskiem skilli pojawia ci się nowa umiejętność z ikonką wieży. Po jej użyciu gra automatycznie przeniesie cię do następnego pokoju. Tylko obrońcy ja posiadają.

- Walka na mapie Hali trwa zazwyczaj 12-15 minut i jest bardziej dynamiczna niż alternatywa z maskami, ponieważ walczycie na mniejszych terenach.

Areny

Areny to miejsca, w których można powalczyć w zorganizowanych grupach. Tryby rozgrywki to: 2 vs. 2, 3 vs. 3 oraz 5 vs. 5. By zacząć walkę musisz zapisać swoją drużynę. Nie możesz wejść solo, bo gra nie znajdzie ci automatycznie partnera. Po zarejestrowaniu grupy możesz wejść do kolejki.

Pamiętaj, że możesz być tylko w jednej drużynie na każdy z trybów. System dobiera ci przeciwników o tym samym poziomie. Bada twój poziom na podstawie punktów, które ma twój team.

Każda z drużyn ma określoną ilość odrodzeń. Jak łatwo się domyślić, walka polega na pozbawieniu przeciwników wszystkich żyć. Walki toczą się na małej arenie, ponieważ twórcy wszędzie chcą stawiać na dynamizm, a nie chowanie się po kątach.

Sam decydujesz o składzie teamu, więc od ciebie zależy czy chcesz mieć trzech healerów, czy trzech tanków czy pokombinować z innymi ustawieniami. Na arenach walczysz tylko przeciw graczom i nie ma tu żadnego dodatkowego celu.