9. Klasy | WildStar poradnik WildStar
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
W tym rozdziale dowiesz się ogólnych informacji o klasach wraz z preferowanymi rolami, jakie narzucili im twórcy gry. Dodatkowo zawiera informacje o podstawowych statystykach, które są ważne dla poszczególnych klas jak i rodzaj pancerza jakie noszą oraz bronie jakie dzierżą.
Warrior
Preferowane role: TANK/DPS
Zbroja: Ciężka
Broń: Miecz
Statystyki:
DPS: (Główne) Brutality / (Drugorzedne) Finesse, Moxie
TANK: (Główne) Tech / (Drugorzedne) Grit, Insight
Wojownik jest postacią walczącą na bliskie odległości za pomocą mieczy oraz plazmowych działek. Nosi ciężkie pancerze, co czyni z niego tak samo dobrego tanka jak i dpsa.
Specjalną zdolnością Warriora jest umiejętność zwiększenia swoich obrażeń lub odporności na krótki okres czasu. Należy jednak uważać, bo używanie wariantu zwiększającego odporności i życie zwiększają też generowanie punktów agresji, które sprawiają, że w walce drużynowej zawsze będzie większe prawdopodobieństwo, że to właśnie ciebie zaatakują, a nie przyjaciół z drużyny. Wersja przeznaczona jest głównie dla tanków.
Drugim wariantem jest zaś zwiększenie obrażeń zadawanych przez postać kosztem zmniejszenia odporności. Wariant głównie dla DPS'ów, którzy posiadają w drużynie tanka. Trzeba nadmienić, że Warriorowi przybywa dużo obrażeń od około 25 poziomu.
Engineer
Preferowane role: TANK/DPS
Zbroja: Ciężka
Broń: Strzelba
Statystyki:
DPS: (Główne) Finesse / (Drugorzędne) Brutality, Moxie
TANK: (Główne) Tech / (Drugorzędne) Grit, Insight
Inżynier jest postacią walczącą na odległość za pomocą strzelb oraz używając botów. Nosi ciężkie pancerze, co czyni z niego dobrego tanka, który potrafi utrzymywać na sobie przeciwników dzięki dobrym umiejętnościom tauntującym(prowokującym). Posiada także umiejętności, które pozwalają mu usunąć wszelkie debuffy i zwiększyć swoja odporność na obrażenia przez spory okres czasu.
Podczas walki PvE dobrymi towarzyszami okazują się boty. Boty dzielą się pod względem umiejętności, które posiadają. Inżynier posiada w swoim arsenale bota prowokującego, artyleryjskiego czy zmniejszającego prędkość poruszania się przeciwników.
Specjalną zdolnością Inżyniera jest przyzwanie na siebie Egzoszkieletu, który może zwiększyć zadawane przez niego obrażenia, kosztem wytrzymałości lub też zmniejszyć otrzymywane obrażenia, lecz kosztem generowanego aggro, które sprawia, że potwory prawie zawsze będą obierały go za cel. Oba warianty trwają dwadzieścia sekund. O tym, którego wariantu będzie używał decyduje gracz.
Stalker
Preferowane role: TANK/DPS
Zbroja: Średnia
Broń: Szpony
Statystyki:
DPS: (Główne) Brutality / (Drugorzedne) Finesse, Moxie
TANK: (Główne) Tech / (Drugorzedne) Grit, Insight
Stalker jest postacią walczącą na bliski dystans za pomocą pazurów. Do dyspozycji posiada również średnie pancerze oraz umiejętności bazujące na ukryciu oraz zadające duże obrażenia. Z założenia Stalker może być dobrym TANKIEM oraz DPS'em. Dzięki zwiększonym obrażeniom podczas używania ukrycia Stalker jest jednym z najlepszych DPS'ów bazujących na krótkim dystansie.
Specjalną umiejętnością Stalkera jest ukrycie i ma 3 warianty: tankowy, dpsowy i zbalansowany a przełączać się można miedzy nimi w dowolnym momencie. W wariancie dpsowym ma zwiększone zadawane obrażenia i zmniejszoną odporność, prędkość poruszania się jest zmniejszona, do tego skill użyty z ukrycia zawsze zadaje obrażenia krytyczne. W wariancie tankowym ma zwiększoną szansę na odbicie obrażeń, zwiększoną odporność, treat oraz zmniejszony Asault Power i prędkość poruszania się.
Medic
Preferowane role: HEAL/DPS
Zbroja: Średnia
Broń: Resonatory
Statystyki:
DPS: (Główne) Tech / (Drugorzedne) Moxie, Brutality
TANK: (Główne) Insight / (Drugorzedne) Moxie, Brutality
Medyk jest postacią walczącą na dystans za pomocą Resonatorów. Ubrany jest w średnią zbroję może robić za rolę DPS'a oraz za HEALER'a. Jego specjalna umiejętnością jest Energize, który przywraca mu wszystkie Actuatory, których używa do rzucania niektórych umiejętności oraz daje dodatkowe obrażenia lub dodaje tarcze i zwiększa ich przypływ. To które dostanie zależy od stanu jego życia. Acutatory wracają poza walką samoczynnie do pięciu sztuk, a podczas walki można je przywracać za pomocą pewnych zaklęć. Wyróżniamy tutaj umiejętności generujące Acutatory oraz zabierające.
Spellslinger
Preferowane role: HEAL/DPS
Zbroja: Lekka
Broń: Dwa blastery
Statystyki:
DPS: (Główne) Finesse / (Drugorzedne) Moxie, Brutality
HEAL: (Główne) Insight / (Drugorzedne) Moxie, Brutality
Spellslinger jest postacią walcząca na dystans za pomocą dwóch pistoletów blasterowych. Role które narzucili mu twórcy to HEALER lub DPS.
Jego specjalną umiejętnością jest Spell Surge. Przy aktywacji zużywa kilka jednostek mocy, po czym każdy skill z zakładki "Assault" oraz "Support" zyskują dodatkowe bonusy opisane w ich opisie. Moc zawsze regeneruje się sama, jednakże podczas działania umiejętności głównej, regeneracja jest spowolniona.
Esper
Preferowane role: HEAL/DPS
Zbroja: Lekka
Broń: Ostrze Psioniczne
Statystyki:
DPS: (Główne) Moxie / (Drugorzedne) Finesse, Brutality
HEAL: (Główne) Insight / (Drugorzedne) Finesse, Brutality
Esper specjalizuje się w walce na duże dystanse za pomocą ostrzy psionicznych. Jego specjalną umiejętnością jest Spectral Form, dzięki której absorbuje obrażenia i generuje punkty psi które są potrzebne do innych umiejętności. Posiada zaklęcia do zadawania obrażeń jak i do leczenia siebie i swoich towarzyszy. Podczas działania Spectral Form nie można się ruszyć.