6 - Tajfun Primaris - Arena Tajfunu | Misje główne poradnik Warhammer 40,000: Dawn of War II - Retribution
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
6 - Tajfun Primaris - Arena Tajfunu
Opis misji
Nasz oddział wyląduje na planecie Tajfun Primaris [M06 punkt 1] z zadaniem odnalezienia i zabicia Kyrasa, pierwszym punktem naszych poszukiwań okaże się okolica nadajnika teleportacyjnego [M06 punkt 2], przy którym czeka na nas zasadzka zastawiona przez eldarów, składająca się z kilku oddziałów piechoty. Po ich pokonaniu naszym nowym zadaniem głównym stanie się zbadanie przyczyny obecności nieoczekiwanego wroga, przez odwiedzenie jednego z dwóch punktów [M06 punkt 4, 5].
Po drodze do jednego z miejsc naszego zainteresowania znajdziemy węzeł zaopatrzenia [M06 punkt 3], po jego przejęciu udamy się zaspokoić naszą ciekawość i dowiemy się, że w pobliżu znajduje się rada proroków. Otrzymamy kolejne zadanie główne polegające na zabiciu rady i zadanie dodatkowe którego celem jest zniszczenie Portalu pajęczego Traktu [M06 punkt 6] przyzywającego nowe jednostki wroga.
W pierwszej kolejności udamy się wykonać zadanie opcjonalne, po drodze przejmiemy węzeł zasilający oraz nadajnik teleportacyjny [M06 punkt 7] i jak najszybciej zajmiemy się zniszczeniem portalu. Oddziały wroga, z którymi przyjdzie nam walczyć, składają się zarówno z piechoty jak i maszyn opancerzonych, poszczególne jednostki rozstawione są w małych grupach znajdujących się stosunkowo daleko od siebie, więc nie natrafimy nigdzie na szczególnie silny opór. Jedynym zagrożeniem są przywoływane jednostki, na które możemy się natknąć podczas starcia z innymi oddziałami, jeżeli posiadamy arsenał przeciw pancerny nie powinniśmy mieć problemu ze zniszczeniem dodatkowych sił. Zburzenie portalu sprawi, że nie natkniemy się na silniejszy opór podczas dalszego zwiedzania mapy.
Zanim udamy się na spotkanie z radą warto przejąć kwaterę główną [M06 punkt 8] oraz znajdujący się nieopodal punkt rekwizycyjny [M06 punkt 9], tym razem natrafimy na odrobinę silniejsze oddziały wroga wspierane przez zakamuflowane jednostki czekające by zaatakować nas od tyłu. W okolicy można również znaleźć dodatkowe surowce ulokowane w licznych skrzyniach, warto mieć je na uwadze zdobywając kolejne budynki. Wkrótce wyślemy nasze oddziały do walki z radą proroków, więc dobrym posunięciem jest skorzystanie ze świeżo zdobytej bazy w celu wzmocnienia naszego wojska.
Nasze kolejne kroki powinniśmy skierować do węzła zaopatrzenia [M06 punkt 10] oraz punktu rekwizycyjnego [M06 punkt 11] i z niego wyruszyć na miejsce pierwszego spotkania rady [M06 punkt 12]. Obrońców tego miejsca może nie jest zbyt wielu, ale po ucieczce rady zlecą się liczne oddziały piechoty wroga zarówno lekkiej jak i ciężkiej. Podczas obrony możemy skorzystać z budynków, w których jeszcze do niedawna bronił się nieprzyjaciel. Wykonanie szybkiego odwrotu nie jest zalecane, gdyż eldarzy są szybcy i przyjdą po nas ze wszystkich kierunków, dlatego okopanie wydaje się być najlepszym rozwiązaniem. Jest to największa bitwa czekająca nas w tej misji, w pozostały punktach spotkania z radą opór jest zdecydowanie mniejszy. Podążając do nich należy pamiętać, że nawet jeżeli wcześniej oczyściliśmy drogi to i tak będą one obstawione oddziałami wroga.
Drugie miejsce, z którego przepędzimy radę [M06 punkt 10], znajduje się przy jednym z węzłów zaopatrzenia, jeżeli brakuje nam oddziałów powinniśmy odwiedzić naszą kwaterę główną, w celu zwerbowania uzupełnień. Tym razem zmierzymy się z mniejszym oporem ze strony wroga i nie wyśle on dodatkowych oddziałów po kolejnej ucieczce proroków, których przyjdzie nam gonić przez pół mapy rozprawiając się z kilkoma mniejszymi oddziałami. Na końcu pościgu czeka nas krótka potyczka [M06 punkt 13], którą zakończymy jeszcze szybciej jeżeli skupimy się na zabiciu rady.
Mapa M06
Legenda:
1. Punkt startowy
2. Nadajnik teleportacyjny i zasadzka
3. Węzeł zaopatrzenia
4, 5. Punkty w których poznamy przyczynę obecności eldarów
6. Portal Pajęczego Traktu i węzeł zasilający
7. Węzeł zasilający i nadajnik teleportacyjny
8. Kwatera główna
9. Punkt rekwizycyjny
10. Węzeł zaopatrzenia oraz drugie miejsce spotkania rady proroków
11. Punkt rekwizycyjny
12. Pierwsze miejsce spotkania rady proroków
13. Trzecie miejsce spotkania rady proroków