10 - Cyrene - Jama Maledictusa | Misje główne poradnik Warhammer 40,000: Dawn of War II - Retribution
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
10 - Cyrene - Jama Maledictusa
Opis misji
Ostatnią już misję rozpoczniemy koło punktu rekwizycyjnego [M10 punkt 1] z zadaniem pokonania obrońców Kyrasa. Nasze pierwsze kroki skierujemy wprost do pierwszego nadajnika teleportacyjnego [M10 punkt 2] znajdującego się na niewielkim wzniesieniu, na którym przyjdzie nam się bronić przed dość licznymi, jak na początek, siłami wroga. Werbując jednostki przy tym jak i przy innych nadajnikach, musimy wziąć pod uwagę to, że wrogie oddziały będą się składały zarówno z jednostek opancerzonych jaki i piechoty.
Po krótkiej obronie przejmiemy znajdujący się w pobliżu węzeł zasilający [M10 punkt 3], przy którym czeka nas mała zasadzka, stąd wyruszymy rozprawić się z pierwszą linią obrony Kyrasa [M10 punkt 4], składającą się tylko z piechoty. Jej pokonanie skieruje nas ku następnym oddziałom obrony. Po drodze natrafimy na silnie obstawioną kwaterę główną [M10 punkt 5], przeważające siły wroga zmuszą nas do powolnego jej odbijania, wtargnięcie w sam środek wrogich oddziałów zakończy się odniesieniem poważnych strat. Najlepiej jest prowokować mniejsze grupy wroga z dystansu, zdobywając w ten sposób teren kawałek po kawałku. Rozprawienie się ze wszystkimi oddziałami odkryje, że demona nie będzie można pokonać dopóki nie zniszczymy trzech wieży z czaszek, staną się one tym samym naszym nowym celem.
W okolicy kwatery głównej znajduje się węzeł zasilający i punkt rekwizycyjny [M10 punkt 7], uzyskamy z nich dość surowców by móc wzmocnić nasze szeregi. Po krótkiej przerwie ruszymy na pierwszą wieżę z czaszek [M10 punkt 8], koło której stacjonuje dość pokaźne wojsko nieprzyjaciela, składające się z piechoty oraz kilku maszyn kroczących. Mimo iż nasze siły niedawno wzmocniliśmy postarajmy się nie odnieść zbyt dużych strat i zmuśmy wroga do ataku na nas, zamiast wyprowadzać szarże wprost pomiędzy rozstawione jednostki nieprzyjaciela. Po zniszczeniu wieży należy szybko wycofać swoje oddziały z jej pobliża, gdyż miejsce w którym stała zostanie zbombardowane. Po przejęciu pobliskiego punktu rekwizycyjnego [M10 punkt 9] i węzła zasilającego [M10 punkt 10], ruszymy na drugą wieżę z czaszek [M10 punkt 13].
Po drodze przejmiemy węzeł zaopatrzenia [M10 punkt 14] i kwaterę główną [M10 punkt 12] by zaraz potem wykonać ostrożne natarcie na kolejną wieżę. Przyjdzie nam stoczyć walkę zdecydowanie łatwiejszą niż poprzednia, nie zapominajmy jednak o wycofaniu jednostek z pola walki po zniszczeniu wieży. W pobliżu naszego starcia znajdują się następujące budynki: punkt rekwizycyjny, węzeł zasilający i węzeł zaopatrzenia, które należy przejąć w celu uzyskania dodatkowych zasobów.
Podążając dalej do naszego następnego celu, zatrzymamy się na chwilę by przejąć kolejną kwaterę główną [M10 punkt 15] wraz ze znajdującymi się wokół niej budynkami, zaraz po rozprawieniu się z kilkoma oddziałami nieprzyjaciela. Jest to dobre miejsce na wezwanie dodatkowych oddziałów, które pomogą nam zniszczyć trzecią wieżę z czaszek [M10 punkt 20].
Przez węzeł zasilający [M10 punkt 18] i węzeł zaopatrzenia [M10 punkt 19] dotrzemy przed schody prowadzące do ostatniej wieży z czaszek i to właśnie tu przyjdzie nam się zmierzyć z większością jej obrońców, dodatkowo możemy zostać zaatakowani z flanki przez małe grupki wojsk nieprzyjaciela. Wygranie starcia pozwoli nam na dobicie reszty obrońców znajdujących się koło wieży oraz jej zniszczenie.
Naszym ostatnim zadaniem jest pokonanie wielkiego demona [M10 punkt 22], tuż przed starciem z nim będziemy mieli okazje uzupełnić nasze oddziały w kwaterze głównej [M10 punkt 21] znajdującej się tuż przed areną ostatecznych zmagań.
Starcie z demonem.
Po w kroczeniu na arenę powinniśmy rozproszyć swoje oddziały w celu zmniejszenia strat w razie użycia przez demona jednej ze swoich umiejętności. Najważniejsze jest uciekanie oddziałami z zaznaczonego pola na ziemi. Wkrótce po jego pojawieniu się w to miejsce uderzy potężny meteoryt, który może zabić prawie każdą jednostkę w którą trafi. Niektórych umiejętności unikniemy rozstawiając oddziały blisko bosa, jest to wbrew pozorom najbezpieczniejsze miejsce na arenie, pod warunkiem, że nie leci w nie meteoryt. Co jakiś czas będziemy atakowani od wejścia przez ciężko opancerzone bestie, z którymi będziemy musieli rozprawiać się na bieżąco. Kyras przyzywa również wieże z czaszek zapewniające mu czasową nietykalność, możemy ją zdjąć przez zniszczenie wież, ale zazwyczaj będziemy mogli wykorzystać ten czas na oczyszczenie terenu z dodatkowych wrogich jednostek, zwłaszcza że na arenie będą pojawiać się oddziały bestii.
Gdy doprowadzimy demona do stanu bliskiej śmierci pozostanie nam już tylko zesłanie nalotu orbitalnego i podziwianie klęski naszego przeciwnika.
Umiejętności Kyrasa w formie demona:
1. Zionięcie ogniem rażące jednostki znajdujące się pod ścianą.
2. Skalne kolce wyrastające z ziemi mniej więcej w połowie odległości pomiędzy nim a ścianą.
3. Skalne kolce przykrywające jedną trzecią areny, mające postać stożka biegnącego od bosa.
4. Zesłanie meteorytu, jego cel jest wcześniej oznakowany czerwonym znakiem na ziemi.
5. Przyzwanie wieży z czaszek zapewniających czasową odporność na obrażenia.
6. Przyzwanie dodatkowych obrońców w czasie gdy wieże są aktywne.
Mapa M10
Legenda:
1. Lokacja startowa i punkt rekwizycyjny
2. Nadajnik teleportacyjny
3. Węzeł zasilający
4. Pierwsza linia obrony Kyrasa
5. Kwatera główna
6. Węzeł zasilający
7. Punkt rekwizycyjny
8. Pierwsza wieża z czaszek
9. Punkt rekwizycyjny
10. Węzeł zasilający
11. Węzeł zaopatrzenia
12. Kwatera główna
13. Druga wieża z czaszek, węzeł zasilający i punkt rekwizycyjny
14. Węzeł zaopatrzenia
15. Kwatera główna
16. Węzeł zasilający
17. Punkt rekwizycyjny
18. Węzeł zasilający
19. Węzeł zaopatrzenia
20. Trzecia wieża z czaszek
21. Kwatera główna
22. Arena walki z Kyrasem