1 - Calderis - Rzeka Krwi | Misje opcjonalne poradnik Warhammer 40,000: Dawn of War II - Retribution
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
1 - Calderis - Rzeka Krwi
Opis misji
Głównym zadaniem w tej misji jest zniszczenie konwoju z zaopatrzeniem orków, natomiast zadaniem dodatkowym jest zniszczenie dwóch mostów po których zamierza on przejechać. Tak samo jak w przypadku czwartej misji mamy możliwość wybrania jednostek, z którymi zaczniemy [MD01 punkt 1]. Ważne jest, że ma to bezpośredni wpływ na nasz początkowy limit populacji oraz fakt, że bohaterowie nie wybrani do wzięcia udziału w akcji nie dostaną doświadczenia.
Zanim zaatakujemy konwój przyjdzie nam przedzierać się górą kanionu pokonując oddziały wroga i zdobywając dodatkowe zasoby. Pierwszą napotkaną przeszkodą są oddziały blokujące drogę [MD01 punkt 2], możemy szybko je zniszczyć wysadzając znajdujące się w pobliżu beczki. Kontynuując marsz na południe natrafimy kolejno na węzeł zasilający [MD01 punkt 3], węzeł zaopatrzenia [MD01 punkt 4] i punkt rekwizycyjny [MD01 punkt 5], z tego ostatniego będziemy mogli ruszyć do nadajnika teleportacyjnego, przy którym w razie potrzeby wzmocnimy nasze szeregi.
Jeżeli się nie ociągaliśmy to otrzymamy możliwość ukończenia zadania dodatkowego. Zniszczenia mostów [MD01 punkt 6, 7] dokonuje się w ten sam sposób co w przypadku barykady na drodze, przez ostrzał oznaczonych beczek. Próbując wykonać to zadanie będziemy musieli walczyć z kilkoma wrogimi oddziałami, można w czasie starcia wysłać jednego z bohaterów lub dowolny oddział (najlepiej grupę zwiadowców) do odpalenia beczek, trzeba przy tym pamiętać by nasze jednostki nie znalazły się przez przypadek na moście, który za chwilę zburzymy.
Po zburzeniu mostów otrzymamy dwie i pół minuty na przygotowanie się na nadjeżdżający konwój. W pobliżu znajduje się kwatera główna [MD01 punkt 8] czekająca na przejęcie, z jej pomocą będziemy mogli zwerbować dodatkowych żołnierzy i pojazdy bojowe. Przywołując oddziały musimy pamiętać, że przyjdzie nam walczyć zarówno z piechotą jak i maszynami bojowymi. Do tej drugiej kategorii zaliczają się wozy z zaopatrzeniem i będzie ich całkiem sporo, więc konieczne jest podsiadanie oddziałów mogących szybko zniszczyć pojazdy opancerzone z użyciem podstawowej broni lub umiejętności specjalnych.
Po upływie czasu otrzymanego na przygotowania, wróg zaatakuje nas sporą liczbą oddziałów. Podczas gdy my będziemy odpierać ich atak zaczną przyjeżdżać wozy z zaopatrzeniem, należy skierować na nie cały przeciw pancerny arsenał jaki posiadamy, zanim prześlizgną się do jaskiń tuż obok naszej kwatery głównej [MD01 punkt 9, 10]. Możemy sobie pozwolić na przepuszczenie dwóch pojazdów podczas całego starcia, trzeci zakończy misję porażką.
Mapa MD01
Legenda:
1. Punkt startowy
2. Barykada na drodze
3. Węzeł zasilający
4. Węzeł zaopatrzenia
5. Punkt rekwizycyjny
6, 7. Mosty do zniszczenia
8. Kwatera główna
9, 10. Cel podróży konwoju