3 - Meridian - Iglica Golghota | Misje opcjonalne poradnik Warhammer 40,000: Dawn of War II - Retribution
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
3 - Meridian - Iglica Golghota
Opis misji
Misję rozpoczynamy na terenie opanowanym przez orki [MD03 punkt 1] z zadaniem głównym polegającym na przejęciu i późniejszej obronie dwóch węzłów zasilających oraz z zadaniem dodatkowym, którego celem jest zabicie orkowego dziwoląga. Nasze pierwsze kroki skierujemy do nadajnika teleportacyjnego [MD03 punkt 2], po drodze napotkamy na nieznaczny opór ze strony oddziałów piechoty. Po jego pokonaniu możemy przejąć nadajnik i ruszyć do punktu rekwizycyjnego [MD03 punkt 3] znajdującego się nieopodal.
Po jego przejęciu znajdziemy się w dobrej pozycji do marszu na orkowego odmieńca [MD03 punkt 4]. Jest on chroniony przez kilka oddziałów piechoty, które dobrze jest wywabić z dala od naszego celu i wykończyć je, poczym ruszyć do walki z dziwolągiem. Dosyć często będzie on rzucał wybuchającymi kulami ognia, zadającymi spore obrażenia i powalającymi naszych podkomendnych. Po krótkiej walce i nietypowej animacji śmierci, ork wybuchnie pozostawiając nagrodę za ukończenie zadania dodatkowego.
Naszym kolejnym celem stanie się przejęcie węzła zaopatrzenia [MD03 punkt 5] chronionego przez kilka oddziałów rozstawionych za barykadami. Zabicie kilku jednostek z dystansu ułatwi szturm na pozycje obronne wroga i przejęcie cennego węzła zaopatrzenia. Mamy stąd blisko do wcześniej przejętego nadajnika teleportacyjnego [MD03 punkt 2] i najprawdopodobniej zgromadziliśmy wystarczającą ilość surowców do rekrutacji kilku jednostek. Oddziały przeciw piechotne będą szczególnie przydatne w nadchodzącym starciu.
Po wzmocnieniu naszych oddziałów możemy ruszyć na pierwszy węzeł zasilający [MD03 punkt 7], po drodze zajmiemy punkt rekwizycyjny [MD03 punkt 6], za którym czeka na nas spora liczba piechoty oraz ufortyfikowany budynek. Dobrym sposobem na rozprawienie się z wrogiem jest umocnienie swojej pozycji w pobliżu pustego bunkra i sprowokowanie ataku wroga, da nam to sporą przewagę i ograniczy straty.
Sam węzeł zasilający [MD03 punkt 7] jest również przyzwoicie chroniony, ale nie czekają przy nim na nas większe niespodzianki. Zanim przejmiemy węzeł należy przygotować się na zmasowany atak, pomogą nam go przetrwać wieżyczki oraz znajdujący się w pobliżu nadajnik teleportacyjny. Zaraz po przejęciu węzła zasilającego, otrzymamy dwa generatory i na naszą pozycje wysłane zostaną liczne grupy piechoty oraz pojedyncze sztuki pojazdów opancerzonych. Głównym celem wroga jest zniszczenie generatorów, dlatego będzie on marnym zagrożeniem dla naszych żołnierzy. Zniszczenie naszych budynków zakończy misję porażką dlatego priorytet na liście do odstrzału mają jednostki znajdujące się najbliżej nich. Po krótkiej, ale intensywnej obronie będziemy mogli ruszyć w kierunku drugiego węzła zasilającego.
Po drodze do naszego celu możemy zahaczyć o pobliską kwaterę główną [MD03 punkt 8] czekającą na przejęcie. Oddziały jej broniące są liczne ale dosyć rozproszone, pozwoli nam to na zajmowanie się kolejno mniejszymi grupami przeciwników. Po przejęciu bazy mamy możliwość uzupełnienia naszych oddziałów i wsparcia ich maszynami opancerzonymi.
Drugi węzeł zasilający [MD03 punkt 11] nie jest zbyt mocno chroniony, w jego pobliżu znajduje się kilka oddziałów piechoty, czołg, węzeł zaopatrzenia [MD03 punkt 9] i nadajnik telportacyjny [MD03 punkt 10], który zajmiemy po rozprawieniu się z oddziałami wroga. I tym razem przyjdzie nam przygotować silną obronę, gdyż czeka nas zalew orków. Podobnie jak poprzednio siły wroga będą składały się głównie z piechoty i przeprowadzą natarcie z trzech stron wliczając w to niewielką platformę z nadajnikiem teleportacyjnym [MD03 punkt 10].
Po odparciu ataku na nasz punkt obronny otrzymamy kolejne zadanie główne polegające na odbiciu i ochronie trzeciego węzła zasilającego [MD03 punkt 13]. Droga do niego jest krótka i wiedzie po ciałach nielicznego oporu, zanim go przejmiemy musimy się odpowiednio przygotować na walkę z ciężko opancerzoną machiną bojową oraz wspomagającymi ją oddziałami piechoty. Jeżdżąca forteca orków jest niezwykle wytrzymała i to na niej powinniśmy skupić możliwie jak najwięcej ostrzału. Uzbrojona jest ona w kilka działek maszynowych oraz walec do tratowania, co jakiś czas jedna z naszych jednostek zostanie oznakowana i wkrótce po tym pojazd ruszy na jej miejsce z pełną prędkością tratując wszystko co stanie mu na drodze. Mamy tylko kilka sekund aby przemieścić nasze oddziały na bezpieczniejsze pozycje, najlepiej jest wysłać oznakowany oddział w przeciwną stronę niż pozostałe wojsko, gdyż zdarza się, że tuż przed szarżą forteca dokona korekcji swojego ustawienia i ruszy w innym kierunku niż się tego spodziewamy. Oddziały wspomagające machinę nie są liczne, ale pojawiają się w bardzo krótkich odstępach czasowych. Trzy lub cztery jednostki przeciw piechotne powinny na bieżąco rozprawiać się z nękającymi nas żołnierzami. Zniszczenie wozu opancerzonego zakończy misję sukcesem.
Mapa MD03
Legenda:
1. Punkt startowy
2. Nadajnik teleportacyjny
3. Punkt rekwizycyjny
4. Orkowy Dziwoląg
5. Węzeł zaopatrzenia
6. Punkt rekwizycyjny
7. Pierwszy węzeł zasilający
8. Kwatera główna
9. Punkt zaopatrzenia
10. Nadajnik teleportacyjny
11. Drugi węzeł zasilający
12. Nadajnik teleportacyjny
13. Trzeci węzeł zasilający