Solucja - Uwagi wstępne | Opis przejscia UFO Afterlight - Bitwa o Marsa poradnik UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Znajdziecie tu porady odnośnie tego, co zrobić by ukończyć grę. Podzieliłem całą rozgrywkę na kilka głównych celów, których osiągnięcie jest niezbędne do odniesienia sukcesu. Gra kończy się z chwilą zdobycia głównej bazy Zwierzoludzi. Likwidacja Retikulan i Marsjan jest możliwia, ale nie wpływa w żaden sposób na rozgrywkę.
WSTĘPNE UWAGI
A. | Jak najczęściej zapisujcie grę. |
B. | Solucja nie zawiera drobiazgowej ścieżki wynalazków. Nie jest to bowiem istotne dla ukończenia gry. Afterlight jest na tyle liniowe, że potrzebne technologie i tak będą musiały zostać wynalezione. Aby upewnić się, czy niczego nie pominęliście, zerkajcie na zakładkę niedostępnych technologii. Podpowie wam ona, co należy zrobić by odblokować daną technologię. |
C. | Kluczem do odblokowania niektórych technologii (zaawansowanych) są artefakty. Uzyskacie je wykonując misje typu "odzyskaj przedmiot". Zadania te występują w ograniczonej liczbie. Należy wykonać wszystkie. Zarówno marsjańskie, retikuliańskie, jak i Zwierzoludzi. |
D. | Solucja nie zawiera drobiazgowych informacji o budynkach. W Afterlight należy stawiać wszystkie budynki i pomieszczenia, które tylko się pojawią. Każde z nich będzie jakkolwiek przydatne. Zerkajcie regularnie na ekran budynków i sprawdzajcie, czy nie doszły nowe budowle. Jeśli tak, to zlecajcie ich budowę. |
E. | Pamiętajcie też o tym, iż z czasem pojawią się ulepszenia już istniejących budynków. Kwestia ta dotyczy przede wszystkim zbiorników na wodę i elektrowni. Aby udoskonalić wybrany budynek, kliknij na niego z poziomu ekranu bazy, a następnie na przycisku "Ulepsz". |
F. | Podczas gry potrzebna będzie tylko 1 dodatkowa kopuła. Ich budowa jest możliwa po opracowaniu technologii "Kopuły". |
G. | Pamiętajcie o tym, iż "budynki" dzielą się na wewnętrzne i zewnętrzne. Ponad 90% "budynków" umieszcza się wewnątrz kopuł. Do budynków zewnętrznych należą np. elektrownie i magazyny. |
H. | Aby wybudować "Magazyn", należy opracować technologię: "Magazyny". Budowa magazynów wymaga sporego zaplecza surowcowego. Pozwala jednak zwiększyć ich wydobycie. |
I. | Dobrym pomysłem na zwiększenie wydobycia surowców są ulepszone kopalnie. Stają się one dostępne w ostatniej fazie gry, po opracowaniu technologii: "Zaawansowane wydobycie". Budowa ulepszonych kopalni odbywa się poprzez wybór terytorium i kliknięcie na przycisku "Ulepsz". Ulepszenie zwiększa produkcyjność kopalni o 50%. Czyli 4 kopalnie będą liczone jako 6. |
J. | Nie budujcie stacji radarowych i wyrzutni rakietowych. W wersji 1.4 ich użyteczność jest bliska zeru. |
K. | Róbcie regularne przerwy w akcjach na szkolenia. Plan rozwoju postaci znajduje się powyżej. |
L. | Mimo wielu rodzajów broni i pancerzy, naprawdę godne uwagi są tylko te wymienione w planie rozwoju postaci. Stąd też i brak drobiazgowych solucji względem innego sprzętu. |
M. | W ostatniej fazie gry będziesz mógł korzystać z broni elektromagnetycznej. To potężny sprzęt, w który warto inwestować. Szczególnie względem dwóch ostatnich bitew ze Zwierzoludźmi. |
N. | Nie przykładajcie większej wagi do broni laserowej. Jest dużo gorsza od broni Zwierzoludzi i broni plazmowej. |
O. | Afterlight oferuje też szereg technologii związanych z dronami. Należy traktować je drugoplanowo. Drony są przydatne dopiero po opracowaniu technologii "Opancerzona wieżyczka". Umożliwi ona budowę "żółwiego" drona zwiadowczego. Pozostałe roboty są zbyt słabe, by wytrzymać ostrzał Zwierzoludzi. |