Solucja cz.1 | Opis przejscia UFO Afterlight - Bitwa o Marsa poradnik UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
ZABEZPIECZENIE PODSTAWOWYCH DOSTAW SUROWCÓW I PRODUKCJA KARABINÓW
1. | Przejdź do ekranu badań. Zleć opracowanie technologii "Broń palna", "Szkolenie wojskowe". |
2. | Rozejrzyj się wokół swojej bazy. Na południu od niej jest kolonia Retikulianów. Nie zapuszczaj się tam na razie. W pobliżu bazy powinny znajdować się różne surowce. Kliknij na terytoriach z surowcami, a następnie na przycisku "Buduj" obok frazy "Sonda geologiczna". Czynność tą powtórz dla wszystkich terytoriów z surowcami. Po chwili wyruszy pojazd, który rozpocznie budowę sond geologicznych. Po wybudowaniu sond, kliknij ponownie na te terytoria, a następnie na przycisku "Buduj" obok frazy "Kopalnia". Spowoduje to wysłanie pojazdów wznoszących kopalnie. UWAGA! W pierwszej kolejności zajmij wszystkie terytoria, o które nie musisz walczyć! |
3. | Postaraj się zabezpieczyć przynajmniej 4 kopalnie paliwa i 2 kopalnie metalu. Gdy zdobędziesz metal i opracujesz technologię "Bron palna" zleć produkcję "Karabinu". Dodaj też do kolejki badań nową technologię: "Komunikacja z Ziemią". |
4. | Nim rozpoczniesz produkcję karabinów, upewnij się iż Warsztat jest w pełni obłożony. Jeśli nie będzie, to przesuń techników do pracy w Warsztacie. Wyprodukuj 4 karabiny i przynajmniej 20 sztuk amunicji. |
5. | Po wyprodukowaniu broni, wyposaż w nią swych ludzi. Posłuży ci ona przez wiele misji. |
POSZERZANIE TERYTORIUM I KONTAKT Z ZIEMIĄ
6. | Nim ukończysz produkcje karabinów będziesz musiał zmierzyć się z pierwszym atakiem na akwedukt. Staraj się wyposażyć swoją drużynę przede wszystkim w broń palną. Zacznij od dostępnych karabinów. Potem sprawdź broń mniejszego kalibru. Gdy zabraknie już broni palnej, skorzystaj z broni Retikulianów. Drogą do sukcesu w tej misji jest utrzymanie zwartego szyku i koncentracja ostrzału na jednym dronie Marsjan. |
7. | Przed wyprodukowaniem karabinów powinieneś też opracować technologię "Szkolenia wojskowe". Jeżeli któraś z twoich postaci awansuje na nowy poziom w wyniku bitwy o akwedukt, to rozpocznij szkolenia zgodnie ze wspomnianym już programem rozwoju. Jeżeli nie będziesz miał takiej możliwości to poczekaj z bitwami, aż do wyprodukowania karabinów. |
8. | Gdy to nastąpi, wyposaż w karabiny swój oddział. Daj każdemu po 3 magazynki i zleć produkcję 30 następnych. |
9. | Wybuduj też wszystkie dostępne budynki poza Warsztatem, Ambulatorium i Laboratorium. |
10. | Rozejrzyj się po mapie pod kątem zadań typu "odzyskaj przedmiot". Jeżeli będą takowe to wykonaj je w pierwszej kolejności. |
11. | Gdy twoje postacie osiągną 3 poziom, zrób sobie przerwę na 2-3 szkolenia zgodne z planem rozwoju postaci. Pamiętaj o tym, by po zakończeniu szkolenia sprawdzać czy nie masz misji, w których musisz bronić terytorium. Jeśli tak to staraj się je wykonywać najpóźniej jak tylko to możliwe. Wyczuj odpowiedni moment dzięki częstym zapisom i odczytom gry. |
12. | W między czasie powinieneś opracować technologię "Komunikacja z Ziemią". Jest ona niezbędna do postępu w zakresie fabuły gry. Po opracowaniu tej technologii będziesz mógł wybudować antenę. Zrób to. W razie konieczności spełnienia dalszych wymagań, postaraj się je wypełnić. |
13. | Zleć opracowanie technologii: "Metody przetrwania", "Automatyczny system obronny", "Pochodzenie paliw kopalnych". |
14. | Wyślij swoje pojazdy na terytoria południowe i nawiąż kontakt z Retikulianami. Zgódź się na traktat sojuszniczy, o ile tylko nie będzie on niekorzystny (sprawdź czego żądają Retikulianie). |
15. | Po wyczerpaniu wszystkich terytoriów bez sił wroga i tych z misją typu "odzyskaj przedmiot", zacznij zajmowanie terytoriów bogatych w surowce (postaraj się o poziom 4 dla wszystkich poza energią). |
16. | W między czasie pojawi się tajemnicza anomalia na stanowisku archeologicznym w pobliżu twojej bazy. NIE ATAKUJ z zaskoczenia! Spowoduje to zaangażowanie w misję, z której nie będziesz miał szans wyjść cało. Pojawią się bowiem spore siły Zwierzoludzi, na walkę z którymi nie będziesz gotowy. |
BUDOWA ELEKTROWNI I NAWIĄZANIE KONTAKTU Z ZIEMIĄ
17. | Po wybudowaniu anteny uda ci się nawiązać kontakt z Ziemią. Udoskonal budynek tak, by możliwa była wymiana danych. Gdy to nastąpi przejdź do menu dyplomacji i kliknij na przycisku "Wymiana technologii" przypisanego do Kultystów. |
18. | Po ukończeniu technologii "Pochodzenie paliw kopalnych", zleć opracowanie technologii: "Skafander ochronny", "Budowa zbiornika na wodę", "Demontaż robota pełzającego". |
19. | Dzięki technologii "Skafander ochronny" będziesz mógł wyposażyć swoich żołnierzy w pancerz, który umożliwi im walkę ze Zwierzoludźmi. Niestety do jego produkcji niezbędny jest 3 poziom energii. Będziesz mógł go osiągnąć dopiero po wybudowaniu "Elektrowni na paliwa kopalne". Stanie się to możliwe gdy opracujesz technologię: "Ziemskie technologie". To z kolei będzie możliwe, gdy otrzymasz z Ziemi odpowiedź na "Wymianę technologii". Może to niestety potrwać pewną chwilę. |
20. | Nim to nastąpi wybuduj zbiornik na wodę. Dzięki niemu będziesz mógł dłużej wytrzymać bez wody. Pamiętaj też, by regularnie sprawdzać czy nie pojawiły się nowe budynki. |
21. | Gdy osiągniesz poziom 4 we wszystkich surowcach poza energią, postaraj się wstrzymać dalsze poszerzanie terytorium. Spożytkuj dostępne punkty szkoleń i skup się na opracowywaniu technologii. Nim otrzymasz możliwość opracowania "Ziemskich technologii", możesz opracować: "Bojowe urządzenia wykrywające", "Leki", "Technologie retikuliańskie". |
22. | Przed ukończeniem tych badań powinieneś otrzymać już odpowiedź z Ziemi. Gdy to nastąpi opracuj "Ziemskie technologie", a następnie technologię: "Elektrownia na paliwa kopalnie". Jej ukończenie jest przepustką do wybudowania swojej pierwszej elektrowni (oprócz technologii wymagany jest: Metal [4], Paliwo [4], która umożliwi ci m.in. produkcję pancerza. |
23. | Wyprodukuj 4 "Średnie pancerze" i wyposaż w nie swój oddział. |
24. | Nie zapominaj o utrzymywaniu stałej produkcji amunicji do karabinów. |
25. | Zleć opracowanie technologii: "Marsjańskie siły natury", "Bojowe materiały wybuchowe", "Biologia obcych". |
BUDOWA DRUGIEGO LABORATORIUM I EKSPEDYCJA
26. | Wybudowanie elektrowni umożliwi ci nie tylko produkcję pancerza średniej klasy, ale i wzniesienie drugiego laboratorium, które przyśpieszy opracowywanie technologii. W tym celu przejdź do ekranu bazy i zleć budowę. |
27. | Po wybudowaniu elektrowni umieść w niej wszystkich dostępnych naukowców. Zostaw tylko jednego w "Centrum naukowym". Pamiętaj o tym, iż dysponujesz też Obcymi. |
28. | Po kilku miesiącach gry otrzymasz informacje o tym, iż na Marsie pojawiła się nowa rasa. Rasą tą będą Retikulianie z tak zwanej "Ekspedycji". Będą oni wrogo nastawieni do swoich braci, którzy zamieszkują Marsa. Okaże się, iż źródłem konfliktu jest polityka terraformingowa polegająca na niszczeniu całych planet (w tym i Ziemi). Tuż przed pojawieniem się ekspedycji, koniecznym będzie dokonanie wyboru. Będziesz musiał opowiedzieć się za Ekspedycją lub Retikulianami z Marsa. Jedynym rozsądnym wyborem będzie zerwanie sojuszu z marsjańską kolonią Szaraków i sojusz z Ekspedycją. Dlaczego? Po pierwsze Ekspedycja jest naturalnym Sojusznikiem Ziemian. Po drugie, Ekspedycja będzie o wiele bardziej agresywnym rywalem niż Retikulanie. Po trzecie, terytoria Retikulianów z Marsa są bogate w surowce i leżą tuż obok twojej bazy. Aby przyłączyć się do Ekspedycji poczekaj aż się pojawią. Następnie wczytaj stan gry tuż przed tym wydarzeniem, zerwij kontakty z "marsjańskimi" Retikulianami i zaproponuj sojusz Ekspedycji, gdy wylądują na Marsie. |
29. | Zleć opracowanie technologii: "Wydobycie kryształów", "Ulepszony silnik dla pojazdów", "Zaawansowana broń palna". |
30. | Sprawdź, czy wybudowałeś wszystkie dostępne budynki (poza Warsztatem i Laboratorium). |
31. | Rozpocznij wydobywanie kryształów. |
WOJNA Z RETIKULIANAMI Z MARSA
32. | Po wypowiedzeniu wojny Retikulianom z Marsa wykonaj misje, w których musisz coś od nich odzyskać. Zajmij się także zadaniami, które umożliwiają pojmanie żywego Retikulianina. |
33. | Jeśli zechcesz możesz też całkowicie zlikwidować tę frakcję. W tym celu podbijaj ich terytoria, aż do dotarcia do bazy. Pamiętaj, że zniszczenie bazy spowoduje likwidację całej frakcji niezależnie od tego, czy podbiłeś inne terytoria. W takiej sytuacji, staną się one niczyje. |
34. | Aby zniszczyć kolonię Retikulian na Marsie, zaatakuj ich bazę i zniszcz dwa wskazane obiekty (działem podprzestrzennym lub dynamitem). |
35. | Zniszczenie Retikulian z Marsa nie wpływa w żaden sposób na wątek fabularny gry. Frakcją tą nie trzeba się też przejmować. Ich aktywność wobec terytoriów gracza jest bardzo niska. |