Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa - poradnik do gry

UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Solucja cz.2 | Opis przejscia UFO Afterlight - Bitwa o Marsa poradnik UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa

Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019

WOJNA ZE ZWIERZOLUDŹMI I ROZWÓJ

36.

Po przylocie "Ekspedycji" twoim jedynym zmartwieniem będzie rozwój i stawianie oporu Zwierzoludziom. Jest to nie tylko nudne, ale i żmudne. Co gorsza trwa przez ponad 70% czasu gry.

37.

Podstawą skutecznej walki ze Zwierzoludźmi jest posiadanie odpowiedniego pancerza i uzbrojenia. To właśnie o te elementy powinieneś zadbać w pierwszej kolejności. Jeśli udało ci się już pojmać jednego ze Zwierzoludzi to postaraj się jak najszybciej wynaleźć technologię "Biologia obcych". Umożliwia ci ona budowę "Centrum przesłuchań". Przesłuchanie pojmanych jeńców nie tylko otwiera dostęp do nowych technologii, ale i umożliwia korzystanie z ich broni. Dzięki przesłuchaniu Zwierzoludzi będziesz mógł korzystać z ich "dużych karabinów", które będą twoją główną bronią przez znaczną część gry.

38.

Dzięki technologii "Zaawansowana broń palna" będziesz mógł z kolei odpowiednio wyposażyć Samanthę (Snajperkę). Jak tylko opracowanie tej technologii będzie gotowe, zleć budowę karabinu snajperskiego. Nie zapomnij o amunicji do niego!

39.

Równie szybko powinieneś opracować technologię "Broń rakietowa". Do jej opracowania niezbędnym jest posiadanie budynków takich jak: "Centrum pirotechniczne" i "Strzelnica". Dzięki tej technologii będziesz mógł wyprodukować granatnik i uzbroić stosownie Diego. Pamiętaj również o produkcji granatów. Będzie ona możliwa dzięki opracowanej już technologii: "Bojowe materiały wybuchowe".

40.

Gdy uzbroisz oddział stosownie do funkcji, jakie mają pełnić jego członkowie, będziesz musiał zadbać o możliwie najlepszy pancerz. W tym celu niezbędnym będzie zwiększenie dostaw energii.

41.

W celu zaspokojenia większego zapotrzebowania na energię, niezbędnym będzie wybudowanie "Retikuliańskiego reaktora jądrowego". Stanie się to możliwe po opracowaniu technologii: "Retikuliańskie źródła energii" i "Broń laserowa".

42.

Po zapewnieniu dostaw energii, zadbaj o spełnienie warunków dla technologii "Udoskonalony skafander opancerzony", która udostępni ci najlepszy pancerz w grze (80% odporności przeciwko pociskom). W tym celu będziesz musiał opracować technologię "Superkomputery" i wybudować "Superkomputer". Gdy ci się to uda, wyprodukuj 4 "Skomputeryzowane ciężkie skafandry" i wyposaż w nie swoich ludzi.

43.

Dzięki technologii "Retikuliańskie źródła energii" będziesz mógł również opracować technologię: "Pole energetyczne". Umożliwi to produkcję urządzenia emitującego pole energetyczne. Wyposaż w nie cały oddział.

44.

Dzięki wyżej wymienionym ulepszeniom będziesz w stanie walczyć jak równy z równym ze Zwierzoludźmi. Pozostała strategia wobec badań jest prosta. Używaj dwóch laboratoriów do czyszczenia kolejki technologii. Sprawdzaj, czy któreś z nich są niedostępne i staraj się spełniać warunki, które je odblokują. Skup się przede wszystkim na technologiach umożliwiających korzystanie ze sprzętu i broni PSI, a także zagadnieniach terraformingu i wiedzy o Marsjanach.

45.

Pamiętaj o tym, by w pierwszej kolejności realizować zadania związane z odzyskiwaniem artefaktów i przejmowaniem żywych wrogów. Warto odnotowywać jaki typ jednostki został przejęty. Po przechwyceniu: Żołnierza, Szamana, Alchemika, Komendatna, Matrony - zadania te mogą przejść na drugi priorytet.

46.

Po jakimś czasie od wymiany danych z Kultystami nawiązesz kontakt z Laputanami. Wymieniń z nimi technologię, a następnie poproś o przysłanie zaopatrzenia. Po upływie kilku tygodni otrzymasz wsparcie surowcowe i Działo podprzestrzenne.

TERRAFORMACJA (ELEMENT NIEZBĘDNY DO UKOŃCZENIA GRY)

47.

Jednym z elementów niezbędnych do ukończenia gry jest terraformacja Marsa. Odbywa się ona przy pomocy stacji terraformingowych, które są budowane tak samo jak kopalnie. Terraformację należy rozpocząć tak szybko, jak tylko pojawi się technologia: "Terraformacja". Proces ten postępuje powoli, a do ukończenia gry niezbędnym jest przemiana ponad 90% powierzchni Marsa.

LIKWIDACJA MARSJAN

48.

Wraz z rozwojem wiedzy o Marsjanach, poznasz położenie ich głównej bazy. Po podbiciu kilku terytoriów będziesz mógł ją zniszczyć. Będzie to równoznaczne z likwidacją Marsjan. Nim to zrobisz postaraj się zrealizować wszystkie zadania związane z pojmaniem jednostek należących do tej frakcji. Odzyskaj też artefakty.

49.

Po kilku bitwach z Marsjanami otrzymasz szansę opracowania technologii "Metody walki z Marsjanami". Dzięki niej możliwym będzie opracowanie broni skutecznej przeciwko rdzennym jednostkom tej frakcji. Pamiętaj jednak, iż głównymi jednostkami Marsjan są Mechy.

SOJUSZ Z MARSJANAMI

50.

O ile nie zgładzisz Marsjan, to będziesz mógł zawrzeć z nimi sojusz. Stanie się to możliwe po opracowaniu technologii "Terraformacja akceptowana przez Marsjan". Ruch taki nie wpływa w żaden sposób na rozwój fabuły gry.

WROTA HIPERPRZESTRZENNE (ELEMENT NIEZBĘDNY DO UKOŃCZENIA GRY)

51.

Wrota Hiperprzestrzenne to przejścia przez które Zwierzoludzie dostają się na Marsa. Pierwsze z nich otworzy się w pobliżu twojej bazy, już na początku gry. Wydarzenie to odblokuje technologię "Wrota Hiperprzestrzenne". Należy ją opracować. Z czasem dowiesz się też, iż wrota dysponują specjalnym generatorem, który musi zostać zniszczony, by raz na zawsze je wyłączyć. Zniszczenie wszystkich wrót jest niezbędne do ukończenia gry!

52.

Aby zniszczyć generator wrót, musisz dysponować 3-4 laskami dynamitu (może je odpalić tylko technik - wyposaż go w dynamit, kliknij na przycisku użyj i wskaż miejsce w pobliż generatora) lub "Działem podprzestrzennym" - 2 salwy. Przybędzie ono po jakimś czasie od wymiany danych z Laputanami. Jako, że niszczenie wrót przy pomocy dynamitu jest czasochłonne i angażuje nie tylko Warsztat, ale i technika, dobrze jest poczekać do przybycia działa. Po zniszczeniu wszystkich wrót dostępnych na planecie, będziesz mógł uderzyć na główne wrota.

LOTY NA KSIĘŻYC (ELEMENT NIEZBĘDNY DO UKOŃCZENIA GRY)

53.

Loty na Księżyc są ostatnim elementem gry, który musi zostać wypełniony by możliwe było ostateczne natarcie na Zwierzoludzi. Staną się one możliwe po: zbadaniu historii Marsjan (w tym ich systemu astrofizycznego), opracowaniu technologii "Analiza danych nt. księżyców" i "Loty kosmiczne UFO", wymianie danych z Laputą i deklaracji o wysłaniu wirusa śmiertelnego dla Zwierzoludzi. Należy pamiętać, iż do opracowanie technologii umożliwiających lot w kosmos niezbędnym jest posiadanie paliwa na poziomie 7.

54.

Będziesz musiał odbyć dwa loty. Oba po artefakty, które umożliwią opracowanie ostatnich technologii powiązanych z Marsjanami i walką ze Zwierzoludźmi. Misja pierwsza będzie standardowym zadaniem typu "znajdź przedmiot w pomieszczeniu pelnym mechów".

55.

Misja druga wymagać będzie wysłania jednego ze swych ludzi do wskazanej lokacji. Jedynym wrogiem będą pułapki. Wystarczy więc, że nakażesz żołnierzowi udać się do wskazanej lokacji i poczekasz aż sam tam dotrze. Następnie odeślesz go z powrotem.

ZNISZCZENIE ZWIERZOLUDZI (ZAKOŃCZENIE GRY)

56.

Przed uderzeniem na główną bazę Zwierzoludzi niezbędnym będzie zniszczenie ich głównych wrót. Jest tam kilka generatorów. Będziesz musiał zniszczyć wszystkie. Nie obędzie się tu bez technika. Część generatorów zniszcz przy pomocy Działa podprzestrzennego. Resztę przy pomocy dynamitu.

57.

Do zniszczenia Zwierzoludzi niezbędny będzie wirus, który otrzymasz z Ziemi i szturm na ich bazę. Wirusa otrzymasz po: zniszczeniu WSZYSTKICH wrót (w tym głównych), dwóch wizytach na Księżycu, opracowaniu wszystkich kluczowych technologii Marsjan, przejęciu wszystkich artefaktów i przemianie przynajmniej 90% Marsa.

58.

Sama bitwa składa się z dwóch etapów. Pierwszy to walka na powierzchni planety, drugi to starcie w podziemiach. Na górze spodziewaj się silnego oporu najlepszych jednostek. Jeśli będzie to możliwe, korzystaj podczas tej bitwy z karabinów EM lub Niszczycieli. Twoim zadaniem będzie przedarcie się do wejścia na niższy poziom bazy. Znajdziesz je na prawej krawędzi mapy.

59.

W podziemiach będziesz musiał pokonać około 10-12 Matron. Gdy to zrobisz, gra ulegnie zakończeniu.