Charakterystyka | Frakcje - Arwernowie | Rome II - Cezar w Galii poradnik Total War: Rome II - Cezar w Galii
Ostatnia aktualizacja: 20 września 2019
Charakterystyka
Arwernowie są jednym z dwóch plemion celtyckich, których losami będziemy mogli poprowadzić w Rome II: Cezar w Galii. Na początku kampanii posiadają oni jedynie jeden region w południowo-zachodniej Galii, co stawia ich w nienajlepszej sytuacji. Na szczęście duża ilość potencjalnych sojuszników w regionie oraz skłóceni sąsiedzi dają duże możliwości rozwoju.
Ze względu na relatywną bliskość prowincji opartych o krańce mapy, takich jak Pictavis, Aquitania oraz Narbonensis możliwe jest stworzenie przyczółka do dalszej ekspansji na północ oraz wschód. Niestety bliskość kolonii rzymskiej Narbo Martius spowoduje, że dosyć szybko nawiążemy walkę ze znacznie silniejszym przeciwnikiem.
Początkowe bonusy
- Obrońcy Galii: +10% do walki w zwarciu podczas bitew toczonych na terenie własnym lub sojuszników
- Galijscy hegemoni: umiarkowana premia do stosunków dyplomatycznych ze wszystkimi celtyckimi plemionami (pokrewieństwo kultur)
- Rywalizacja wśród arystokracji: kara do ładu publicznego (maks. -4) z powodu obecności kultury celtyckiej
Bonusy dostępne dla Arwernów doskonale sprawdzają się we wczesnej fazie gry. Obrońcy Galii ułatwią nam na wyłapywanie maruderów i obronę w kilku pierwszych turach, zaś galijscy hegemoni pozwolą na łatwe zawarcie kilku znaczących sojuszy. Niestety ze względu na rywalizację wśród arystokracji będziemy musieli położyć większy nacisk na druidów oraz świątynie, które zagwarantują nam utrzymanie ładu publicznego.