Bohaterowie | Porady ogólne Rome II - Cezar w Galii poradnik Total War: Rome II - Cezar w Galii
Ostatnia aktualizacja: 20 września 2019
Bohaterowie
Każdej armii powinni towarzyszyć odpowiednio dobrani bohaterowie. Proponuję regularnie korzystać z dwóch: szpiega oraz czempiona. Nasz szpieg będzie poruszał się przed głównymi siłami, wykrywając zgrupowania wojsk wroga oraz korzystając ze swoich zdolności w celu osłabienia najsilniejszej armii nieprzyjaciela. Proponuję rozwijać u niego drzewko umiejętności podstępu, a w szczególności: zbiorowe zatrucie i skradanie. Warto również zainwestować kilka punktów w wysłannika (autorytet) zwiększającego szanse na krytyczny sukces akcji lub infiltrację, która będzie niezmiernie przydatna w końcowej fazie gry, gdy przeciwnicy zaleją nas swoimi agentami.
Czempion powinien skupić się na zapale. Proponuje rozwinąć: bojowość (pozwoli pasywnie zwiększać doświadczenie naszych jednostek), siłę (pozwoli na usuwanie wrogich agentów) a kilka ostatnich punktów przeznaczyć na autorytet (w celu zwiększenia skuteczności naszych akcji). Postać tą najlepiej umieścić w armii piechotnej bądź oblężniczej.
Wódz
Ostatnim bohaterem jest wódz, lecz ze względu na różnorodność jego zastosowań warto poświęcić mu więcej uwagi. Umiejętności wodza powinniśmy dobierać zarówno pod względem armii jaką dowodzi jak i jego funkcji. Wodzowie, którzy posiadają umiejętności pasywne zwiększające ład w prowincji, przyspieszające ich rozwój czy ułatwiające rekrutację wojsk powinni skupić się na autorytecie. Umiejętności takie jak: wódz (wojska lądowe) czy dowodzenie pozwolą nam na pozyskiwanie doświadczonych wojsk. Postać ta będzie przebywała w obrębie naszego państwa, trenując nowe oddziały i wspomagając rozwój prowincji.
Inną kategorią są wodzowie zajmujący się logistyką. Postaci te powinny korzystać z podstępu a w szczególności umiejętności taktyk (wojska lądowe), które przyspieszą ich tempo przemarszu. Dodatkowy bonus do prędkości poruszania się po mapie powoduje, że strateg doskonale nadaje się do dowodzenia machinami wojennymi. Dodajmy do tego oblężenie oraz kontakty z najemnikami a otrzymamy tanie źródło mięsa armatniego, które można rzucić w pierwszej fali ataku na umocnienia przeciwnika.
Zapał najlepiej zarezerwować dla wodza dowodzącego jazdą. Żołnierz (wojska lądowe), atak czy nieustraszony wojownik zwiększą skuteczność szarży kawaleryjskiej zaś groza pozwoli na szybkie przełamanie linii frontu. Postać ta będzie kluczowa podczas ataku na najlepiej wyposażone elitarne oddziały przeciwnika.
Teraz pozostaje pytanie: kim powinien być przywódca naszej frakcji? Jako, że postać ta jest nieśmiertelna (gdy polegnie w walce, po kilku turach będziemy mogli przywrócić go do gry) polecam ukierunkować go na walkę wręcz na czele armii konnej, czyli rozwijać zdolności z drzewka zapału. Dzięki temu będzie on mógł w pełni korzystać z wszystkich zdolności, a w przypadku porażki nie stracimy doświadczonego generała.