Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Total War Arena - poradnik do gry

Total War Arena - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Rzym | Wodzowie i generałowie w Total War Arena Total War poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 20 lutego 2018

W tym rozdziale opisano wodzów dostępnych we frakcji Imperium Rzymskiego. Dostępnych jest czterech, a każdy z nich posiada inne umiejętności i cechy.

Germanik

Germanik - Rzym | Wodzowie i generałowie w Total War Arena - Total War Arena - poradnik do gry
Germanik

Jest to łatwy generał początkowy, warto rozpocząć z nim swoją przygodę w Total War: ARENA. Jego zdolności skierowane są do podstawowej piechoty wyposażonej w tarcze (mieczowników). W przypadku tych jednostek i Germanika, warto w finalnej fazie ulepszeń (tj. od Poziomu 5) inwestować (przedmiotami głównie) w agresję jednostek.

  1. Natarcie Ciężkiej Piechoty (Poziom 1)

Atak ten umożliwia szarżę, podczas której jednostki próbują staranować wroga. Może również posłużyć do ucieczki z pola walki. W trakcie działania umiejętności jednostki poruszają się szybciej i otrzymują bonus do obrażeń od taranowania. Uważaj na pikinierów - może być ryzykowne szarżowanie ich, jeśli potrafią ułożyć się w formację obronną (nabijesz się na ich piki, zamiast zadać obrażenia). Czas trwania: 3s, Odnawianie: 40s.

  1. Testudo (Poziom 3)

Formacja, którą wykorzystać może tylko podstawowa piechota, wyposażona w miecze i tarcze. Ułożenie tarcz nad głową zwiększa możliwość zablokowania ataku z dystansu (nie zmniejszenia obrażeń), lecz uniemożliwia skuteczną obronę w zwarciu oraz zmniejsza prędkość poruszania się. Odnawianie: 10s.

  1. Zemsta (Poziom 5)

Aktywuj, gdy twoje jednostki walczą w zwarciu. Zaczniesz otrzymywać rosnący bonus do obrażeń z czasem (zaczynać od +50% do obrażeń w zwarciu), lecz dopóki walka nie zostanie przerwana (dlatego ważna jest wysoka odporność jednostek). Przerwa może trwać maksymalnie 10 sekund; jeśli ci się nie uda, czas odnowienia wynosi 5min. Nie możesz użyć, gdy dowódca oddziału jest martwy.

Scypion Afrykański

Scypion Afrykański - Rzym | Wodzowie i generałowie w Total War Arena - Total War Arena - poradnik do gry
Scypion Afrykański

Jest to dość kiepski bohater na początek. Jeśli chcesz w niego zainwestować, warto mieć wcześniej odblokowane jednostki do przynajmniej 3 Poziomu i szybko awansować wodza z użyciem Wolnych PD do tego też poziomu. W początkowym etapie przydzielaj mu jednostki mieczników, później możesz cieszyć się także dobrym wodzem pod kawalerię.

  1. Okrzyk bojowy (Poziom 1)

Zmniejsza morale i obronę wroga na walkę w zwarciu. Dzięki temu możesz zmusić go do szybszej ucieczki z pola bitwy lub zyskać przewagę w wyrównanej walce. Umiejętności mogą używać także jednostki dystansowe (np. by wspomóc walczących sojuszników), czy kawaleria. Wadą jest mały zasięg działania. Czas trwania: 15s. Odnawianie: 140s. Domyślnie: -10% obrona w zwarciu wroga i -15 morale. Oba parametry mogą być zwiększone po ulepszeniu.

  1. Gniew Marsa (Poziom 3)

Klasyczny atak natarcia. Lepszy niż w przypadku ataku wodza Germanika - trwa 5 sekund. Dzięki temu łatwiej dotrzeć do oddalonych / uciekających oponentów i świetnie oddziałuje na kawalerię. Odnawianie: 45s.

  1. Przysięga wytrwałości (Poziom 5)

Jest to rodzaj formacji. Pozwala na zmniejszenie prędkości poruszania się o 80%, ale zwiększa znacznie twoją wytrzymałość walk w zwarciu oraz nieznacznie chroni przed szarżą; otrzymasz także dodatkowe morale. Odnawianie: 280s. Używaj tylko, gdy wiesz, że nie możesz uniknąć niebezpiecznego zwarcia.

Cezar

Juliusz Cezar - Rzym | Wodzowie i generałowie w Total War Arena - Total War Arena - poradnik do gry
Juliusz Cezar

Cezar jest charakterystycznym bohaterem, który jako jedyny posiada buffy dla artylerii. Jego pozostałe umiejętności mają charaktery typowo wspomagający, dlatego opcjonalnymi jednostkami dla tego bohatera są mieczownicy lub oszczepnicy, którzy trzymają się często przy innych oddziałach.

  1. Veni (Poziom 1)

Wspomóż swoje i pobliskie sojusznicze jednostki, aby lepiej (+20%) zadawały obrażenia i odpierały ataki w zwarciu. Jest to dość silny buff, jednak nie ma dużego zasięgu działania. Czas trwania: 60s. Odnawianie: 180s

  1. Vidi (Poziom 3)

Jest to umiejętność skierowana do Ciężkiej Artylerii. Pozwala nieznacznie poprawić parametry strzału i prędkość poruszania się maszyn, by szybciej dotrzeć na wyznaczone miejsce rozłożenia sprzętu. Efekt działa obszarowo - jeśli więc posiadasz więcej niż jedną maszynę, możesz używać efektów "zamiennie" (aktywuj go raz w jednej, później w drugiej - obie grupy będą pod wpływem działania). Czas trwania: 40s. Odnawianie: 140s.

  1. Vici (Poziom 5)

Jest to ciekawa umiejętność, która dezaktywuje możliwość używania zdolności przez wrogów w zasięgu 20m. Czas trwania: 20s. Odnawianie: 125s. Haczyk jednak jest taki, że nie możesz aktywować umiejętności, gdy twoje jednostki są w trakcie walki, a także gdy zginie twój wódz.

Sulla

Sulla - Rzym | Wodzowie i generałowie w Total War Arena - Total War Arena - poradnik do gry
Sulla

Sulla to dobry wódz, jednak dość drogi (ponad 8k PD). Jego wojska to głównie mieczownicy, choć dzięki Biczowi poradzi sobie także z kontrolą nad oszczepnikami. Możesz go także wykorzystać wraz z lekką artylerią dla dobrych efektów. Kierując mieczownikami staraj się ulepszać ich w kierunku defensywy. Posiada genialny szyk bojowy, który czasami poradzi sobie nawet z falangą oszczepników. Po 5 Poziomie warto zainwestować w Ciężkich Legionistów.

  1. Umocnienie (Poziom 1)

Jest to szyk bojowy, nastawiony na walkę w zwarciu. Rzymska piechota z tarczami zyskuje 2x większą skuteczność blokowania oraz o 10% lepiej radzi sobie z wrogimi natarciami / szarżą. Kosztem jest mobilność, zredukowana do 20%. Odnowienie: 10s.

  1. Bicz (Poziom 3)

Może zostać wykorzystany na dowolnym typie jednostek. Zwiększają one swoją siłę ataku w zwarciu, prędkość poruszania się, kosztem morale. Możesz użyć uch, aby zbliżyć się do wrogich jednostek lub zwiększyć dystans. Umiejętność trwa jedynie 8s, Odnowienie: 16s. Pokazuje to, że na jednostki trzeba zwracać uwagę i dopóki utrzymują przewagę w bitwie (nie tracą morale), użyć Bicza często.

  1. Proskrypcja(Poziom 5)

Umiejętność zmniejsza agresję (siłę ataku) twojego oddziału i atakujących go oponentów o 40 (dotyczy tylko ataków w zwarciu). Odnowienie: 10s. Należy używać gdy:

  1. Utrzymujesz pozycję, czekając na posiłki;
  2. Jesteś atakowany przez wielu wrogów - jeśli są osłabieni, masz szansę ich pokonać.