Jazda z włóczniami i mieczami w Total War Arena Total War poradnik, solucja
Porady dotyczące jazdy z włóczniami i mieczami - jazda włóczników i mieczników potrafi taranować i świetnie sprawdza się przeciwko łucznikom.
Ostatnia aktualizacja: 21 lutego 2018
Frakcje: Rzym, Grecja, Barbarzyńcy
Te jednostki wyposażone we włócznie lub miecze służą do taranowania oponentów. Ich głównym celem są jednostki dystansowe. Jeśli zostaną zatrzymane podczas szarży, która jest ich główną formą ataku, rozpoczną walkę w zwarciu. Jest to silnie niewskazane! Jednostki te bowiem w zwarciu radzą sobie słabo. Należy podjąć odpowiednią strategię podczas gry tymi jednostkami. Dobrze nadają się do celów zwiadowczych na początku bitwy.
- Najlepsza strategia to atak i ucieczka (w kierunku, w którym będzie to najszybsze dla twoich oddziałów. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy wróg nie odwraca się w twoją stronę lub jest twoim "głównym celem" (jednostki strzelców / artyleria).
- Jeśli to możliwe, staraj się nie uderzać w cały oddział wroga, a we fragment formacji - dzięki temu twoje konie nie zatrzymają się, tylko pobiegną dalej, przy okazji skutecznie pozbywając się kilku jednostek wroga.
- Lekka kawaleria zyskuje głównie przewagę w dalszej fazie meczu, gdy często możesz napotkać mniejsze oddziały na polu bitwy oraz niszczyć osłabione oddziały dezerterów,
- Staraj się lokalizować jedynie jednostki dystansowe (artyleria, łucznicy, procarze, oszczepnicy). Jeśli zaatakujesz z zaskoczenia wrogą kawalerię, również zyskasz wysoką przewagę.
- Dzięki swej mobilności, kawalerzyści mogą szybko wrócić do bazy celem jej obrony lub przejmować wrogi obóz, zyskując tym samym sporo punktów.
- Próbuj pomagać członków drużyny walczących 1vs1, zachodząc przeciwnika od tyłu - dzięki skutecznej flance wrogowie szybko stracą morale, a wy nie odniesiecie zanadto obrażeń.
- Nie szarżuj przy skałach i murach! Twoje jednostki uderzając przez przeciwnika w inne stałe obiekty, niemalże popełniają samobójstwo.
- Nigdy nie szarżuj na wrogą falangę lub na plecy wroga, który jest odpierany przez sojuszniczą falangę. Możesz mocno oberwać od sojusznika.
- Pamiętaj, że podczas próby ucieczki z zaawansowanego stadium walki w zwarciu, możesz mocno oberwać, a jeśli masz resztki jednostek, możesz stracić je całkowicie.
- Jazda z włóczniami nie może niszczyć np. wrogich pali piechoty (które często bronią jednostek dystansowych); kawaleria z mieczami już to potrafi.
Rzym
We frakcji Imperium Rzymskiego najlepszym generałem kawalerii jest Scypion Afrykański. Kawaleria z pikami dostępna jest od poziomu 5 (włócznie), jazda z mieczami od 8-ego. Warto szybko ulepszyć jazdę o kolejny poziom, aby posiadać dwie umiejętności szarży (od jednostek oraz od wodza). Spośród innych frakcji, kawaleria Rzymu posiada najlepszy pancerz i żywotność.
- Podstawowe zdolności
Szarża jazdy
Przeprowadź 4 sekundową szarżę wprost na wroga, by zadać mu wysokie obrażenia od impetu. Odnawianie: 60s.
Wściekłe uderzenia
Po aktywacji przez 8 sekund zadajesz nieznacznie zwiększone obrażenia w zwarciu, potem przez kolejne 8 sekund poruszasz się o połowę wolniej. Odnawianie: 25s. Pilnuj swoich jednostek walczących w zwarciu - o ile nie będziesz się wycofywał lub wróg nie zacznie ci uciekać, aktywuj tą umiejętność często.
- Przedmioty
Instruktor musztry
Poprawia pancerz oraz parametry walki w zwarciu.
Miecznik
Zwiększa siłę broni, poprawia parametry walki w zwarciu (w tym także nieco obronę).
Płatnerz
Poprawia parametry pancerza, w tym także obronę i odbijanie pocisków (na wyższych poziomach)
Rumaki wojenne
Poprawia tak atak jak i obronę, ale przede wszystkim zwiększa siłę szarżowania (obrażenia od impetu).
Barbarzyńcy
Barbarzyńska formacja konna ma jedną kluczową wadę - nie przegrupowują się automatycznie. Zatrzymaj się czasem na chwilę, aby zebrać jednostki w całość, aby szarża była najefektywniejsza. Poza tym są w zasadzie najsłabsi (szczególnie jeśli chodzi o zadawane obrażenia), lecz znacznie szybsi niż inna kawaleria. Kluczem do sukcesu są liczne zasadzki, które dają bonus do obrażeń i utraty morale przez wroga. Dedykowany dowódca to Arminius.
- Podstawowe zdolności
Szarża jazdy
Jest to klasyczna szarża. Trwa 4 sekundy, aktywuj chwilę przed uderzeniem we wroga. Odnawianie: 60s.
Kopnięcie wierzchowca
Bardzo silny atak w zwarciu. Każda z jednostek, która ma obok siebie przeciwnika, zada mu silne obrażenia od kopnięcia. Odnawianie: 30s. Podczas walki w zwarciu używaj tak często, jak możesz.
- Przedmioty
Wymachuj głowami
Chwilowo pobliskie wrogie jednostki zadają mniej obrażeń (10 sekund). Przydatne, gdy korzystasz z kawalerii i zostaniesz osaczony.
Uczta
Mocno zwiększa zadawane obrażenia.
Palcaty
Zwiększa żywotność oraz nieznacznie podnosi obrażenia.
Złożenie przysięgi
Znacznie zwiększa siłę obrażeń od uderzenia - podczas taranowania końmi lub szarży. Na wyższych poziomach (3+) zwiększa także ogólną prędkość poruszania się.
Hołd dla Epony (Poziom 5)
Konie mają teraz lepszy zryw oraz większą prędkość.
Sakwy z piachem (Poziom 7)
Wrogie jednostki mają słabszy pancerz (10 sekund).
Odurzenie (Poziom 7)
Przez 10 sekund zadajesz ponad 2x silniejsze obrażenia w zwarciu, zmniejsza się jednak twoja obrona.
Grecja
Grecka kawaleria spisuje się całkiem nieźle. Parametry obronne nieznacznie odbiegają od Rzymskich koników, lecz posiadają dużo wyższą siłę ataku. Nie jest złym pomysłem korzystanie z kawalerii z mieczami i walka w zwarciu (oczywiście nie przesadna, nadal musisz unikać włóczników i mocno opancerzonych jednostek). Do prowadzenia jednostek wybierz Aleksandra Wielkiego lub Miltiadesa.
- Podstawowe zdolności
Szarża jazdy
Jest to klasyczna szarża. Trwa 4 sekundy, aktywuj chwilę przed uderzeniem we wroga. Odnawianie: 60s.
Cwał (Poziom 4)
Na 5 sekund przejdź w szybki galop. Nie możesz jednak wtedy użyć umiejętności (w tym szarży), dlatego lepiej nadaje się do relokacji / ucieczki lub drugiego szybkiego ataku. Odnawianie: 35s.
- Przedmioty
Rada Talesa
Zwiększ morale i znacznie popraw obronę oddziału.
Tesalskie wierzchowce
Popraw atak ogólny i obrażenia od impetu.
Zmagania olimpijskie
Zwiększa obrażenia od broni oraz poprawia obronę w zwarciu. Zwiększa również prędkość oddziału.
Podwójne racje
Popraw parametry ataku ogólnego i obrony w zwarciu oraz zwiększ ilość morale.
Podział wina (Poziom 6)
Przedmiot: po aktywacji na 10s zwiększ morale drużyny.