Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Total War Arena - poradnik do gry

Total War Arena - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Łucznicy w Total War Arena Total War poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 20 lutego 2018

Frakcje: Grecja, Barbarzyńcy, Rzym (tylko Premium)

Łucznicy to jedne z najsłabszych jednostek w grze, pod względem wytrzymałości. Głównie radzą sobie ze słabo opancerzonymi jednostkami i zadają dużo większe obrażenia, gdy atakują przeciwnika od pleców, gdzie pancerz jest znikomy. Ich główną zaletą jest bardzo wysoka mobilność oraz duży zasięg ataku. Największym przeciwnikiem jest każdy rodzaj kawalerii oraz procarze, którzy mogą mieć większy zasięg aniżeli łucznicy.

Dobrą strategią jest rozdzielenie oddziałów, gdy nadciąga na ciebie piechota. Gdy wróg goni za jednym oddziałem, pozostałe nadal zadają mu obrażenia. - Łucznicy w Total War Arena - Total War Arena - poradnik do gry
Dobrą strategią jest rozdzielenie oddziałów, gdy nadciąga na ciebie piechota. Gdy wróg goni za jednym oddziałem, pozostałe nadal zadają mu obrażenia.

Gra uwzględnia zasięg powiązany z wysokością - z tego względu należy zajmować wysokie pozycje, z których widzisz wielu wrogów oraz potencjalne niebezpieczeństwo. W przypadku walk z małymi oddziałami mieczowników dobrze sprawdza się strategia ataku i ucieczki; gdy stoisz w otwartym terenie, staraj się jednak podzielić grupy, aby uciekały w przeciwne strony.

  1. Na krawędziach (skały, umocnienia) możesz rozstawić jednostki "przyklejone" do krawędzi w jednej linii - gwarantuje to największy zasięg i najmniejsze obrażenia od łuczników atakujących z dołu. Dodatkowo chroni cię przed szarżą kawalerii (rozpędzone konie uderzą w obiekt / krawędź, popełniając samobójstwo.
  2. Gdy stoisz w pobliżu schodów, skosów, staraj się ulokować tam swoje jednostki - zamiast strzałów parabolicznych, będą oddawać celniejsze i szybsze ataki w linii prostej.
  3. Gdy mowa o przedmiotach, większość z nich to strzały. Jednostki w komplecie przy jednym ostrzale wykorzystują 60 strzał.
  4. Warto wyposażyć się w jeden oddział jazdy (dla rozszerzenia pola widzenia) lub oszczepników / mieczowników do utrzymania szarżującej piechoty na dystans.
  5. Gdy wróg jest blisko, rozdziel swoje oddziały w różne strony. Jeśli oponent pobiegnie za jedną grupą, druga nadal będzie mogła atakować jego tyły.

Grecja

Wielu graczy często zaczyna przygodę z łucznikami właśnie w Grecji (pod przywództwem dedykowanego domyślnego dowódcy - Kynane). Jest to nierzadko błąd - łucznicy Barbarzyńców mają znaczną przewagę nad greckimi.

  1. Podstawowe zdolności

Skupiony ogień

Ten atak umożliwia ci wystrzelenie salwy w dokładne miejsce. Atak jest szybszy, silniejszy oraz celniejszy - pozwala na trafienie jednostek walczących w zwarciu minimalizując trafienie w sojuszników. Używaj często. Odnawianie: 25s.

Szybkie przeładowanie (Poziom 4)

Jeśli nie zamierzasz opuszczać pozycji, wykorzystuj często ten atak. Na 8 sekund zmniejsza czas potrzebny na przeładowanie, lecz kolejne 8 sekund będziesz spowolniony o połowę. Odnawianie: 35s.

  1. Przedmioty

Rada Archimedesa

Zwiększa zasięg broni łuku. Bardzo przydatny przedmiot, dodatkowo możesz uzyskać przewagę nad wrogimi łucznikami. Zasięg zostaje zwiększony o 20% na cały czas rozgrywki.

Strzały penetrujące

Te strzały dobrze penetrują pancerz, kosztem obrażeń. Przydatne, gdy grasz jako jednostki wspomagające, a przeciwnicy (pikinierzy, mieczownicy) są skierowani głównie w twoją stronę.

Strzały o szerokim grocie

Strzały te zadają większe obrażenia, lecz gorzej penetrują pancerz. Dobrze nadają się do ataków z zaskoczenia na tyły wroga oraz do eliminacji lekkich jednostek (łucznicy, oszczepnicy).

Płonące strzały

Strzały podpalające. Zadają zwiększone obrażenia tak wobec opancerzonych jak i lekkich jednostek. Ich wadą jest skuteczność tylko na mało mobilnych celach - jeśli wróg porusza się szybko, płomienie go nie dosięgną, a strzały będą mało efektywne. Warto ich użyć, gdy przeciwnik porusza się w spowalniającym go terenie (np. w lesie). Dodatkowo mają znacznie zmniejszony zasięg ataku.

Strzały trójgraniaste

Pociski o zwiększonym zasięgu. Możesz wykorzystać je np. do atakowania innych łuczników poza zasięgiem lub jednostek, które cię nie widzą z odległości. Zasięg zwiększa się o 50%.

Rada bohatera Aten (Poziom 6)

Zwiększ na stałe zadawane obrażenia dystansowe.

Kolczatki (Poziom 10)

Kolczatki rozrzucane są natychmiast i zatrzymują przeciwników w miejscu, jeśli na nie wpadną.

Barbarzyńcy

Łucznicy Barbarzyńców są wyjątkowo silni oraz szybcy. Posiadają lepszy pancerz niż Greckie jednostki, jednak nadal nie pozwala on na walkę w zwarciu. Ta frakcja nie posiada jednak dedykowanego dowódcy dla jednostek dystansowych, lecz możesz użyć dowolnego. Najlepiej jednak uformuj mieszany skład (łucznicy i włócznicy).

  1. Podstawowe zdolności

Skupiony ogień

Ten atak umożliwia ci wystrzelenie salwy w dokładne miejsce. Atak jest szybszy, silniejszy oraz celniejszy - pozwala na trafienie jednostek walczących w zwarciu minimalizując trafienie w sojuszników. Używaj często. Odnawianie: 25s.

Doskok (Poziom 4)

Przez 5 sekund zwiększasz swoją prędkość. Dokonaj relokacji, dobiegnij do wroga lub rzuć się do ucieczki. Odnawianie: 35s.

  1. Przedmioty

Strzały penetrujące

Te strzały dobrze penetrują pancerz, kosztem obrażeń. Przydatne, gdy grasz jako jednostki wspomagające, a przeciwnicy (pikinierzy, mieczownicy) są skierowani głównie w twoją stronę.

Strzały o szerokim grocie

Strzały te zadają większe obrażenia, lecz gorzej penetrują pancerz. Dobrze nadają się do ataków z zaskoczenia na tyły wroga oraz do eliminacji lekkich jednostek (łucznicy, oszczepnicy).

Płonące strzały

Strzały podpalające. Zadają zwiększone obrażenia tak wobec opancerzonych jak i lekkich jednostek. Ich wadą jest skuteczność tylko na mało mobilnych celach - jeśli wróg porusza się szybko, płomienie go nie dosięgną, a strzały będą mało efektywne. Warto ich użyć, gdy przeciwnik porusza się w spowalniającym go terenie (np. w lesie). Dodatkowo mają znacznie zmniejszony zasięg ataku.

Strzały trójgraniaste

Pociski o zwiększonym zasięgu. Możesz wykorzystać je np. do atakowania innych łuczników poza zasięgiem lub jednostek, które cię nie widzą z odległości. Zasięg zwiększa się o 50%.

Łów

Świetny dodatek pasywny - zwiększ na stałe szybkość jednostek oraz maksymalną odległość strzału.

Ofiara ze zwierząt (Poziom 6)

Wybierz, by zwiększyć obrażenia dystansowe i zwiększyć prędkość oddziału.