Grecja | Wodzowie i generałowie w Total War Arena Total War poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 lutego 2018
Tu opisane zostały jednostki dowodzące dla Grecji. Dostępnych jest czterech wodzów, którzy poprowadzą twoje oddziały do walki.
Kynane
Podstawowy generał. Specjalizuje się w jednostkach łuczników. Posiada bardzo proste i niezbyt ciekawe zdolności, które cechują się wolnym odnawianiem.
- Szybki pochód (Poziom 1)
Zwiększa prędkość dowolnego typu oddziału na 10s. Może być przydatne w czasie relokacji lub ucieczki. Odnawianie: 60s.
- Łów (Poziom 3)
Łucznicy, procarze i kawaleria jest w stanie oznaczyć dowolny cel i śledzić go przez 40s, nawet gdy zniknie za mgłą wojny. Odnawianie: 80s.
- Deszcz strzał (Poziom 5)
Przez 3 sekundy prowadź przyspieszony ostrzał, zadający mniejsze obrażenia przeciwko pancerzowi. Dotyczy tylko łuczników. Odnawianie: 80s.
Leonidas
Specjalista w prowadzeniu do boju włóczników (i niekoniecznie falangitów). Do obu tych jednostek dedykowane są wszystkie przydatne umiejętności, którymi dysponuje wódz. Zaleca się korzystanie z oddziałów jednego typu dla tego dowódcy.
- Uderzenie tarczą (Poziom 1)
Umiejętność pozwala zadać dodatkowy cios tarczą podczas walki w zwarciu (im więcej jednostek ma kontakt z wrogiem, tym więcej ciosów zostanie zadanych). Zadaje umiarkowanie wysokie obrażenia. Odnawianie: 40s.
- Walka w cieniu (Poziom 3)
Nakaż jednostkom unieść tarcze nad głowy, zwiększając szansę na odbicie wrogich pocisków miotanych z odległości. Zmniejsza się jednak prędkość, pole widzenia oraz szansa na obronę w zwarciu. Odnawianie: 15s. Falangici (nie wszystkie Poziomy) posiadają domyślnie tą umiejętność.
- Trzymać szyk (Poziom 5)
Włócznicy w formacji falangi 2x wolniej się męczą i zadają większe obrażenia. Efekt dotyka także sprzymierzonych jednostek, możesz aktywować go nie będąc w formacji, czy nawet w walce. Zdolność dodatkowo podnosi morale, jest więc przydatna także dla falangitów. Odnawianie: 70s.
Miltiades
Z tym generałem poprowadzisz do walki falangitów / włóczników. Pozwoli ci także na skuteczne mieszanie składów z łucznikami lub kawalerią.
- Natarcie piechoty (Poziom 1)
Atak szarży, skierowany specjalnie dla jednostek z włóczniami; trwa 4s. Odnawianie: 35s.
- Złamanie szyku (Poziom 3)
Rodzaj formacji, w którym zadajesz większe obrażenia i poruszasz się szybciej (dotyczy włóczników oraz łuczników). W tym czasie jednak jesteś podatniejszy na ataki w zwarciu oraz wrogą szarżę. Używaj podczas zmian pozycji i gonienia uciekających oddziałów, ale nie zapomnij dezaktywować, gdy wróg chce z tobą walczyć w zwarciu. Odnawianie: 15s.
- Postrach (Poziom 5)
Bardzo dobra umiejętność. Rzuć aurę na pobliskiego wroga, aby zmniejszyć jego skuteczność walki w zwarciu, zmniejszyć prędkość poruszania się oraz morale. Stosunkowo niski czas odnawiania w odniesieniu do długości działania, aktywuj umiejętność często (czas trwania: 22s). Odnawianie: 60s.
Aleksander Wielki
Jedyny specjalista od kawalerii. Może także prowadzić do boju włóczników.
- Młot (Poziom 1)
Atak szarży, przeznaczony głównie dla kawalerii, ale także i jednostek walczących w zwarciu; trwa 4s. Odnawianie: 45s.
- Kowadło (Poziom 3)
Zdolność uniemożliwia wrogowi opuszczenie walki zmniejszając jego prędkość o 80%. Dodatkowo zmniejsza także obronę w walce w zwarciu; trwa 10s. Odnawianie: 100s.
- Klin (Poziom 5)
Specjalna formacja, która pozwala na mocniejsze i szybsze ataki szarżujące. Nie daj się jednak wciągnąć w bezpośrednią walkę - twoja obrona maleje w tym szyku. Odnawianie: 30s.