[Misja 16 FINAŁ] [Segment 1/3] Castle | Rainbow Six Lockdown poradnik Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
Podstawowe zagrożenia: Praktycznie wszyscy przeciwnicy będą wyposażeni w kamizelki kuloodporne. Najwięcej problemów sprawią ci zapewne bandyci z wyrzutniami rakiet (!!) oraz snajperzy.
Główny cel misji: Założenia finałowej misji są dość oczywiste - będziesz musiał zlikwidować przywódcę terrorystów - Vanderwaal'a.
Zaczynasz w kiepsko oświetlonym tunelu. Korzystając z okazji pragnąłbym "zareklamować" noktowizor, z którego w większości sytuacji powinieneś korzystać. Ruszaj przed siebie. Skorzystaj ze schodów i otwórz pojedyncze drzwi. Zacznij się teraz wspinać na szczyt wieży (#1). Regularnie zaczniesz tu wpadać na pierwszych przeciwników (#2). W miarę możliwości staraj się zbytnio nie wychylać i eliminować ich celnymi strzałami w głowę.
Za rogiem wpadniesz na kolejnych gostków (#1). Najpierw zajmij się żołnierzami widocznymi na wprost. Uważaj jednak, gdyż z prawego korytarza nadbiegną kolejni terroryści (#2). Nie możesz dać im szansy na przeprowadzenie skutecznego ataku. Skieruj się do przejścia, z którego skorzystali zlikwidowani przed chwilą wrogowie (#2).
Uważaj ponieważ za rogiem wpadniesz najprawdopodobniej na pojedynczego gostka (#1). Z racji tego, iż będzie Cię od niego dzieliła znikoma odległość radziłbym strzelić dłuższą serią. Idź dalej. Otwórz najbliższe drzwi. Prowadzą one na główny plac. To jedna z najtrudniejszych lokacji w całej grze. Resztę drużyny radziłbym chwilowo zostawić z tyłu. W pierwszej kolejności zainteresuj się gostkami znajdującymi na wprost od Twojej aktualnej pozycji (#2).
Teraz najlepiej byłoby zacząć strzelać do gostków pojawiających się na murach zamku (#1) - zarówno po lewej, jak i prawej stronie. Pamiętaj jednocześnie o tym żeby nie pozostawać zbyt długo w widocznym miejscu, a broń przeładowywać w korytarzu, z którego przyszedłeś. Uważaj ponieważ na murze znajdującym się na wprost od okupowanej pozycji MOŻE pojawić się gostek z rakietnicą (#2). Musisz go błyskawicznie usunąć, tak aby nie zdążył wystrzelić.
W ruinach po lewej powinien się za kilka chwil zjawić sojuszniczy snajper. NIE STRZELAJ do niego, gdyż pomoże ci on w przedostaniu się na drugi koniec placu. Ruszaj przed siebie, tym razem z całą drużyną. Będziesz atakowany głównie przez pojedynczych gostków (#1), z którymi raczej sobie poradzisz. Dla pewności możesz jednak korzystać z noktowizora. Docelowo powinieneś dotrzeć do przeciwległego przejścia. Odnajdziesz tu prowadzące na górę schody (#2).
Teraz musisz się skierować w prawo. Miej się na uwadze, gdyż po drodze możesz jeszcze wpadać na pojedynczych gostków (#1), których nie dojrzałeś wcześniej. Dojdziesz do kolejnych schodów. ZATRZYMAJ SIĘ i obróć. Podejdź kawałek do tyłu i spróbuj wrzucić na piętro granat (#2). Następnie cofnij się jeszcze bardziej i zacznij strzelać do widocznych po drugiej stronie balustrady gostków. Skieruj się tam z całą drużyną.
To nie koniec! Będziesz musiał wyjść jeszcze wyżej! Także i tu wpadniesz na kilku gostków (#1). Będzie ich jednak mniej, tak więc ostrożne i zarazem celne strzały w zupełności powinny wystarczyć. Teraz pozostało ci już tylko skierowanie się do oznaczonego przez grę pomieszczenia (#2). Za chwilę zacznie ładować się druga mapka.