Misja 05 - Centrum Komunikacji Alfa | Solucja They Are Billions They Are Billions, solucja, poradnik
Ostatnia aktualizacja: 3 lipca 2019
Centrum Komunikacji Alfa (Alpha Communications Center) to druga w kolejności misja taktyczna (Tactical Mission) w grze They Are Billions. Podobnie jak podczas Ostatniego Bunkru (The Last Bunker), kierować tu będziesz wybranym na początku bohaterem. W niniejszym rozdziale znajdziesz opis przejścia i porady związane z misją Centrum Komunikacji Alfa, wraz z lokalizacją wszystkich ukrytych przedmiotów w jej obrębie.
Przebieg misji
Sposób odblokowania: misja odblokowuje się po ukończeniu misji Rozdroża (The Crossroads).
Cele misji:
- Zdobądź obiekt misji: Artefakt misji.
- Bohater musi wydostać się z twierdzy żywy.
- (dodatkowe) Zdobądź cenne przedmioty dla Imperium (punkty: 120).
- (dodatkowe) Zdobądź starożytną technologię (punkty: 250).
Gdy tylko rozpocznie się misja, zignoruj na moment wejście do kompleksu i udaj się na północ. Wybij znajdujących się tutaj wrogów i zbierz Granaty (Grenades) ze skrzynki pod ścianą. Granaty służą jako broń masowego rażenia - jeden granat jest w stanie załatwić nawet kilkudziesięciu wrogów, w sporym promieniu rażenia. Pamiętaj jednak, iż Twoja postać także jest na niego wrażliwa - nie rzucaj sobie ich więc pod nogi!
Udaj się teraz do wnętrza budynku, załatw wrogów i zbierz Apteczkę (Medical Kit) z obiektu stojącego w północnym rogu pomieszczenia. Przejdź dalej, a następnie, na rozwidleniu, wejdź do pomieszczenia po prawej stronie. Czekać będzie tu na ciebie grubas (Chubby), przeciwnik, który jest w stanie pochłonąć sporo pocisków, zanim padnie na ziemie. Wystrzel kilka razy, a następnie oddal się od wroga i ponawiaj próbę do momentu, aż grubas padnie. Nie daj mu się uderzyć - jego jeden atak odbierze sporą część zdrowia bohatera.
W pomieszczeniu w którym był grubas znajdziesz przedmioty do interakcji - skrzynię pod ścianą, z której otrzymasz 30 Punktów Nauki oraz dwie beczki na końcu pomieszczenia, dzięki którym zdobędziesz 30 Punktów Imperium. Wyjdź z pomieszczenia i udaj się do przeciwległego, po lewej stronie. Między łóżkami po prawej stronie znajdziesz skrzynię z 30 Punktami Nauki, po lewej zaś stronie, przy piecyku, 20 Punktów Imperium. Przejdź przez pomieszczenie i wyjdź na otwarty teren, gdzie znajdziesz skrzynię z 1 Granatem.
Wróć teraz do rozwidlenia i udaj się przez nieotwarte drzwi. Ustaw bohatera za barykadą i pozbądź się wrogów, a następnie przejdź w prawo, gdzie czeka kolejna grupka zainfekowanych. W pomieszczeniu pełnym zwłok znajdziesz skrzynię, w której ukryta jest Apteczka. Przejdź teraz do kolejnego pomieszczenia, pełnego wrogów - eliminuj ich i posuwaj się na dół, gdzie czeka kolejna Apteczka. Przejdź do kolejnej sekcji.
Rozpraw się z częścią wrogów, a następnie szybko podbiegnij na dół i zbierz 2 Granaty ze skrzyni. Nie trać czasu na eliminację wrogów - jest tu dziura, z której cały czas będą wypełzać. Przejdź teraz na północ, do pomieszczenia z rurami. Trafisz tu na sporo mobilnych wrogów - wykorzystaj rury w ramach osłony i eliminuj wrogów z bezpiecznej odległości. Kieruj się na wschód, gdzie czeka kolejne przejście.
W nowym pomieszczeniu znajdują się dwa obiekty do interakcji - skrzynia w prawym rogu pomieszczenia i obiekt w lewym górnym rogu, oba nagrodzą cię 30 Punktami Nauki. Przejdź dalej, by dojść do rozwidlenia. W pierwszej kolejności udaj się na prawo, gdzie czeka jeden wróg, skrzynia z 30 Punktami Nauki i Apteczka.
Wróć na rozwidlenie i zbiegnij kolejnymi schodami na dół, w prawo. Z pomieszczenia wybiegnie grupka szybkich wrogów - nie powinno być jednak problemu z ich eliminacją. W kolejnej sali znajdziesz prawdziwy rarytas - 5 Snajperów rangi weteran, których obecność znacznie ułatwi resztę tej misji. Uratuj wszystkich i zbierz 30 Punktów Nauki ze skrzyni w prawym górnym rogu pomieszczenia. Wróć teraz na rozwidlenie i wejdź schodami na górę.
Trafisz do olbrzymiej otwartej przestrzeni najeżonej wrogami. Wykorzystaj Snajperów, by ich sprawnie eliminować, posiłkując się eksplodującymi beczkami - strzelając w nie będziesz w stanie załatwić nawet 20 wrogów jednocześnie. Pamiętaj też o granatach, których bohater powinien mieć 7. Poruszaj się na północ, gdzie po chwili trafisz na Apteczkę. W zachodniej części otwartej przestrzeni, przy jednym z satelitów, znajdziesz skrzynię z 30 Punktami Nauki.
Dotrzesz do wejścia do ostatniego pomieszczenia. Wyczyść je z wrogów, a następnie pozbieraj znajdujące się wewnątrz przedmioty - 3 książki, które dadzą łącznie 20 Punktów Nauki i 40 Punktów Imperium, a także Artefakt Misji, czyli Twój główny cel.
Wyjdź teraz z pomieszczenia i udaj się na południe - trafisz tam na dziurę w siatce. Przejdź przez nią i idź cały czas na zachód, wbiegnij pomiędzy drzewa i zniszcz jedną z barier, by dostać się do przedmiotów, z którymi wejść można w interakcję, które nagrodzą Cię 30 Punktami Nauki i 30 Punktami Imperium. Teraz możesz udać się już do punktu startu, by zakończyć misję.
Porady
Na koniec garść porad związanych z misją Centrum Komunikacji Alfa:
- Zwracaj uwagę na dodatkowe Punkty Nauki i Punkty Imperium - te pierwsze przyspiesza rozwój technologiczny, drugie ułatwią starcia z hordami zarażonych, które zaczną się pojawiać na mapie.
- Zanim wejdziesz do otwartego pomieszczenia wypchanego wrogami, uratuj Snajperów - opisane zostało to w poradniku. Dzięki nim znacząco ułatwisz sobie przyszłe starcia, gdyż wrogów do wybicia będą tutaj całe setki.
- W misji pojawiają się po raz pierwszy Granaty. Pozwalają one na eliminowanie nawet kilkunastu wrogów na raz, warto je jednak oszczędzać i nie ciskać w 2-3 zarażonych.