[Rozgrywka] Kluczowe elementy - cz. 2 w The Sims 3 Wymarzone Podróże poradnik The Sims 3: Wymarzone Podróże
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Przełączniki podłogowe
Przemierzając grobowce i inne miejsca będziesz często napotykał na tzw. przełączniki podłogowe. Są ich dwa rodzaje.
041
| 042
|
Pierwszy typ [041] wystarczy wcisnąć, aby spowodować jakiś efekt na stałe. Kliknij na nim i wybierz "nastąp", a Sim stanie na przełączniku uaktywniając coś np. otwierając drzwi, odkrywając ukryte przejście [042] itd.
043
| 044
|
W przypadku drugiego [043] tak łatwo już nie jest. Tzn. oczywiście możesz także stanąć na nim Simem, ale w momencie gdy z niego zejdziesz efekt zostanie cofnięty (np. drzwi zostaną ponownie zamknięte). Dlatego też musisz coś na nim postawić, aby efekt był stały. Zawsze w pobliżu takich przełączników znajdują się posągi, które możesz przesuwać. Najeżdżając kursorem na posąg pokazuje się strzałka przedstawiająca kierunki poruszania go [044] . Kliknij w tym momencie na nim, aby zobaczyć możliwości: możesz go pchać albo pociągnąć.
045
| 046
|
Pociągnij bądź przepchnij [045] więc posąg na przełącznik a otworzysz drzwi [046] czy odkryjesz przejście i będziesz mógł z niego skorzystać.
Kamienne klucze
047
| 048
|
Aby otworzyć wiele drzwi czy skrzyni będziesz potrzebował specjalnych kluczy. Możesz je dostać od zleceniodawcy zadania, bądź znaleźć np. po stosem kamieni czy też w skrzyni [047] . Następnie odszukaj miejsce gdzie możesz go użyć [048] . Klucz musi pasować nie tylko kształtem, ale i czasami przeznaczeniem (w przypadku kluczowych drzwi).
049
| 050
|
Kliknij na panelu i wybierz odpowiednią interakcję [049] . Sim umieści klucz na odpowiednim miejscu a np. drzwi staną przed tobą otworem [050] .
Stosy kamieni
051
| 052
|
Często na swojej drodze napotkasz na różnej wielkości stosy kamieni [051] . Wystarczy, że klikniesz na nim i wybierzesz "usuń" [052] .
053
| 054
|
Sim ją usunie [053] odkrywając przed tobą leżący skarb, dziurę w ścianie czy podłodze, przełącznik podłogowy [054] czy też nawet drzwi. Wraz z usuwaniem kolejnych stosów Sim będzie zdobywał pewnego rodzaju doświadczenie, dzięki czemu potem będzie usuwał je znacznie szybciej.
Wielkie głazy
055
| 056
|
Zazwyczaj wielkie głazy uniemożliwiają ci [055] przejście dalej bądź bronią dostępu do jakiegoś skarbu. Zwykłym kilofem ich nie zniszczysz - musisz posiadać Topór Pangu , który możesz zdobyć wykonując jedno z zadań w Chinach . Warto zaznaczyć, że po zdobyciu tego artefaktu Sim także przy zwykłych stosach kamieni zrezygnuje z kilofa i już zawsze będzie używał Topora Pangu . Podejdź do głazu, kliknij na nim i wybierz "rozbij" [056] .
057
| 058
|
Sim wyjmie topór i po zamachnięciu się [057] rozbije głaz w drobny mak [058] , a ty będziesz mógł przejść.
Pułapki
059
| 060
|
Przemierzając grobowce na swojej drodze napotkasz wiele pułapek. Jest ich kilka rodzajów, m.in. elektryczne [059] , ogniowe [060] , czy ze strzałkami usypiającymi. Mogą się one znajdować w podłodze czy też na ścianach.
061
| 062
|
Często są one na pierwszy rzut oka niewidoczne - gdy najedziesz na podłogę gdzie znajduje się pułapka kursor zmieni się w strzałkę z kołem zębatym. Kliknij wtedy myszką i wybierz zbadaj [061] - Sim odkryje pułapkę [062] . Jeżeli wpadniesz w pułapkę np. z błyskawicami czy ogniową Sim na pewno będzie wymagał kąpieli (prysznic w puszcze wystarczy) oraz z pewnością będzie przestraszony (to jest dobry moment na użycie eliksiru płynnej odwagi , który możesz kupić u specjalnego kupca za antyczne monety ).
063
| 064
|
Pułapkę można wyłączyć na wiele sposób. Przede wszystkim możesz znaleźć przełącznik podłogowy czy też dziurę w ścianie/podłodze, która ją wyłączy. Jednak Sim może często sam sobie z nią poradzić [063] . Przede wszystkim wybierając "zbadaj" dowiesz się jaki to typ pułapki. Sim może spróbować ją "rozbroić" - rosnący zielony pasek obrazuje postęp w rozbrajaniu [064] .
065
| 066
|
Często Sim może "spróbować ją przekroczyć" - wtedy delikatnie po niej przejdzie [065] , a gdy mu się to uda pułapka się dezaktywuje (jeśli nie, pisałem o skutkach wyżej). Dobrym sposobem jest też wykorzystanie znajdującego się obok posągu - popchnij go w kierunku pułapki [066] .
067
| 068
|
Posąg zawsze wyłączy pułapkę [067] . Podczas gry możesz spotkać naprawdę dużo skumulowanych w jednym miejscu pułapek, które potrafią też ładnie wyglądać [068] .