Three Impossible Tasks | The Dark Eye Chains of Satinav poradnik The Dark Eye: Chains of Satinav
Ostatnia aktualizacja: 2 października 2019
Porozmawiaj ze stworem (Eye-Creature) i przyjrzyj się pozostałym elementom lokacji, w tym zamrożonej studni (Well), widocznemu w suficie zsypowi (Chute) i jednej z figur (Light Figurine) wzywającej szeptem swoją córkę. Przejdź do następnej lokacji.
Zostaniesz zatrzymany przez żołnierza i po krótkiej rozmowie zaprowadzony przed oblicze królowej (Queen). W pierwszej fazie rozmowy z nią milcz wybierając trzykrotnie opcję (Keep silent). Dopiero kiedy otrzymasz pozwolenie, zacznij normalna rozmowę. Aby odzyskać wolność musisz wykonać trzy zadania (Tasks). Przynieść jabłko z ogrodu, wykonać rzeźbę królowej naturalnych rozmiarów we wszystkich kolorach tęczy i sprawić, by statua Człowieka-Ptaka odzyskała wzrok. Po wykonaniu zadań Geron otrzyma dostęp do Komnaty Snów.
Z komnaty królowej zabierz kielich (Goblet) i wiklinowy koszyk (Wicker Basket). Zajrzyj też przez okrągłe okno do ogrodu. W krainie wróżek panuje zima, więc ogród wygląda na wymarły.
Wyjdź z komnaty królowej do centralnej części pałacu, w której na wysokim postumencie pośrodku siedzi paw (Peacock). Przejdź na drugą stronę i zajrzyj przez okrągłe okienko. Widać przez nie ogród od drugiej strony. Wycofaj się i przejdź przez drzwi obok okrągłego okna, do galerii.
Galeria składa się z dwóch pięter. Na dolnym jest rzeźba (Sculpture) z dwoma rogami (Horn). Zabierz obydwa rogi i jeden z palików otaczających rzeźbę (Stake). Obok, w dziwnej oprawie znajduje się kryształ (Crystal). Wyjmij go i wstaw (Light Crystal) w oprawkę po drugiej stronie (Fixture). To, co wcześniej było zwykłym obrazem (Painting) zamieni się w przejście na górne piętro galerii. Wejdź na górę i zabierz włócznię (Spear), którą przebite jest gardło drugiej rzeźby (Sculpture). Podnieś też kolorowy kamień (Colour-Stone). Zejdź na niższe piętro i połóż kolorowy kamień w pojemniku (Basin).
Wyjdź na zewnątrz galerii i użyj zaklęcia naprawy na rogach zabranych z rzeźby (Halves of Bow). Powstał łuk (Bow). Brakuje jeszcze strzały, a zabrana z drugiej rzeźby włócznia jest za duża. Będąc w centralnej komnacie zamku wejdź w górę, do sadzawki (Water Basin) ponad wodospadem (Waterfall). Wrzuć do niej włócznię (Spear). Spadnie ona do sadzawki niżej jednocześnie zmniejszając się. Zabierz z dolnej sadzawki (Water Basin) małą włócznię (Small Spear) i użyj jej (Arrow) na łuku, a otrzymasz pełnowartościową broń (Bow and Arrow).
Przez okrągłe okno obok zajrzyj do ogrodu. Przełożenie kolorowego kamienia sprawiło, że zmieniły się pory roku i teraz panuje lato. Na drzewie (Tree) zaś wyrosło jabłko (Apple). Zestrzel łukiem jabłko i ponownie wejdź do galerii. Na niższym poziomie, pośrodku znajduje się okrągły obraz w trójkątnej ramie. Przekręć go do góry nogami i idź do komnaty ze świetlnymi postaciami. Zabierz ze studni (Well) jabłko i daj je królowej. Zanim jednak wyjdziesz z komnaty, weź ze sobą też świetlaną figurę (Figurine of the Queen).
Jedno zadanie wykonane, czas zabrać się za kolejne. Potrzebujesz naturalnej wielkości rzeźby królowej we wszystkich kolorach tęczy. Idź do galerii. Z pojemnika zabierz kolorowy kamień (Colour-Stone) i wejdź poziom wyżej. Tutaj włóż kolorowy kamień do pojemnika (Basin) i przyjrzyj się dużemu obrazowi (Painting) za plecami. Geron zauważy, że na obrazie widnieją wszystkie kolory tęczy z wyjątkiem pomarańczowego.
Porozmawiaj z wielkim pawiem (Peacock). Wypytaj go szczególnie o urodziny oko-stwora (Birthday of the Eye-Creature) i małe stworzonko na górze wskazujące kierunek, z którego wieje wiatr (Sigh of the hermit). Użyj palika (Stake) na kielichu (Goblet), a otrzymasz naczynie z rączką (Goblet with Handle). Idź do galerii, wejdź na wyższy jej poziom, zabierz kolorowy kamień (Colour-Stone) i wstaw go do pojemnika niżej (Basin), zmieniając tym samym porę roku jeszcze raz na lato. Zajrzyj przez okrągłe okienko ogrodu obok wejścia do galerii i użyj naczynia na miodzie (Honey) leżącym pod ulem. Wróć do galerii i znowu przenieś kolorowy kamień na górę, by zapanowała zima.
Przez komnatę królowej przejdź na poziom wyżej. Tutaj znajduje się wiatrowy stworek (Crab), który siedzi na szczycie róży wiatrów. Na róży wiatrów widoczne jest oznaczenie północy, ale aktywne są także inne kierunki. Ustaw kielich z miodem (Goblet with Honey) na kierunku południowym (South). W tym momencie stworek obróci się, a paw na dole powinien przysnąć składając w dół piękny ogon. Idź do pawia i zerwij pióro (Peacock's Feathers) z jego ogona. Wejdź do galerii i przestaw kolorowy kamień do dolnego pojemnika, aby znowu zapanowało lato. Wróć do róży wiatrów i przestaw kielich z miodem na kierunek zachodni (West). Zobaczysz, że droga prowadząca do wielkiej statuy (Statue) przedstawiającej głowę Człowieka-Ptaka, staje się dostępna. Zabierz kielich (Goblet) i wejdź do niej.
Na podłodze stoi garniec z czerwoną farbą (Pot of Paint). Otwórz go i dolej do garnca (Red Paint) miód z kielicha (Goblet with Honey). Teraz zanurz pióro pawia (Feather) w barwniku (Orange Paint). Przyjrzyj się dokładnie wielkim dziurom na oczy (Eye-Socket) w głowie posągu i wracaj do galerii.
Z dolnego poziomu zabierz kolorowy kamień (Colour-Stone) i wstaw go do pojemnika (Basin) na górze. Wyjmij z ramy kryształ (Crystal) po lewej stronie i domaluj dużemu obrazowi (Painting) za pomocą pióra umoczonego w pomarańczowej farbie (Feather with Orange Paint) kolor pomarańczowy. Wstaw kryształ z powrotem na miejsce i postaw na obrazie świetlną figurę królowej (Light Figurine). Teraz jeszcze raz wyjmij na chwilę i ponownie włóż kryształ w ramy. Zabierz kolorową figurkę (Rainbow-Coloured Light Figurine) i przełóż kolorowy kamień jeszcze raz do dolnego pojemnika.
W centralnej komnacie wrzuć kolorową figurkę do dolnego zbiornika (Water Basin) wodospadu (Waterfall) i zabierz ją już powiększoną z górnego zbiornika. Pamiętaj, aby okrągły obraz w trójkątnej ramie wiszący w galerii był odwrócony do góry nogami przed tą operacją. Możesz już pokazać figurkę królowej.
Pora na wykonanie ostatniego zadania. Idź do komnaty ze świetlistymi postaciami i porozmawiaj z oko-stworem (Eye-Creature). Pamiętaj, żeby wcześniej obejrzeć puste oczodoły statuy od wewnątrz! W czasie rozmowy wybieraj po kolei opcje (Place for the Eye-Creature), (Dark), (Empty eye socket), (Dream), (Birthday). Stwór da się przekonać i Geron zabierze go ze sobą.
We wnętrzu posągu umieść w lewym oczodole (Eye-Socket) wiklinowy koszyk (Wicker Basket) i połóż na nim stwora, który od razu zaśnie. Pomimo tego zacznij z nim rozmawiać wybierając po kolei wszystkie dostępne opcje dialogowe. Na końcu stwór otworzy oko, a Geron może iść do królowej by powiadomić ją o wykonaniu ostatniego zadania (Seeing Bird Man statue).
Od królowej Geron otrzyma klucz do Komnaty Snów (Key). Obok róży wiatrów znajduje się postument (Stone Pedestal) o kształcie odwróconego stożka. Użyj na nim klucza i przejdź przez magiczne drzwi.