Poradnik do gry - The Oak Leaf Challenge | The Dark Eye Chains of Satinav poradnik The Dark Eye: Chains of Satinav
Ostatnia aktualizacja: 2 października 2019
Na początek porozmawiaj z Olgierdem, co jednak nie na wiele się zda. Po chwili weź do ręki młotek (Hammer), którym spróbuj uderzyć Ulfrieda. Nic z tego, Geron jest za słaby. Może chłopak nie posiada nadzwyczajnej siły fizycznej, ale za to strach w okolicznych mieszkańcach sieje jego rzekoma umiejętność posługiwania się magią. Cóż, Geron faktycznie posiada pewien talent, a mianowicie potrafi sprawić, że niektóre rzeczy się psują, rozpadają na kawałki. Teraz nadszedł moment na jego użycie. Rzuć zaklęcie zniszczenia na stojący obok studni gliniany dzbanek (Clay Jug) i pożegnaj się z jedną z odnalezionych odznak.
Geron wraca pobity do pracowni swojego nauczyciela i mentora, Gwinnlina. Ten nie jest zadowolony ze zniszczonej klatki, a dodatkowo trapią go pojawiające się ostatnio wszędzie kruki. Porozmawiaj z Gwinnlinem wypytując go szczegółowo o wszystko. Niestety, nie będzie on miał czasu pomóc Geronowi w wyzwaniu, gdyż jak twierdzi, zajmuje się znacznie ważniejszymi rzeczami. Przyjrzyj się rysunkowi (Painting), stojącemu na biurku i opartemu o ścianę i zabierz stojącą pod przeciwległą ścianą laskę (Walking Cane). Teraz zejdź po drabinie na dół, do "sypialni" Gerona.
Na posłaniu leżą miedziane odznaki (Oak Leaves (copper)). Podnieś je. Teraz otwórz skrzynię na ubrania (Clothes Trunk) i zabierz ze środka flet (Flute). Możesz już wyjść na zewnątrz.
Obok sterty beczek stoją Olgierd i Ulfried. Porozmawiaj z Olgierdem wykorzystując wszystkie opcje dialogowe. Kiedy skończysz rozmowę, przejdź przez znajdujące się tuż obok drzwi, a Geron znajdzie się piętro wyżej, gdzie podsłucha ważną rozmowę pomiędzy Olgierdem i Ulfriedem. Zejdź z powrotem na dół i udaj się na targ.
Na sznurze rozciągniętym pomiędzy kramami a drzewem suszą się ubrania. Za pomocą laski (Walking Cane) ściągnij ze sznura kubrak (Doublet). Teraz przyjrzyj się mu bliżej, a okaże się, że wewnątrz jest mosiężna odznaka dębowych liści (Oak Leaves - (Brass)). Może spróbować wymienić się z Olgierdem?
Wróć do Olgierda i rozpocznij z nim rozmowę (Olgierd's oak leaf), po czym zaproponuj mu wymianę (Swap oak leaves). Udało się, masz już trzy odznaki. Pora zabrać się za poszukiwanie czwartej, ostatniej. W tym celu Geron najpierw musi udać się do królewskiego szambelana.
Idź do zamkowej bramy. Przed nią stoi królewski szambelan (Chamberlain Newcastle). Porozmawiaj z nim wypytując przede wszystkim o wskazówkę dotyczącą ukrycia czwartej odznaki (Fourth oak leaf). Usłyszysz zagadkę, którą teraz Geron musi rozwiązać. W tym celu najpierw należy udać się na targ.
Ponownie znajdujesz się na targu, gdzie słodka handlarka Hilda z przyjemnością słucha muzyki płynącej ze skrzypiec. Zagadaj do Hildy i zapytaj ją o garniec z losami (Pots with lots). Może warto spróbować szczęścia? Kup los (Buy a lot). Niestety, nic nie wygrałeś, może stałeś się ofiarą oszustwa? Zakwestionuj los (Question the odds). Ech, jednak chyba nie miałeś racji. Tu trzeba innego sposobu. Zapytaj Hildę o muzykę (Music on the fair), a następnie o jej ulubioną piosenkę (Hilda's song).
Czas wziąć na spytki minstrela (Gleeman) brzdąkającego na skrzypcach. Zapytaj go, czy nie mógłby zagrać ulubionej piosenki Hildy (Ask for Hilda's song). Na zadane przez niego pytanie wybierz dowolną odpowiedź. To chyba działa, bo Hilda zauroczona muzyką zwróciła na nia jeszcze większą uwagę. Pora przejść do działania. Otwórz pudełko ze zużytymi losami (Box), a Geron zabierze oznakowany żołądź (Winning Lot). Znowu porozmawiaj z minstrelem i powiedz mu żeby zagrał coś innego (Ask for some other song), po czym jeszcze raz utnij sobie pogawędkę z Hildą prosząc ją o następny los (Buy another lot). Dzięki sztuczce z podmianą udało ci się wygrać! W nagrodę wybierz śliwowicę (Plum spirit).
Idź do lokacji z beczkami. W zagrodzie baraszkuje kilka świnek. Wlej śliwowicę (Plum Spirit) do koryta (Pig's Through) i wyjmij z niego ostatnią odznakę. Udało ci się odszukać wszystkie cztery, wobec czego pora zgłosić to szambelanowi.
Pokaż szambelanowi odznaki (4 Oak Leaves (copper)) wybierając w czasie rozmowy opcję (Four oak leaves). To jednak jeszcze nie koniec zadania. Obok szambelana stoi maszt z poprzecznie ustawioną zapinką (Pennant Fastener). Powieś na nim otrzymany przed chwilą proporzec (Banner of Andergast) i wciągnij go na górę za pomocą kołowrotu (Crank).