Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sudden Strike 2 - poradnik do gry

Sudden Strike 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 7 | Kampania niemiecka | Sudden Strike 2 poradnik Sudden Strike 2

Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2024

Misja 7: Przedmieścia Charkowa (The Outskirts of Kharkiv).

Kolejna misja rozgrywająca się na olbrzymim terenie i składająca się z kilku pomniejszych zadań, które w zasadzie niewiele mają ze sobą wspólnego - Misja 7 | Kampania niemiecka | Sudden Strike 2 - Sudden Strike 2 - poradnik do gry

Kolejna misja rozgrywająca się na olbrzymim terenie i składająca się z kilku pomniejszych zadań, które w zasadzie niewiele mają ze sobą wspólnego. Trzeba się przygotować na mozolne przeczesywanie okolicy w poszukiwaniu wroga, który i tak nie da rady szczególnie graczowi zagrozić. Zwłaszcza, że ten mieć już będzie pod swoimi rozkazami sporą ilość Tygrysów dysponujących legendarną wytrzymałością na ostrzał.

Misja rozpoczyna się natarciem dużej grupy pancernej, nad której poczynaniami gracz nie ma kontroli. Czołgi przejeżdżają drogą z południa na północ robiąc po drodze niezłą czystkę i nie ma specjalnej potrzeby im pomagać. Gdy opuszczą mapę, Rosjanie dokonają pierwszego zrzutu spadochroniarzy na stację A . Będą to robić jeszcze wielokrotnie podczas tej misji. Wszystkie czołgi, które gracz trzyma na tym terenie wcześniej czy później zostaną zniszczone - o wiele lepiej samemu dokonać zrzutu dużej ilości (trzy-cztery partie) spadochroniarzy, którzy doskonale dadzą sobie radę z nieproszonymi gośćmi. Czołgi można wyprowadzić poza stację i wykorzystać do właściwszych im zadań niż walka w terenie zabudowanym.

Zanim jednak gracz dokona zrzutu własnych spadochroniarzy na teren stacji, trzeba się zająć najbliżej położoną radziecką artylerią przeciwlotniczą. Dwa działa znajdują się w punkcie B . Wokół zagrody, przy której są umiejscowione znajduje się jeszcze jedno działo przeciwpancerne oraz cztery czołgi. Do tego natarcia, jak i do niemal wszystkich pozostałych w ciągu tej misji proponuję używanie grupy Tygrysów pod wodzą oficera. Ten ostatni powinien mieć do dyspozycji szybki wóz opancerzony, gdyż będzie musiał pokonywać duże dystanse. Na czas ataku musi wysiąść z auta - potem można go zapakować z powrotem.

Do ataku na wioskę C przydadzą się spadochroniarze, gdyż pośród drzew łatwo stracić czołg. Należy jednak najpierw swoje Tygrysy podprowadzić drogą od zachodu tak, by miały wioskę w zasięgu ognia i dopiero wówczas dokonać zrzutu za stodołą na południowym-wschodzie. Spadochroniarzy można od razu do niej wprowadzić, w ten sposób obejmą wzrokiem wioskę i czołgi będą mogły wystrzelać jednostki radzieckie.

Aby dalej móc czerpać korzyści, jakie dają spadochroniarze, należy najpierw uprzątnąć teren z rozsianych po nim dział przeciwlotniczych. Są one rozmieszczone na wzgórzach: D , E i F . Ostatnie będzie musiało jeszcze zaczekać, lecz pierwszymi dwoma można się już zająć. Działa nie są nijak strzeżone i wyjątkowo kiepsko sobie radzą z trafianiem do jednostek naziemnych. Wystarczy załadować na byle czołg kilku żołnierzy, podjechać nim pod pagórek na odległość jego strzału, a następnie polecić jednemu wojakowi wyjście na górę. Gdy tylko w polu jego widzenia pojawi się działo, wówczas czołg powinien je zdjąć jednym strzałem, zanim zdoła ono niechcący w coś trafić.

Do ataku na wioskę G proponuję poprowadzić czołgi z wioski C . Po drodze nie należy przegapić dwóch bunkrów, a ponadto warto objechać łukiem skrajne rejony stacji na wschodzie, żeby nie wdawać się w walki ze stacjonującymi tam jednostkami. Od wschodniej strony wioski G , przy kościółku znajduje haubica, sam zaś kościółek również jest obsadzony przez wroga, więc trzeba go zniszczyć. W samej wiosce znajdują się trzy czołgi oraz jedno działo, a kolejne dwa działa rozstawione są na północnym i zachodnim skraju wzniesienia. Po zdobyciu wioski od południowego-zachodu mogą nadjechać cztery czołgi z odsieczą, więc warto zawczasu kazać oficerowi patrzeć w tę stronę.

Aby otrzymać obiecane posiłki, należy udać się do punktu J . Po drodze czekać będzie jeden czołg na południu polany przy dopiero co zdobytej wiosce, dwa czołgi na polanie H , którymi nie ma powodu zawracać sobie głowy, jeden czołg na wzgórzu I oraz jeden pod tym wzgórzem, przy drodze. Gdy zaczną nadjeżdżać posiłki, od północy pojawi się kilka radzieckich czołgów. Ponadto teraz jest dobra pora po temu, by dać sobie radę z artylerią przeciwlotniczą na wzgórzu F .

Gdy samoloty będą już mogły bezpiecznie latać, należy dokonać desantów na wzgórza K , L oraz M . Na pierwszym znajduje się czołg oraz kilku żołnierzy z bronią przeciwpancerną. Na drugim dwie haubice. Na trzecim działo przeciwpancerne i trochę piechoty. Atak na stację N można przeprowadzić standardowo: kilka ciężkich czołgów oraz oficer. Wrogie czołgi rozsiane są po całym jej terenie, więc nie stanowią zagrożenia, ale trzeba się za nimi najeździć. Po oczyszczeniu drugiej strony torów kolejowych trzeba będzie jeszcze chwilę wytrzymać ataki od północy i od zachodu. Można w tym celu zrzucić sobie kilka oddziałów spadochroniarzy i obsadzić nimi pobliskie budynki - w ten sposób gracz zyska widok na okolicę i czołgi będą mogły razić wroga na dużą odległość.

Po odparciu ataków pojawi się informacja o więzieniu (punkt O ) usytuowanym na północ od stacji oraz prośba o zajrzenie do niego. Więzienie bronione jest przez kilkudziesięciu żołnierzy oraz cztery obsadzone wieżyczki wartownicze. Aby jednak zadośćuczynić poleceniu dowództwa, wystarczy dokonać desantu na środek placu, a misja zostanie zaliczona, zanim spadochroniarze dotkną ziemi.