Misja 3 | Kampania niemiecka | Sudden Strike 2 poradnik Sudden Strike 2
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2024
Misja 3: Wsparcie czołgów (Tank Reinforcements).
Trudna to misja i niewdzięczna, gdyż najmniejsze nawet błędy potrafią się tu okrutnie zemścić. Dróg przeprowadzenia czołgów na wschód można obrać kilka - ta, którą ja proponuję wydaje mi się najłatwiejsza i dość atrakcyjna. Ominięcie torów kolejowych pozwala na nie przejmowanie się patrolującym środek mapy pociągiem pancernym, a ponadto południowa część terenu jest dobrze strzeżona za pomocą czołgów oraz dział. Brak oficerów w tej misji zmusza do wykorzystywania innych, mniej efektywnych, technik odkrywania terenu. Pierwszą z nich jest obsadzanie czołgów piechotą, co znakomicie zwiększa ich pole widzenia. Drugą, wprowadzanie żołnierzy do budynków, z których mogą bezpiecznie obserwować teren na dość znaczne odległości. Stan gry należy zapisywać często. W przypadku utraty prawie wszystkich czołgów, w punkcie A pojawią się posiłki - 6 dodatkowych maszyn.
Punkt A : Rozładować piechotę z czołgów i obsadzić nimi dwa najbardziej wysunięte na wschód budynki. Nakazać im wstrzymanie ognia (zawsze w tej misji żołnierze wprowadzeni do budynku będą mieli za zadanie obserwować teren, a nie prowadzić walkę). Resztę piechoty ukryć np. pod wzgórzem na południu (wstrzymać ogień, padnij). Czołgi ustawić w szpaler tak, by mogły prowadzić zmasowany ostrzał pomiędzy domami w kierunku północno-wschodnim. Za chwilę bowiem od wschodu nadjedzie patrol 3 czołgów, na którego powitanie trzeba się dobrze przygotować. Atakować wszystkimi jednostkami jeden czołg wroga - po jego zniszczeniu następny. Ostatnim czołgiem będzie bardzo niebezpieczny T-34-76. Są w tym terenie przynajmniej cztery takie, z czego dwa z nich przyjdzie zniszczyć.
Punkt B : Pod zachodnią ścianą domu ze spadzistym dachem stacjonuje działo 45 mm. Czołgi należy zostawić na drodze w zasięgu ich strzału, a na jeden z nich (wybrać szybką jednostkę) należy posadzić piechotę i przejechać nim szybko pod budynek, a zatrzymać go dopiero tam, gdzie znajdzie się poza rażeniem działa. Chwila, w której będzie je widział wystarczy reszcie czołgów, by zrobiły z nim porządek. Zresztą być może sam go zrobi.
Punkt C : Czołgi należy przesłać na zachód od zabudowań (jest tam coś na kształt polanki) i ustawić ich zwrot na północ. Do budynku po zachodniej stronie drogi, wysuniętego najdalej na północ trzeba posłać kilku żołnierzy. Stamtąd będą w stanie obserwować cztery czołgi stale patrolujące teren. Czołgi te jeżdżą ze wschodu na zachód środkiem mapy i warto je zniszczyć, żeby nie sprawiały problemów. Pokonanie ich nie będzie trudne w podanym rozstawieniu własnych sił, ale po pierwsze należy uważać, by własne jednostki nie zbliżyły się za bardzo do bunkra przy wjeździe do zabudowań fabrycznych. Po drugie dobrze powstrzymać się od wdawania się w walkę z jednym T-34-76, który pilnuje drogi po drugiej stronie bunkra. Po trzecie zaś drogą od południa przejeżdżać będą niebawem dwa mniejsze czołgi - nie trzeba ich zaczepiać, ale można to zrobić, żeby nie natknąć się na nie w mniej dogodnej sytuacji. Jedynie dobrze będzie zaatakować je specjalnie się za nimi rzuciwszy w pogoń - to uchroni gracza od walki na dwa fronty.
Punkt D : Gdy patrol czterech czołgów zostanie zniszczony należy się zbliżyć do wioski E . Czołgi należy ustawić z południowej strony zagajnika, a jednym szybkim obsadzonym piechotą trzeba zrobić szybki myk na drugą stronę. Stacjonuje tam bowiem kolejne działo 45 mm, którego warto się pozbyć. Tym czołgiem, który pojedzie nadać cel pozostałym należy poruszać się bardzo szybko i nie robić niepotrzebnych zakrętów - przez chwilę znajdzie się on bowiem pod ostrzałem dział z fabryki, które przestaną go widzieć dopiero po pokonaniu wroga przy zagajniku.
Punkt E : Wioskę należy opanować całą i najprościej tego dokonać za pomocą kilku krótkich a szybkich przejazdów bokami. Główną grupę czołgów należy ustawić przy zachodnim rogu ogrodzenia, a jednym wybranym dokonać trzech przejazdów: od strony północno-zachodniej, aż do zatrzymania się za narożnym budynkiem. Pomiędzy budynkami z tamtej strony stacjonuje bowiem działo 45 mm. Trzech żołnierzy stoi pomiędzy budynkami od północy i też należy ich przez chwilkę dojrzeć. Na koniec trzeba przesunąć czołgi w stronę wschodniego rogu wioski trzymając je jednak cały czas poza nią. Od wschodniej strony największego budynku stoi bowiem kolejna trójka żołnierzy, którzy nadają cele artylerii. Należy ich pokonać z pomocą standardowego, szybkiego myku wyznaczoną jednostką obserwacyjną.
Punkt F : Przejęcie wioski pozwoli bezpiecznie przez nią przejechać oraz sprowadzić do niej pozostawione w terenie wojsko. Na północ od wioski kręci się jeden T-34-76, a rzekę patroluje łódź z działem. Łodzią nie trzeba się przejmować, lecz czołg warto zniszczyć szybkim atakiem wszystkich czołgów.
Punkt G : Załadować na czołgi całą piechotę i ruszyć na wschód trzymając się północnej strony lasu. Teren zdobywać kawałek po kawałku, stosując standardowe nadawanie celów przez wyznaczoną jednostkę. W lesie kryją się prawie wyłącznie pojedynczy żołnierze. Bardziej uważać trzeba w punkcie G . Tam bowiem ukryte jest jedno działo 45 mm oraz krąży tam jeden T-34-76. Można go ominąć przyjrzawszy się z daleka jego przemieszczaniu się. Tak jak pozostałe T-34-76 ma on niewielki zasięg widzenia, gdyż nie przewozi piechoty.
Punkt H : Do wschodniego rogu mapy należy przesłać wszystkie swoje wojska celem ukończenia misji. Od biedy pozostawionych gdzieś daleko żołnierzy można posłać na zabicie, żeby zyskać na czasie tudzież stopniu okrucieństwa.