Zabij Jacka Rączkę i zbierz Kwarc | Misja 6 - Smell of Freedom | Opis przejścia Poradnik Styx: Shards of Darkness
Ostatnia aktualizacja: 22 marca 2017
Cel możesz zrealizować na dwa sposoby. Możesz to zrobić osobiście, zbliżając się do niego lub poprzez uwolnienie więźnia, który zrobi to za ciebie. Przy uwolnieniu więźnia wymagane będzie również użycie wytrychów lub zdobycie klucza. Proponowana droga opisana poniżej umożliwia podjęcie decyzji w ostatnim momencie. Zebranie Kwarcu jest opcjonalne, warto to zrobić na początku jeśli się zdecydujesz.
- Dotrzyj do gospody
- Zdobądź kwarc (opcjonalnie)
- Zdobądź klucz (opcjonalnie)
- Dostań się w pobliże Grab-Jacka
- Opcja 1: Uwolnij więźnia, by zabić Jacka Rączkę
- Opcja 2: Samodzielnie zabij Jacka Rączkę
- Ucieczka
Dotrzyj do gospody
W tej misji wracasz ponownie do Miasta Złodziei, lokacji odwiedzanej we wcześniejszym wątku gry. Miej się na baczności - strażnicy są teraz wyposażeni w broń z kwarcu, dlatego warto nie ujawniać się im. Drogę do pierwszego celu możesz wykorzystać tak, jak wskazano w opisie do misji II - trzymaj się lewej strony przy skałach, wespnij się po uchwytach na czerwony budynek, potem wejdź na balkon. Stąd przeskocz na skały, a z nich na balkon ze schodami.
Zdobądź kwarc (opcjonalnie)
Z balkonu, udaj się zebrać kwarc - jest to cel opcjonalny. Z tego łatwo jednak będzie ci wrócić na balkon, skąd ponownie będziesz mógł skupić się na dalszych krokach w wykonaniu głównego celu misji.
Przejdź po linie z balkonu do żółtego budynku z kwarcem. Wskocz przez okno (gość przy biurku będzie tam stał cały czas) i schować się przy skrzyniach z kwarcem. Poczekaj aż goście przy barze skończą gadać. Musisz wykuć kwarc, co spowoduje troszkę hałasu, użyj odwrócenia uwagi (np. zgaś pochodnię obok niego). Wyjdź tą samą drogą i wracaj na balkon.
Zdobądź klucz (opcjonalnie)
Zabierz klucz, jeśli szkoda ci wytrychów i zamierzasz uwolnić więźnia. Użyj liny z balkonu, by opuścić się na najniższy poziom. Tam przed drzwiami nie wskakuj przez okno do środka, lecz używając uchwytu na ścianie, wskocz do sypialni na piętrze. Znajduje się tam klucz, leżący na skrzyni przy oknie, którym uwolnisz więźnia. Potem wróć tą samą drogą na balkon u góry.
Dostań się w pobliże Grab-Jacka
Teraz wskocz na słomiany dach budynku. Przejdź na drugi jego koniec i użyj liny do opuszczenia się w dół, nie zeskakuj jednak od razu. Poczekaj aż dwóch strażników przy barierkach skończy rozmowę i rozejdą się.
Opuść się na taras i przy otwartych drzwiach do gospody aktywuj niewidzialność. Wejdź do budynku i skręć w prawo, wyłącz niewidzialność. Tu już jesteś bezpieczny. Zejdź po schodach w dół.
Opcja 1: Uwolnij więźnia, by zabić Jacka Rączkę
W piwnicy, pod znacznikiem celu znajdziesz więźnia - otwórz drzwi używając klucza lub wytrychów. Potem schowaj się w cieniu, zaczekaj aż ofiara przyjdzie i zostanie zabita przez więźnia, gdyż musisz jeszcze zebrać dowód zabójstwa. Potem wróć na górę, na słomiany dach i na balkon, skąd możesz łatwo dotrzeć do kwarcu.
Opcja 2: Samodzielnie zabij Jacka Rączkę
Na schodach do piwnicy znajdziesz małe okienko wychodzące na zewnątrz. Użyj go, a następnie wskocz przez większe na wyższym piętrze. Znajdziesz się w pokoju obok twojego celu. Poczekaj, aż przyjdzie do tego pomieszczenia (stanie przy stole) i możesz go zdjąć używając strzałki. Zapewne zauważy go któryś ze strażników, dlatego schowaj się za oknem (pod stołem mogą cię znaleźć), aż sprawa przycichnie - w końcu musisz jeszcze zabrać jego odznakę - dowód zabójstwa.
Potem wróć na górę, na słomiany dach i na balkon, skąd możesz łatwo dotrzeć do kwarcu. Wykonanie tego celu nie jest wliczane jako zabójstwo do zdobycia Insygniów.
Ucieczka
Najłatwiej uciec będzie korzystając z tego samego przejścia - co do zabójstwa Jacka Rączki. Czyli: wyskocz na schodach do piwnicy przez małe okienko, wskocz do pokoju na wyższym poziomie, przejdź na drugą stronę i wyskocz oknem na linę.
Po uchwytach wyjdziesz do góry i znajdziesz się przy bramie do magazynów i drugiego celu misji. Stąd łatwo przejść małym otworem po prawej stronie bramy, aby zbliżyć się do drugiego celu misji.