Dotrzyj do kopuły i skradnij klucz | Misja 7 - Manipulation | Opis przejścia Poradnik Styx: Shards of Darkness
Ostatnia aktualizacja: 22 marca 2017
W tej misji nie możesz być wykryty, gdyż automatycznie końcu się niepowodzeniem. Na początek skręć w lewo, przejdź na schody. Poczekaj aż strażniczka wyjdzie na balkon i prześliźnij się do pomieszczenia i wejdź na schody po lewej (w pomieszczeniu może być druga strażniczka, jednak po chwili sobie pójdzie).
U szczytu schodów poczekaj na dogodny moment, by przejść na uchwyty znajdujące się na prawo, koło drzwi. Wespnij się po nich do góry i do małego przejścia. Tam od razu obierz podwójne drzwi po prawej stronie.
Wskocz z balkonu na linę nad przepaścią i wespnij się na sam szczyt. Doskocz do balkonu poniżej ciebie, tuż obok kopuły i idź w lewo. Trzymaj się jednak barierki - na twojej drodze może stanąć krasnolud, a wtedy najlepiej ukryć się za krawędzią balustrady, gdyż wyczuje on twój zapach (opcjonalnie użyj śmierdzącej fiolki). Gdy jednak sobie pójdzie, idź dalej w lewo i za kopułę, gdzie na skałach znajdują się uchwyty. Pozwolą ci one wejść wyżej i spuścić się do kopuły używając liny.
Wejdź oknem do kopuły i zejdź niżej, na belkę z dzwonem alarmowym - stąd podsłuchasz rozmowę. Twoim zadaniem jest okradnięcie kapłanki Maloak z medalionu. Po zakończeniu konwersacji masz dwie opcje:
- śledź kapłankę, aż towarzyszący jej strażnicy ją opuszczą lub gdy będziesz mógł ich odciągnąć;
- zrzuć dzwon alarmowy i natychmiast przeskocz za kapłankę włączając w locie niewidzialność i okradnij ją. Następnie schowaj się za jakimś obiektem w cieniu.
Poczekaj teraz aż kapłanka wyjdzie ze strażnikami z kopuły i zabierz się do kucia kwarcu (zadanie opcjonalne). Wcześniej oczywiście odwróć uwagę oponentów butelką, gasząc pochodnię piaskiem lub zwalając strzałką drugi dzwon. Lepiej miej w zapasie trochę żywicy, by opcjonalnie aktywować niewidzialność, jeśli nie zdążysz całkowicie pozyskać kwarcu, a strażnicy już się będą zbliżać.
Ucieczka z kopuły
Ucieczka będzie wyglądać podobnie. Za belką z dzwonem alarmowym znajduje się figurka, a na niej uchwyty. Wyjdź po nich do góry i wyskocz znów przez okno. Wróć do miejsce rozpoczęcia rozgrywki tą samą drogą. Jedyna różnica jest taka, że sprzed kopuły nie doskoczysz do liny - opuść się prosto na balkon poniżej, i jeszcze niżej i schodami w dół do dwóch strażniczek. Po ich ominięciu jesteś na miejscu.