Promy dyplomatyczne | Misja 1 - Objawienie | Opis przejścia Styx Poradnik Styx: Shards of Darkness
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Dostań się do promu dyplomatycznego
Ten etap możesz wykonać na dwa sposoby. Znajdujesz się na statku. Główna opcja to porwanie statku. W tym celu przejdź do kabiny kapitana, zabij go i jego pomocnika po czym przejmij ster. Jeśli jednak nie chcesz zabijać, sprawdź drugą opcję...
Po rozpoczęciu zabawy na statku przejdź szybko do pierwszego pomieszczenia, za którego ścianą się znajdujesz. Na biurku, pod które podchodzi jeden z ludzi znajduje się dokument. Jeśli uda ci się go szybko podrobić trzymając klawisz akcji (wcześniej schowaj się pod stołem i czekaj, aż gość odsunie się od niego), nie będziesz musiał przechwytywać statku. Nie możesz jednak zostać wykryty! Po podrobieniu musisz chwilę poczekać - przyjdzie człowiek i zaniesie dokument z nowymi koordynatami pilotowi.
W następnym kroku przejdź na dziób statku na niższym piętrze, gdzie znajduje się mała balista - wystrzelona z niej lina pozwoli ci na abordaż drugiego statku. Jest on o wiele większy i posiada liczne pomieszczenia.
Główny prom i odnalezienie berła
Na głównym statku do wykonania są dwa zadania (drugie ukarze się dopiero, gdy znajdziesz się niedaleko jednego z trzech ludzi - celów). Drugie zadanie, opcjonalne, polega na skradzeniu 3 odznak od żołnierzy. Znajdują się na górnych pokładach, po jednym na każdym z połączonych razem statków. Wystarczy zakraść się do nich po cichu od tyłu lub zabić ich i przeszukać kieszenie. Tylko niech nie kusi cię ich zepchnąć ze statku - wtedy już nie odzyskasz przedmiotu. Strażnicy będą oznaczeni, więc nie masz problemu z ich identyfikacją.
Przechodząc zaś do głównego celu: musisz przedostać się na rufę II środkowego statku. Po przybyciu na statek przejdź kilka kroków po pochylni i podskocz zaczepiając się listewek przy oknach i przeskocz nimi w lewo, do dźwigu. Wspinając się nań wskocz na III piętro budynku przez okno. Otwórz drzwi do pomieszczenia (jeden nieuzbrojony człowiek wewnątrz) i wyjdź schodami na IV piętro.
Ten poziom połączony jest ze środkowym statkiem, przejdź tam. Na rufie połączony jest tak, że możesz zeskoczyć bezpiecznie na II poziom, jednak na I, gdzie znajduje się cel musisz przejść przez kabinę. Zeskok znajduje się pośrodku, za barierką schodów prowadzących w dół.
Ucieczka
Teraz nastąpi ewakuacja. Po cutscenie znajdujesz się na zewnątrz, a alarm jest aktywny. Wespnij się na najbliższą linę i przejdź nią na sąsiedni statek. Wejdź przez najbliższe drzwi do kabiny i przejdź przez nią wychodząc drzwiami, które ujrzysz na wprost. Na wskazanej drodze niemal nie masz szans wpaść na oponentów.
Tam ponownie wykonaj sztuczkę jak na początku - zawieszając się listewek przy oknie przeskocz na balkon. Wejdź do pomieszczenia i skręć w prawo, po czym wyjdź przez malutkie okno na rufie statku. Stąd możesz wyskoczyć wyżej, a na najwyższe piętro przejść schodami.
Jedyne co ci teraz pozostanie, to przejście tym piętrem na dziób statku, gdzie dostrzeżesz swój balon ewakuacyjny. Strażnikami specjalnie się nie przejmuj (tylko tyle, żebyś nie aktywował alarmu). Gdy podejdziesz do balonu i rozwiążesz linę aktywuje się cutscena, w trakcie której nikt już nie może zrobić ci krzywdy.