Kopalnia | Misja 4 - Co zostało ukryte | Opis przejścia Styx Shards of Darkness Poradnik Styx: Shards of Darkness
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Początek tego zadania jest dość nietypowy. Podążaj przez kopalnię na jej drugi koniec. Jest to mały labirynt więc po minucie lub dwóch dotrzesz do celu. Pamiętaj tylko, że w rozległym pomieszczeniu z przepaścią i skałą pośrodku musisz iść do góry i skręcić w prawo. Uważaj jedynie na grzyby: te na podłożu potrafią eksplodować na dużą odległość, z tych zwisających sączy się kwas.
Na końcu korytarza czeka cię spotkanie z robakami. Mają one znacznie mniej wyczulony zmysł wzroku i są niskie, więc łatwiej się przed nimi ukryć. Jednakże mają wyjątkowy słuch. Przechodząc za robakiem mimo kucania mogą cię usłyszeć, dlatego przytrzymaj dodatkowo klawisz chodzenia.
Gdy je jednak sprowokujesz, plują kwasem i atakują szczypcami. Na szczęście możesz przed nimi uciekać lub je atakować. Robaki nie podniosą alarmu, dlatego też twoje osiągnięcia i insygnia są bezpieczne (również te od zabójstw). Zabijanie ich jednak jest bardzo hałaśliwe, dlatego lepiej tego nie robić. Przy okazji zauważ (jak wskazuje samouczek) na czerwony mech - tłumi on wszelkie kroki podobnie jak dywany.
W następnej komnacie wejdź wyżej po linie i dalej podążaj torami wózków z kwarcem, najlepiej powoli i spokojnie. Uważaj jednak na grzyby - nie tyle, że zadadzą wysokie obrażenia, ale również ich eksplozja zaalarmuje insekty. Możesz także spróbować wejść pod stolikiem na linę i przejść górą - tam jednak również są insekty, więc niewiele to daje.
W następnym obszarze dla odmiany zmierzysz się z latającymi owadami. Te w przeciwieństwie do poprzednich insektów nie mają zmysłu słuchu, lecz widzą nawet w ciemnościach. Możesz wyeliminować je strzałkami - także te insekty nie są liczone jako zabójstwa.
Znajdziesz się przed kompleksem budynków w skałach. Masz trzy drogi do celu: prawo - robaki, lewo - elfy, w dół: tą drogę polecam. Zeskocz niżej i przedostań się po moście na schody. Elfy na nim nie powinny cię dostrzec, co najwyżej jeden z latających insektów - miej strzałkę w pogotowiu. U szczytu schodów zamiast wchodzić do środka użyj uchwytów po ich prawej stronie i wskocz na balkon.
W pomieszczeniu jest dwóch strażników. Omiń ich, wyjdź na balkon i schodami po lewej na najwyższe piętro, gdzie znajdują się drzwi do rafinerii. Poczekaj tylko aż elfy przed nimi przestaną gadać i rozejdą się. Wystarczy podejść na chwile - drzwi okażą się zamknięte, więc będziesz musiał wskoczyć do okienka obok nich (znacznik celu zostanie tam przeniesiony).