Prolog | Misja 1 - Objawienie | Opis przejścia Styx Shards of Darkness Poradnik Styx: Shards of Darkness
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Grę rozpoczynasz w swojej kryjówce. Wydostań się stąd przez dziurę w ścianie używając kucania. Droga do pierwszego celu misji nie powinna stanowić problemu - składają się na nią jedynie elementy zręcznościowe. Zauważ jednak, że w prawie każde miejsce, nawet przejścia między pomieszczeniami nierzadko nie są pojedyncze, masz wiele wyborów jaką drogę zechcesz obrać (lub które dostrzeżesz).
Droga do pierwszego znacznika celu jest prosta. Przy pierwszym podejściu otrzymywać będziesz również proste komunikaty od samouczka. Jeśli zapomnisz którejś z porady lub instrukcji, zaglądnij do sekcji Porady w tymże poradniku.
Dla graczy lubiących sekrety w każdej mapie przygotowano do odnalezienia specjalne odznaczenia, a czasem zadania poboczne, które także mają charakter "znajdźkow" - w tej misji musisz odnaleźć 8 plakatów.
Po przedostaniu się liną do budynku-celu i przejściu samouczka z huśtaniem się na linie, przejdź za mały budynek przy ścianie, gdzie odnajdziesz wyżej wspomniane: I odznaczenie i I plakat.
Od tej pory napotykać będziesz przeciwników: przed tobą dwójka przeciwników - poczekaj aż się odseparują i zabij ich (chyba, że chcesz zdobyć złotą odznakę za niezabijanie, jako wyzwania dla każdego z poziomów). Trzymając przycisk zabójstwa wykonasz cichy atak, który zajmuje trochę czasu, ale nie alarmuje przeciwników w okolicy. Przy pierwszym przeciwniku na ścianie znajdziesz II plakat.
Drugiego przeciwnika łatwo wyminąć, gdyż stoi plecami i nie porusza się. Uważaj jednak, aby nie zwrócić jego uwagi poprzez strącenie / popchnięcie obiektów wydających dźwięk, jak meble, wazony itp. Obiekty, które mogą spowodować hałas łatwo zidentyfikujesz używając żywicznego wzrok.
Nie wchodź do budynku głównym wejściem, przejdź tarasem na jego tyły. Po drodze zerwij III plakat z drewnianej podpory.
Na tyłach budynku samouczek podpowie ci, jak niezauważenie i bezpiecznie ominąć dwóch strażników - tricki tego typu należy wykorzystywać przez cały czas gry, by zapewnić sobie najlepsze wyniki i bezpieczeństwo. Stwórz klona, którego możesz kontrolować (potrzebujesz do tego kokonów, możesz je tworzyć po odblokowaniu umiejętności lub znaleźć w świecie gry). Jego żywotność jest ograniczona czasowo. Skieruj go na daszek przechodząc za plecami wrogów i strąć klatkę, odwracając w ten sposób uwagę. Potem zniszcz klona i przejdź do budynku przez otwór.
Po otwarciu kolejnych drzwi (ta czynność także powoduje hałas!) znajdziesz dwóch przeciwników. Zgodnie z zaleceniem samouczka, możesz użyć trucizny i dodać jej do pożywienia / wody. Musisz jednak obserwować, którzy ze strażników korzystają z takich elementów, by plan się powiódł. Co prawda, mógłbyś szybko porwać dokument bez pozbywania się przeciwnika, jednak na stole przed nim znajduje się II odznaczenie.
Wyjdź schodami do góry, kolejne schody znajdują się za barakami. Nie korzystaj z drzwi - wyjdź na balkon i wskocz przez okno do pokoju. Przed kolejnymi schodami zerwij IV plakat. Na schodach zaś, patrząc w prawo przy ścianie, odnajdziesz III odznaczenie. Zamiast zajmować się kolejnym przeciwnikiem i zająć lepszą pozycję na potem, wskocz po skrzyni na poddasze i przejdź po belce nad korytarzem.
W pokoju na końcu korytarza znajduje się V plakat (oraz IV odznaczenie w rogu), a także trzech oponentów. Dwóch stoi pod żyrandolem, który możesz odwiązać i zrzucić im na głowę pozbywając się jednocześnie światła (jeśli nie chcesz ich zabijać, poczekaj aż się przesuną). Do zrzucania świeczników i innych zawieszonych obiektów możesz także używać strzałek wyprodukowanych przy stole rzemieślniczym.
Na zewnątrz ujrzysz główny cel - tawernę. Przejdź do niej trzymając się lewej ściany skalnej, znajdziesz tam bowiem V odznaczenie na klatce. Skacząc po linach pamiętaj, by robić to w pozycji stojącej. Wskocz na linę i zsuń się po niej w dół. Twoim celem jest teraz zebranie trzech szkatułek zawierających pieniądze z trzech pięter budynku. Najlepszym sposobem jest każdorazowe wpadnięcie do budynku, zabranie kosztowności, wyjście na zewnątrz, przejście po zewnętrznej stroni do kolejnego celu.
Szkatułki z żołdem w tawernie
Zaczynamy od najniższego piętra. Po prostu skacz po linach zawieszonych pod podłogą, aż do trzeciej, skąd wskoczyć możesz przez okno do pokoju. Schowaj się pod stołem i gdy strażnik wyjdzie na dwór, skradnij pierwszą szkatułkę z żołdem.
Na skrzyniach leży VI odznaczenie (1). Na wyższy poziom przedostań się wskakując na skrzynie przy drzwiach - jest tam wąskie przejście pod podłogą parteru. Przy wyjściu poczekaj, aż strażnicy przestaną gadać, zabierz VI plakat ze stołu przechodząc do schodów na piętro.
Na piętrze otwórz pierwsze drzwi po prawej. Odnajdziesz za nimi VII odznaczenie (1) na skrzyni oraz wytrych na łóżku. Wyjdź przez otwarte okno. Przy drugim, zakratowanym oknie w sąsiednim pokoju możesz wspiąć się wyżej i wejść do środka niepostrzeżenie. Zeskakując na dywan nie narobisz hałasu, w razie czego możesz także schować się w szafie. Zabierz z pokoju drugą szkatułkę, VII plakat, a także VIII odznaczenie na biblioteczce przy łóżku.
Wróć na górę (po szafie przy łóżku) i na zewnątrz, po czym przejdź do końcowej, odseparowanej części budynku po dachu. Po drodze znajdziesz ostatni VIII plakat wiszący na ścianie budynku na dachu. Do tego budyneczku prowadzą schody na zewnątrz z niższego piętra. Zawiśnij na ich barierce i opuść się niżej, na piętro, gdzie znajduje się ostatnia szkatułka.
Do pokoju możesz dostać się niezauważenie, gdyż kilka okien jest niezabezpieczonych. Ciebie interesuje to, znajdujące się 3m od szkatułki. Możesz poczekać na strażnika, który podchodzi pod okno i wyciągnąć go z pokoju. Potem wskocz do środka, pochwyć trzecią szkatułkę i uciekaj tym samym oknem. Nie musisz co prawda zabijać strażnika: wśliźnij się do pokoju i przejdź od boku do stołu ze szkatułką - pod stołem jest dziura w ścianie. Wystarczy że potem wychylisz się, by porwać skrzyneczkę, gdy strażnik się oddali.
Możesz jednak wejść głębiej do pokoju, by odnaleźć IX odznaczenie. Leży on na skrzynce, koło strażnika opartego o belkę przy drzwiach. Ostatni jeszcze, X odznaczenie odnajdziesz po przeciwnej stronie pomieszczenia. Obok liny, którą możesz z pokoju opuścić się w dół znajdują się drzwi do malutkiej sypialni - sekret leży na posłaniu.
Na koniec udaj się na dach budynku, gdzie znajduje się miejsce ewakuacji na dachu. Z okna przy szkatułce drogę na dach wyznaczą uchwyty wbite w ściany, którymi wyskoczysz niemal prosto do balonu, którym uciekniesz z lokacji.