Rozdział III - Paloma (cz.2) | Opis Przejścia | Still Life 2 poradnik Still Life 2
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
Przesuwamy elektryczne krzesło , a następnie siadamy na nim. Ruszamy dźwignią położoną nieopodal prawej ręki bohaterki pięć razy, aż do chwili, kiedy przed naszym nosem staną drzwi z napisem "Paloma 129". Pora na otwarcie konsoli sterującej napięciem #1 . W tym celu klikamy odpowiednią ilość razy na stosowne przełączniki:
Przełącznik | Ilość kliknięć |
+5V | dwa |
+50V | dwa |
+20V | jedno |
-1V | jedno |
Suma napięcia powinna wynosić dokładnie 129V. Zatwierdzamy nasze ustawienia przyciskiem czerwonym #2 i tym samym - razimy Palomę prądem i otwieramy drzwi. Zanim ruszymy dalej - uporamy się jeszcze z elektryczną obrożą.
Na ścianie nieopodal łóżka w pomieszczeniu pierwszym widzimy podejrzane bazgroły #1 , a wśród nich tajemniczy kod - 2324. Zbliżamy się do lustra nad umywalką, rzucamy okiem na podejrzane "dziurki" w obroży, a następnie używamy na każdej z nich żelaznej igły (iron thread) tyle razy, ile głosi obrazek #2 . Przechodzimy teraz do trzeciego z kolei pomieszczenia.
Z metalowej szafki #1 wyciągamy pusty spryskiwacz (empty spray) . Może się okazać, że nie mamy już miejsca w ekwipunku, w takiej sytuacji po prostu optymalizujemy układ przedmiotów w "plecaku" w taki sposób aby cztery sloty o kształcie kwadratu były wolne. Pustego spryskiwacza (empty spray) używamy na zlewie w początkowym pomieszczeniu #2 . Zanim ruszymy dalej - odkładamy do szafki heksagonalny klucz (hexagonal key) . Wracamy do ostatniego z pomieszczeń, wchodzimy po schodach i dostajemy się do kostnicy.
Na metalowym stole po przeciwnej stronie pomieszczenia znajdujemy woreczek z proszkiem (powder revealer) #1 , a także narzędzie chirurgiczne (surgical instrument) #2 .
Woreczek z proszkiem (powder revealer) łączymy (combine) #1 ze spryskiwaczem pełnym wody (water spray) , a produkt końcowy rozprowadzamy na jednej ze ścian, w miejscu pomiędzy literami "P", a "E" #2 . Podchodzimy teraz do drzwi którymi dostaliśmy się do kostnicy. Po lewej stronie znajdujemy panel kontrolny pozwalający na wprowadzenie kodu liczbowego.
W tym momencie przydadzą się informacje skopiowane przez Palomę z karty pamięci w pierwszym pomieszczeniu. W naszym dyktafonie widnieją trzy zapisy wywiadów, a ich daty tworzą trzy różne kombinacje liczbowe #1 . Każdą z nich wprowadzamy na elektronicznej klawiaturze #2 , zatwierdzając każdorazowo zielonym przyciskiem. Nasze działania doprowadzą do otwarcia trzech komór z manekinami.
Każda komora kryje w sobie sztuczne ciało z plakietką przy palcu stopy. Na każdej plakietce znajdujemy z kolei podkreśloną literę #1 . Szybko wracamy do napisu na ścianie który odkryliśmy kilka minut temu z pomocą spryskiwacza i wciskamy odpowiednie litery #2 . Właśnie zatrzymaliśmy odliczanie czasu przed wpuszczeniem do pomieszczenia śmiercionośnego gazu i otworzyliśmy sobie drzwi.
Kiedy zbliżymy się do plakatu z krową pociętą na fragmenty, nasza bohaterka zwróci uwagę na dźwięki dobiegające z kratki wentylacyjnej. Po stuknięciu w plakat okaże się, że ściana za nim jest pusta. To idealny moment na przebicie sobie dziury z pomocą naszej gaśnicy (dry powder extinguisher) #1 . Wewnątrz szybu wkręcamy w dziurę u góry małą żaróweczkę (small bulb) , a następnie z pomocą narzędzia chirurgicznego (surgical instrument) otwieramy panel skrzynki. Przed nami kilka bezpieczników. Aby winda ruszyła, musimy użyć na dolnym żelaznej igły (iron thread) , a na górnym narzędzia chirurgicznego (surgical instrument) #2 . Dostajemy się do kuchni i ruszamy drzwiami po prawej ręce Palomy.