Steelrising: Władca maszyn (The Master of the Machines) - solucja, opis przejścia Steelrising poradnik, porady
Poszukiwania twórcy automatów trwają. Na tej stronie poradnika do Steelrising znajdziecie solucję zadania Władca maszyn. Zmierzycie się z Niestabilnym Kowalem, naprawicie windę i spotkacie La Fayetta. Przeszukajcie Strefę fabryczną (The factories) i Pracownię Eugene’a de Vaucansona (Eugene de Vaucanson’s Workshop)
Ostatnia aktualizacja: 29 września 2022
Poszukiwana Vaucanson wciąż trwają. Ta strona poradnika do Steelrising zawiera solucję zadania Władca maszyn. Spotkacie się z Niestabilnym kowalem, naprawicie windę i zwiedzicie pracownię wynalazcy.
Przeciwnicy
Podczas wykonywania tego zadania musicie się przygotować, że spotkacie Lekkie jaguary (więcej o nich dowiecie się na stronie Kociaki) oraz wszystkie rodzaje Prototypów (o nich przeczytacie tutaj: Prototypy). Ponadto bądźcie gotowi na potyczkę z Lansjerami oraz Muszkieterami (z tymi przeciwnikami zapoznacie się w tej części poradnika: Strażnicy), a także z akolitami szturmowymi (o nich więcej piszmy pod tym adresem: Akolici).
Gros Caillou
Po wczytaniu gry idźcie prosto do wioski. Tam na placyku uaktywnijcie Westalkę. Udajcie się ścieżką w prawo (tak jak wskazuje powyższa strzałka). Po drodze spotkacie zwykły Prototyp oraz po raz pierwszy zmierzycie się z Lekkimi jaguarami (będzie ich 2).
Idźcie drogą, aż dojdziecie do kościoła. Skręćcie w lewo, na cmentarz. Następnie przejdźcie go. Uważajcie jednak, gdyż tam po raz pierwszy zobaczycie Akolitę bojowego.
Od razu po przejściu cmentarza skręćcie w lewo. Znajduje się tam niewielki plac, który patroluje 1 akolita bojowy (jest tam też skrzynia). Przejdźcie ścieżką dalej i wejdźcie na schody. Jest na nich 1 Prototyp.
Zaraz za schodami skręćcie w lewo. Nie zbliżajcie się jeszcze do placu z ogniem, ale pójdźcie ścieżką (zaznaczona powyżej) do bramy - odblokujcie ją. Otworzy to Wam skrót do Westalki i znacznie skróci drogę w przypadku śmierci.
Teraz udajcie się na plac z ogniskiem. Wokół płomienia patroluje 1 Akolita bojowy, natomiast na podwyższeniu będzie strzelać do Was Muszkieter. W okolicy również jest Prototyp. Jeżeli chcecie się z nimi zmierzyć, to polecam zacząć od Muszkietera (a następnie pozbyć się Prototypu, jeżeli dołączy się do walki). Dopiero potem zmierzcie się z Akolitą, gdyż jest o wiele twardszy. Możecie również go wykorzystać do osłabienia (lub nawet zabicia) pozostałych robotów.
Przejście do dalszej lokacji znajduje się na podwyższeniu, w miejscu, którego pilnuje muszkieter. Musicie wspiąć się po skrzyni i platformach. Przejdźcie przez pomieszczenie i zeskoczcie po drugiej stronie.
Pójdźcie ścieżką prosto, a następnie w lewo. Dalej znowu prosto, aż do bramy. Odblokujcie ją, aby uaktywnić kolejny skrót do Westalki. Uważajcie jednak, bo po drodze spotkacie Muszkietera (na podwyższeniu), Lekkie jaguary (w tym przy samej bramie) i Prześladowcę.
Będąc plecami do bramy, skierujcie się na wprost. A przed zniszczonym powozem udajcie się w lewo - w las. Przy skręcie znajduje się Ciężki Prototyp.
Idźcie prosto, na leśnej ścieżce spotkacie Prześladowcę. Na końcu drogi zobaczycie kładkę. Przejdźcie przez nią. W dalszej kolejności pójdźcie prosto przez park, aż do pracowni Eugene Vaucansona. W parku są Akolici szturmowi, więc uważajcie.
Strefa Fabryczna
Na parterze budynku okazuje się, że schody są zawalone, a Wy musicie naprawić windę. W pierwszej kolejności przeczytajcie list, który znajduje się na pulpicie przy wyjściu z pracowni. Da Wam to klucz do furtki na zewnątrz.
Wyjdźcie z pokoju i aktywujcie Westalkę. Odblokujcie teraz kluczem bramę zaznaczoną powyżej.
Wejdziecie na spory plac. Znajdują się na nim 2 Ciężkie prototyp i Muszkieter, który będzie do Was strzelał z podwyższenia.
Trzymajcie się prawej strony placu i wejdźcie do zabudowań. Przejdźcie przez nie i wkroczcie do kolejnego budynku. Następnie wespnijcie się po schodach. Uważajcie, bo na piętrze spotkacie Ciężki Prototyp, Leworęczny prototyp oraz Prześladowcę.
Wyjdźcie teraz na "balkon" i przeskoczcie po platformach na kolejny budynek, a stamtąd na następny. Zejdźcie na parter. Spotkacie tam 2 Ciężkie prototypy.
Wyjdźcie z budynku. Po prawej stronie jest brama, którą powinniście odblokować - kolejny skrót. Po lewej są schody. Wespnijcie się na nie.
Na piętrze budynku spotkacie 2 Prześladowców. Teraz zeskoczcie przez wyrwę w ścianie. Spowoduje to, że zjedziecie portu.
Naprawa windy i walka z Niestabilnym kowalem
Skręćcie od razu w lewo. Tam jest brama do odblokowania - kolejny skrót w razie śmierci. Ponadto przed nią jest skrzynia, w której znajdziecie część do ulepszenia Olejarki. Warto wrócić do Westalki i ją upgrade'ować.
Przejdźcie teraz przez krzaki, za nimi znajduje się nadbrzeże. Uważajcie, bo jest tam Ciężki prototyp oraz Prześladowca.
Wejdźcie po schodach, odblokujcie bramę, która tam się znajduje (kolejny skrót), a następnie wskoczcie na zaznaczoną powyżej platformę. Uważajcie jednak, gdyż czają się tam Muszkieter oraz Ciężki prototyp.
Będąc na platformie, wskoczcie na kolejną. Jest ona słabo widoczna. Z niej wejdźcie na drewniany chodnik (czeka tam na Was 1 ciężki prototyp) i skręćcie w prawo.
Teraz wejdźcie do budynku (zaznaczony powyżej). Wespnijcie się na górę po schodach. Na piętrze znajduje się zejście do Kuźni. Pilnuje jej miniboss. Więcej o nim dowiecie się na osobnej stronie poradnika - Niestabilny Kowal. Dobrym pomysłem jest jednak wziąć Fiolkę odporności na płomienie.
Po pokonaniu przeciwnika aktywujcie Westalkę oraz otwórzcie drzwi. Wyjdźcie teraz z budynku i skręćcie w prawo. Po drodze spotkacie Leworęczny Prototyp. Gdy dojdziecie do schodów wejdźcie na nie. Na ich szczycie zobaczycie maszynę, którą musicie naprawić i aktywować. Wejdźcie z nią w interakcję dwukrotnie.
Następnie przeskoczcie na budynek obok i pójdźcie kładką. Spotkacie na niej Muszkietera. Wejdźcie teraz po schodach na górę i przejdźcie drewnianym mostem. Pilnuje go Akolita szturmowy. Przejdźcie na koniec pomieszczenia za kładką i zeskoczcie na dół. Wylądujecie przed pracownią.
Podejdźcie teraz do windy i przywołajcie ją znajdującym się obok mechanizmem. Pojedźcie nią na górę. Tam spotkacie La Fayette. Porozmawiajcie z nim na wszystkie tematy. Przeczytajcie również list, który znajduje się w pokoju dotyczący śmierci delfina (nie ma on znaczenia dla tego zadania, ale pozwoli na rozwinięcie misji pobocznej Ku pamięci delfina). W dalszej kolejności zejdźcie piętro niżej i zbierzcie Mnem. Więcej o nim przeczytacie na osobnej stronie - Athenais de Vaucanson.
Teraz możecie wyjść z budynku (użyjcie do tego ponownie windy). Udajcie się na sąsiedni plac do Bezkonnego powozu. Wybierzcie się do kolejnej lokacji.