Steelrising: Ostatnia wędrówka Nicolasa Flamela (Nicolas Flamel's final journey) - solucja, opis przejścia Steelrising poradnik, porady
Spotkajcie Nicolasa Flamela i odkryjcie co stało się z odkrywcą kamienia filozoficznego. Ta strona poradnika do Steelrising przedstawia solucję zadania Ostatnia wędrówka Nicolasa Flamela (Nicolas Flamel’s final journey). Znajdźcie kryptę, Pracownię hrabiego de Cagliostra (Comte de Cagliostro’s Workshop), plany Ludii (Ludia’s blueprints) oraz Otchłań (Inbetween).
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2022
Odkryjcie tajemnicę kamienia filozoficznego i tego, co stało się z alchemikiem Nicolasem Flamelem. Na tej stronie poradnika do Steelrising znajdziecie opis przejścia zadania Ostatnia wędrówka Nicolasa Flamela (Nicolas Flamel's final journey).
Misję tę otrzymacie, gdy odwiedzicie Klasztor Kordelierów, po wykonaniu zadania W drogę do Les Invalides. Zleci Wam ją Abbe Gregoire. Porozmawiajcie z nim na wszystkie tematy. Musicie odnaleźć grobowiec Nicolasa Flamela.
- Krypta Nicolasa Flamela (Nicolas Flamel's crypt)
- Pracownia hrabiego de Cagliostra (Comte de Cagliostro's Workshop)
- Znajdź plany Ludii (Retrieve Ludia's Blueprints)
- Wejdź do otchłani (Enter Inbetween)
Krypta Nicolasa Flamela (Nicolas Flamel's crypt)
Udajcie się do lokacji La Cite. Dostańcie się do miejsca, w którym naprawialiście mechanizm otwierający złotą bramę, a konkretniej dojdźcie do Westalki, która była za nią. Jak to zrobić opisaliśmy przy okazji zadania W poszukiwaniu opata Gregoire'a. Jeżeli macie już odblokowane jakieś skróty, to niekoniecznie będziecie musieli dokładnie przejść tą samą trasą.
Od Westalki udajcie się po schodach w boczną alejkę. U ich szczytu jest brama, którą odblokujecie kluczem danym Wam wcześniej przez księdza.
Na placu za bramą znajdziecie Posłańca (więcej o tych automatach przeczytacie na stronie Pajęczaki), Żandarma (tego przeciwnika poznacie tutaj: Strażnicy) oraz Prototyp (jeżeli chcecie o nich poczytać, to zapraszamy do tej części poradnika: Prototypy). Idźcie prosto. Gdy droga się skończy skręćcie w prawo, a przed barykadą w lewo. Uważajcie na Feniksa (z nim zapoznacie się w sekcji Łowcy).
Na końcu alejki po lewej stronie jest stroma ścieżka - pójdźcie po niej. Na jej szczycie czeka na Was Ciężki prototyp oraz Drwal (z tym oponentem zaznajomicie się dzięki fragmentowi solucji zatytułowanemu Robotnicy).
Skręćcie w prawo. Wejdźcie po schodach. Jest tam brama, którą można wyważyć. Zróbcie to. Za nią jest Feniks oraz 2 Tygrysich grenadierów (przeczytacie o nich na osobnej stronie poradnika - Kociaki). Po wejściu na plac popatrzcie się w górę. Możecie się podciągnąć na szczyt budynku.
Przejdźcie na drugą stronę budowli. Obróćcie się w prawo i przeskoczcie nad ogrodzeniem.
Pójdźcie ścieżką. Możecie odblokować bramę, którą zobaczycie na wprost - to skrót. Przed nią skręćcie w prawo. Idźcie prosto, po chwili dojdziecie do Westalki. Uruchomcie ją, a za nią na cmentarzu znajduje się dziura w ziemi. Wskoczcie do niej.
Idźcie tunelem, po chwili traficie na sale, której pilnuje Akolita mrozu (tego przeciwnika poznacie lepiej dzięki sekcji Akolici). Mińcie pomieszczenie i podążajcie dalej, aż traficie na ślepy korytarz pilnowany przez Ciężki prototyp. Wespnijcie się po platformach i przejdźcie przez dziurę w ścianie. Znajdziecie tam Ciężki prototyp oraz Posłańca.
Zeskoczcie po drugiej stronie platformy. Za waszymi plecami jest ślepy zaułek i Zbieracz (jeżeli chcecie się dowiedzieć o nim czegoś więcej, to zajrzyjcie na stronę: Węże). Idźcie ścieżką na wprost i zejdźcie po schodach na dół. Spotkacie kolejny Prototyp. Podążajcie dalej tunelem. Ponownie zejdźcie po schodach. Na dole spotkacie Posłańca i Akolitę mrozu.
Idźcie dalej, wejdźcie po schodach i zniszczcie ścianę, którą zobaczycie naprzeciwko.
Po prawej stronie od wejścia jest skrzynia. Znajduje się w niej żeton do powozu. Pozwoli on Wam przeteleportować się do środka transportu Aegis. Na jednym ze stołów w rogu pomieszczenia natomiast znajduje się istotny dla zadania list. Przeczytajcie go. Musicie się udać do Tuileries.
Warto skorzystać z poniżej przedstawionej ścieżki, gdyż oszczędzi Wam ona trudów w przyszłości podczas kontynuowania tego zadania.
Jeżeli nie chcecie się teleportować, a wolicie iść pieszo do bezkonnego powozu, to koło stołów jest ściana, którą można rozbić. Pójdźcie tunelem (po drodze spotkacie 2 Ciężkie prototypy). Na jego końcu będziecie się mogli podciągnąć do wyjścia na zewnątrz. Wylądujecie na sąsiadującej z Westalką odgrodzonej części cmentarza. Uważajcie, bo znajdują się tam Posłańcy i Akolita mrozu. Odblokujcie cmentarną bramę - miasto stoi przed Wami otworem.
Pracownia hrabiego de Cagliostra (Comte de Cagliostro's Workshop)
Udajcie się do Tuileries. Musicie się dostać za plac pilnowany przez Lodowego pomocnika. Jak tam trafić opisywaliśmy już podczas zadania Trudne chwile (początek sekcji Luwr).
Tym razem jednak nie przechodźcie przez tunel, a podciągnijcie się na szczyt budynku koło wyrwy w murze.
Przeskoczcie po balkonach i dostańcie się na plac za zamkniętą bramą. Uważajcie, gdyż pilnują go Kowal oraz Feniks.
Skoczcie teraz do dziury w placu i pójdźcie tunelami. Za skrętem w lewo spotkacie Siekacza (tego wroga omawiamy na linkowanej wcześniej części poradnika - Węże). Idźcie dalej prosto.
Po prawej stronie będzie ściana, którą można zniszczyć. Zróbcie to. Za nią znajdziecie salę, pilnowaną przez Taran błyskawic (o tym przeciwniku piszemy szerzej na osobnej stronie poradnika - Tarany) oraz Posłaniec. Przejdźcie przez pomieszczenie.
Idźcie dalej tunelem. Na jego końcu znajdziecie kratę, a przed nią Lansjera, za rogiem ukryty jest również Ciężki prototyp. Skręćcie w lewo. Jest tam krótka odnoga korytarzy zakończona dziurą w suficie. Możecie się przez nią podciągnąć do góry.
Traficie na plac. Pilnuje go Drwal oraz Posłaniec. Musicie się teraz wspiąć po schodach (są naprzeciwko miejsca, w którym wyszliście z podziemi). Przed nimi jest Mnem. Podnieście go.
Gdy wejdziecie po schodach zobaczycie wrota do budynku - jesteście na miejscu. Dokument którego szukacie znajdziecie na stoliku tuż za wejściem. Na parterze jest również skrzynia z żetonem do powozu.
Opcjonalnie możecie pójść na 1 piętro. Na stole koło schodów leży portfel, który będzie konieczny do misji Sprawa rodzinna (A Family Affair). Warto również udać się na 2 piętro. Tam jest przedmiot potrzebny do zadania Pochodzenie (Origins). Jednocześnie odblokuje on kolejnego Mnema.
Po wykonaniu zadania wyjdźcie z budynku drugim przejściem (znajduje się na parterze). Traficie dzięki temu na podwórko pilnowane przez Prototypy. Możecie odblokować dzięki temu skrót. Wróćcie teraz do klasztoru kordelierów.
Znajdź plany Ludii (Retrieve Ludia's Blueprints)
Porozmawiajcie z Abbe Gregoire. Mężczyzna wyśle Was do Bailly'ego oraz Lavoisiera. Naukowcy poinformują, że potrzebują schematów. Udajcie się do Tuileries.
Za mostem skręćcie w prawo. Używając Momentum Selenita przedostańcie się po wiszących platformach na drugą stronę zamkniętej bramy. Placu pilnuje Hoplita (więcej o nim przeczytacie na linkowanej już wcześniej stronie Strażnicy). Możecie teraz otworzyć wrota dzięki dźwigni, co odblokuje skrót i w przyszłości nie będziecie musieli skakać po podestach.
Zejdźcie teraz po schodach na dół - nad rzekę. Brzegu pilnuje Prototyp, Siekacz i Muszkieter.
Niedaleko schodów znajduje się furtka, którą musicie zniszczyć, aby przedostać się dalej. Wejdźcie do kanałów. Idźcie korytarzami i zejdźcie na niższy poziom tuneli. Traficie do niewielkiego pomieszczenia, którego pilnuje Zbieracz.
Są z niego 2 wyjścia poprzez ściany, które da się zniszczyć. Wybierzcie prawą. Lewa to ślepa uliczka (jest tam Trębacz). Będąc w odpowiednim tunelu podciągnijcie się do dziury.
Idźcie korytarzem i zejdźcie po schodach. Spotkacie tam 2 Trębaczy (więcej o nich dowiecie się na stronie Muzycy) oraz Posłańca.
Po prawej stronie zobaczycie przejście do niższej części kanałów. Jest ono jednak zakończone ślepą uliczką. Powinniście się udać w lewo. Dalej idźcie prosto korytarzem. Odblokujcie skrót po lewej stronie i podciągnijcie się przez dziurę w suficie.
Idźcie dalej prosto - traficie do sali z Drwalem i 2 Skrzypkami (dowiecie się o nich więcej na wspomnianej już wcześniej stronie Muzycy).
Potrzebne Wam schematy znajdują się po prawej stronie pomieszczenia przy ciele. Jest tam również skrzynia, w której ukryto żeton do powozu.
Udajcie się teraz do klasztoru kordelierów. Porozmawiajcie ponownie z naukowcami.
Wejdź do otchłani (Enter Inbetween)
Musicie udać się ponownie w miejsce, w którym wchodziliście do Krypty Nicolasa Flamela (zostało to opisane wcześniej na tej stronie). Nie schodźcie jednak do podziemi. Koło Westalki była zamknięta część cmentarza. Mogliście ją odblokować wychodząc wcześniej z katakumb. Jeżeli tego nie zrobiliście, to musicie przez nie przejść jeszcze raz, tak jak jest to opisane powyżej. W przypadku odblokowania skrótu wystarczy wejść na plac i otworzyć kluczem zamknięte drzwi. Na cmentarzu spotkacie Akolitę ognia oraz 2 Posłańców.
Za bramą skręćcie w lewo. Idźcie prosto. Spotkacie Skrzypka oraz Posłańca. Na skrzyżowaniu skręćcie w prawo i wejdźcie po schodach na plac. Pilnuje go Rzeźnik oraz Posłaniec. Przejdźcie przez niego. Traficie na 2 Skrzypków. Idźcie ścieżką, aż dojdziecie do Westalki. Po drodze będziecie mogli odblokować skrót (w postaci kruchej ściany).
Na końcu ulicy, po prawej stronie od Westalki jest skrzynia z żetonem do powozu. Natomiast na placyku po lewej stronie od respawnu jest dziura w ulicy. Zeskoczcie do niej. Pójdźcie tunelem i podejdźcie do niebieskiego światła. Uruchomi się cutscenka.
Porozmawiajcie z duchem i wróćcie do klasztoru kordelierów. Opowiedzcie o wszystkim Abbe Gregoire.
Wejdźcie teraz w interakcję ze skrzynką znajdującą się pod ścianą w klasztorze. To zakończy zadanie.