Steelrising: Więzień Bastylii (The Prisoner in the Bastille) - solucja, opis przejścia Steelrising poradnik, porady
Poszukiwania twórcy automatów Vaucansona trwają. Ta strona poradnika do Steelrising przedstawia solucję zadania Więzień Bastylii (The Prisoner in the Bastille). Zmierzycie się z bossami Tytanem Kat (The Executioner) oraz Niestabilnym taranem balistą (Unstable Ballista Ram). Przygotujcie się na podróż po Kwartale Temple (Temple Quarter).
Ostatnia aktualizacja: 29 września 2022
Misję Więzień Bastylii (The Prisoner in the Bastille) rozpoczniecie od razu po zakończeniu zadania Samotność w czeluści (The Recluse of the Abyss). Na tej stronie poradnika do Steelrising znajdziecie opis przejścia tego questa. Podczas przygody spotkacie bossów Kat (The Executioner) oraz Niestabilny taran balista (Unstable Ballista Ram).
Wykonując to zadanie zbierzecie Mnemy związane z postacią Sanson
Automaty
W trakcie tej misji spotkacie Trębaczy, Skrzypków i Fagocistów (przeczytacie o nich na stronie Muzycy). Na drodze staną Wam również Zbieracze oraz Prześladowcy (informacje o tych wrogach znajdziecie na stronie Węże). Przemierzając okolice Bastylii natraficie na Lodowego pomocnika (tych oponentów poznacie w sekcji Kucharze). Musicie także być gotowi na konfrontację z Kanonierami, Posłańcami oraz Zegarmistrzami (dowiecie się o nich więcej tutaj: Pajęczaki). Staniecie naprzeciw Drwali (ci przeciwnicy są przedstawieni tu: Robotnicy). Uważajcie również na Akolitów mrozu i płomieni (zapoznajcie się z nimi w tej sekcji: Akolici). Nie unikniecie również potyczki z Gargulcami oraz Feniksami (o nich opowiadamy tu: Łowcy). Zanim dotrzecie do celu to pokonacie również niejednego Muszkietera, Lansjera, Żandarma i Hoplitę (zapoznajcie się z nimi na stronie Strażnicy). Ponadto na Waszej drodze staną Tarany balisty oraz posągowe (informacje o nich znajdziecie tutaj: Tarany).
Kwartał Temple (Temple Quarter)
Przygodę zaczniecie w lokacji Temple. Pójdźcie po schodach na górę. U ich szczytu podciągnijcie się przez dziurę w suficie. Traficie na dziedziniec z Westalką, uruchomcie ją.
Zejdźcie w dół na plac z fontanną. Udajcie się przez lukę w żywopłocie po prawej stronie. Spotkacie Trębacza oraz Skrzypka. Wejdźcie po schodach na mury.
Gdy dojdziecie do skrzyżowania pójdźcie prosto i zejdźcie z murów. Traficie na plac. Znajdziecie na nim nowego wroga - Gargulca.
Z placu są 2 wyjścia. Oba prowadzą na ten sam dziedziniec poniżej. Jednak jeżeli pójdziecie przejściem po prawej, a następnie skręcicie w prawo (po drodze spotkacie Zbieracza, musicie również uważać na strzelającego do Was z góry Muszkietera), to traficie przed otwartą bramę. Przekroczcie ją. To "poprawna ścieżka" i ta najkrótsza.
Możecie jednak wybrać drogę po lewej. Jest to ścieżka dłuższa. Pójdźcie wtedy na wprost. Wejdźcie po schodach. U ich szczytu znajduje się bramka, którą można zniszczyć. Na placu za nią jest Lodowy pomocnik oraz Kanonier). Jeżeli pójdziecie na wprost od rozbitej furtki to możecie odblokować skrót do Westalki. Ścieżka po prawej stronie jest przejściem dalej. Na jej końcu znajdziecie bramkę do zniszczenia. Zeskoczcie z placu. Jeżeli traficie w kładkę po prawej stronie, będziecie mogli pokonać ostrzeliwującego okolicę Muszkietera. Na dziedzińcu poniżej jest Lodowy pomocnik. Teraz odblokujcie bramę.
Na końcu obu tras traficie na plac z Taranem posągowym. Przeciwnik pilnuje przejścia dalej. Znajdziecie się na dziedzińcu, którego strzeże Akolita oraz Trębacz.
Naprzeciwko schodów jest przejście. Musicie zniszczyć ścianę.
Gdy znajdziecie się w uliczce, to wskoczcie na powóz. Z niego zeskoczcie na drugą stronę ogrodzenia i aktywujcie Westalkę. Zejdźcie na plac poniżej.
Miasto
Po prawej są 2 ścieżki. Pójdźcie tą, która prowadzi w dół. Ta druga to ślepa uliczka.
Gdy wejdziecie na most, to z niego zeskoczcie i udajcie się kanałem w lewo. Traficie na Prześladowcę, Posłańca oraz Drwala. Na końcu drogi, przed zamkniętą bramą, jest ściana do rozbicia. Zróbcie to i przejdźcie przez nią. Wespnijcie się po skrzyniach na górę i zeskoczcie na ulicę.
Pójdźcie drogą w dół. Przejdźcie w poprzek ulicę z ogniskami. Traficie na plac pilnowany przez Gargulca. Pójdźcie ścieżką przez dziedziniec. Ostatecznie znajdziecie się na ulicy pilnowanej przez Feniksa i Lansjera. Pójdźcie do końca drogi i skręćcie w prawo po schodach.
Idźcie na koniec ulicy. Traficie na most. Po jego drugiej stronie możecie odblokować skrót. Aby kontynuować zadanie musicie jednak popatrzeć się w górę i podciągnąć się na podesty ponad miastem.
Udajcie się po platformach w lewo, musicie użyć Momentum Selenita. Na końcu "drogi" wejdźcie przez okno do mieszkania. Przejdźcie przez nie. Za nim spotkacie Żandarma oraz Posłańca. Przejdźcie przez plac, na którym się znajdziecie i zeskoczcie na ulicę poniżej. Jeżeli pójdziecie w lewo, to będziecie mieli okazję do odblokowania skrótu. Droga do ukończenia misji biegnie natomiast w prawo.
Traficie na plac otoczony ogniem Pilnuje go Akolita płomieni i Posłaniec. Z tego miejsca odchodzą 2 ważne ścieżki (zaznaczone powyżej na screenie). Bramka po prawej stronie pozwoli Wam kontynuować zadanie Sprawa rodzinna (A family affair) - opisaliśmy je na osobnej stronie poradnika. Ścieżka po lewej zaprowadzi Was dalej w kierunku Bastylii.
Place Royale
Pójdźcie drogą w lewo. Traficie na uliczkę, której pilnuje Fagocista. Idźcie ścieżką dalej. Ma ona kilka zakrętów, ale w końcu traficie na Place Royale. Pójdźcie w prawo i przejdźcie przez dziurę w ogrodzeniu.
Traficie na zniszczony przez kule armatnie plac. Skierujcie się z niego w prawo. Spotkacie tam Hoplitę i Kanoniera. Pójdźcie ścieżką dalej, a na jej końcu wskoczcie na murek. Na placu czeka na Was 2 Lansjerów.
Musicie teraz wskoczyć na zniszczony posąg i przeskoczyć przez żywopłot. Gdy ponownie wejdziecie na ścieżkę, to skręćcie w lewo. Jest to prosta droga do minibossa Niestabilny Taran balista (Unstable Ballista Ram). Opisaliśmy go na osobnej stronie poradnika. Zanim jednak się z nim zmierzycie, to musicie pokonać Hoplitę, który stoi na Waszej drodze. Ponadto przed walką dobrze również dojść do głównego placu, a z niego skręcić w prawo. Jest tam Lansjer, który będzie ostrzeliwać Aegis podczas potyczki, jeżeli nie pokonacie go najpierw.
Jeżeli przejdziecie przez plac z bossem (prosto, od miejsca, w którym na niego wchodzicie), to na końcu ścieżki możecie odblokować skrót.
Koło Lansjera (czyli na prawo od miejsca, w którym wchodzicie na plac z bossem), znajdziecie zejście do kanałów. To droga do Bastylii. Zeskoczcie tam. Zniszczcie ścianę i idźcie dalej. Podążajcie korytarzem (2 razy skręca w lewo). Traficie na Zbieracza. Przejdźcie przez pomieszczenie i ruszcie dalej. Gdy dojdziecie do końca korytarza, to podciągnijcie się na górę - do dziury w suficie. U szczytu czeka na Was Westalka - uruchomcie ją.
Wyjdźcie z parku przez dziurę w ogrodzeniu i pójdźcie drogą. Traficie na duży plac pilnowany przez Tarana balistę. Z prawej jego strony jest dziura. Zeskocznią nią w dół, do pustej fosy wokół Bastylii.
Bastylia (The Bastille)
Po zeskoczeniu idźcie w prawo. Spotkacie Prototyp i Zbieracza. Po krótkim spacerze dojdziecie do miejsca, w którym jest Gargulec oraz Muszkieter.
W tym miejscu, po prawej stronie fosy zobaczycie wejście do kanałów (należy rozbić ścianę). Możecie do nich wejść, aby odblokować skrót, do wcześniejszej części podziemi, w której byliście przed uruchomieniem Westalki. Jest to lokacja ważna dla zadania pobocznego Śladami prochu (Gunpowder trail)- na tej stronie opisaliśmy te podziemia. Warto podkreślić, że nawet jeżeli macie tę misję aktywną, to i tak w pierwszej kolejności musicie wejść do Bastylii (tam znajdziecie potrzebny klucz). Idźcie więc dalej. Spotkacie Drwala i Prześladowcę.
W pewnym momencie traficie na most, pod którym musicie przejść. Jest tam Mnem. Idźcie dalej. Natraficie na Muszkietera i Drwala.
Powyżej nich jest zniszczony most. Po obu jego stronach są miejsca, do których można się podciągnąć. Zróbcie to.
Pójdźcie teraz na pozostałości mostu - pilnuje ich Taran balista. Uważajcie również na znajdującego się w okolicy Muszkietera, który będzie do Was strzelał. Z ruin musicie się podciągnąć na przeciwległy brzeg fosy.
Będąc na platformach, pójdźcie nimi dalej. Aby dostać się na ostatnią musicie użyć Momentum Selenita. Możecie teraz wejść do Bastylii. Przejdźcie przez cele. W kolejnym pomieszczeniu będzie Lansjer.
Z sali skręćcie w prawo i odblokujcie bramę. W pierwszym pokoju po lewej stronie możecie znaleźć przedmiot niezbędny do przytaczanego już wcześniej zadania Śladami prochu (Gunpowder trail). Na stole w pomieszczeniu leży list z kluczem. Z nim możecie się udać do kanałów. Więcej o tej misji dowiecie się na dedykowanej stronie.
Idźcie na wprost i aktywujcie Westalkę. Pójdźcie dalej. Gdy dojdziecie do kolejnego pomieszczenia, to skręćcie korytarzem w prawo. W sali spotkacie Zegarmistrza oraz Hoplitę.
Na końcu pomieszczenia w celi po prawej znajdziecie ścianę, którą można rozbić - zróbcie to i przejdźcie przez nią. Pójdźcie po schodach w górę. U ich szczytu jest Żandarm. Przejdźcie przez pomieszczenie.
Dojdziecie do schodów, przed nimi będzie skręt w lewo. Główna ścieżka prowadzi na górę. Jednak najpierw wejdźcie do bocznych pomieszczeń, gdyż na ich końcu jest Mnem.
Po zebraniu znajdźki udajcie się na górę. Traficie do długiej sali. Jest tam 2 Zbieraczy oraz Posłaniec. Na końcu warsztatu są kolejne schody i wyjście na mury. Pilnuje ich Taran balista.
Używając Momentum Selenita, z murów wskoczcie na wiszącą platformę znajdującą się tuż obok płonącej barykady. Z niej przedostańcie się na dalszą część umocnień. Uważajcie na Lansjera, który może do Was strzelić. Na tym kawałku muru znajdziecie również skrzynię z ulepszeniem do Olejarki.
Podejdźcie do wyrwy w murze, znajdującej się naprzeciwko miejsca, w którym wylądowaliście. Zeskoczcie na platformę poniżej.
Z niej podciągnijcie się na podest po lewej stronie. Teraz skoczcie za pomocą Momentum Selenita ponownie na mury. Pilnuje ich Muszkieter. Wejdźcie do wieży i zejdźcie po schodach. Idźcie dalej korytarzem, a na jego końcu udajcie się w dół.
Odblokujcie drzwi znajdujące się u stóp schodów. Przejdźcie przez nie, a następnie zniszczcie ścianę za nimi. Po drodze zmierzycie się z Żandarmem. Traficie do pomieszczenia, w którym jest Mnem. Wróćcie teraz do głównej drogi i ponownie zejdźcie na dół.
Idźcie korytarzem. Na wprost będziecie mogli odblokować skrót w okolice Westalki. Przechodząc przez okno po prawej wylądujecie na dziedzińcu i rozpocznie się walka z bossem Tytanem Kat (The Executioner). O nim przeczytacie więcej na osobnej stronie poradnika.
Po walce otwórzcie wrota, które znajdują się przy trumnie (użyjcie do tego dźwigni). Przejdźcie przez nie. Zejdźcie po schodach. Idźcie na wprost, uruchomcie Westalkę i otwórzcie drzwi na końcu korytarza - tam jest poszukiwany przez Was wynalazca. Uruchomi się cutscenka. Po niej podejdźcie do Mnema będącego w celi.
Wyjdźcie z pomieszczenia przez możliwą do zniszczenia ścianę. Zeskoczcie na dół i pójdźcie tunelem. Na jego końcu możecie się podciągnąć. Wylądujecie w okolicach łodzi. Podejdźcie do niej i jej użyjcie. Pojawi się cutscenka, w której zdajecie raport w klasztorze.