Poradnik do gry - O grze poradnik Star Wars: Empire At War
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Empire at War to fuzja dwóch, a w zasadzie trzech RTS-ów. W trybie galaktycznym zarządzasz produkcją i rozwojem planet, a także przygotowujesz ataki. Są jeszcze dwa tryby taktyczne (kosmiczny i lądowy), które służą do rozstrzygania starć. To one pchają do przodu fabułę. Planeta, która jest celem następnej misji, jest najczęściej wyróżniona czerwonym krzyżykiem. Opis i szczegółowe cele zadania możesz przeczytać w holokronie.
Pomiędzy misjami zawsze masz chwilę, by poszaleć po mapie galaktyki. Ostatnie zadania mogą wymagać rozbudowanych sił - lepiej zawczasu je przygotować. Dlatego właśnie w solucji między opisami zadań znajdują się krótkie punkty "Podbój", gdzie wskazuję jak najlepiej przygotować się do kolejnych starć.
Pamiętaj też, że w menu "rozgrywka" możesz zmienić prędkość gry w bitwach i na mapie galaktyki. O ile tą pierwszą lepiej zostawić bez zmian (starcia są bardziej dynamiczne), o tyle drugą proponuję zmniejszyć o jeden. W przeciwnym wypadku dni galaktyczne będą gnały jak szalone, a że nie możesz atakować gdy pojawiają się "gadające głowy", często stracisz masę czasu przez odprawy związane z misją. Nie mówiąc już o tym, że przy dużej liczbie planet nim ustawisz kolejkę budowy w jednej części Imperium, w innej produkcja dawno się skończy a fabryki będą leżeć odłogiem.
Tutaj drobna uwaga: ważne zdarzenia w galaktyce następują w miarę wypełniania zadań, a nie w miarę upływu czasu. Można to wykorzystać dla ułatwienia sobie gry. Jeśli w którymś momencie (najlepiej na początku) podbijesz wszystkie aktywne układy z wyjątkiem obiektu misji, możesz przyspieszyć czas i dowolnie długo kosić kredyty. Po pewnym czasie może zniknąć znacznik misji, ale bez obaw - wciąż można ją wykonać. Posiadanie setek tysięcy kredytów psuje jednak przyjemność płynącą z gry, więc radzę nie nadużywać tego sposobu zarabiania.